عوامل موثر بر رتبه بندی مشتریان در شرکتهای پخش مواد غذایی

نوشین سادات صدیقی1

چکیده :
فضای رقابتی کسب و کار امروزی و شرکت¬های پخش و تولیدی را وادار به ارائه پیشنهادهای رقابتی برای فروش به مشتریان نموده¬است. فروش اعتباری یکی از بهترین روش¬های جلب و نگهداری مشتریان است. از طرفی دیگر این فرایند همواره با ریسک بوده بنابراین شرکت¬های پخش در پی راه¬ حل منطقی جهت کاهش ریسک اعتباری خواهند بود. هدف از این پژوهش شناسایی و اولویت بندی رتبه¬بندی اعتباری مشتریان شرکت¬های پخش در استان مازندران است. حجم جامعه آماری برابر ده شرکت بوده که به دلیل محدود بودن نمونه اماری نیز ده شرکت است. جمع آوری داده¬ها به صورت کتابخانه¬ایی و مصاحبه¬ایی بوده که پس از طراحی پرسشنامه با روش AHP به تجزیه و تحلیل فرضیات پرداخته شده است. نتایج نشان داده است که عوامل فردی، کاری و شغلی، مالی، هوشمندی بازار و هوشمندی کسب و کار به ترتیب شاخص¬های مهم در رتبه بندی بوده¬اند. و فرهنگ سازمانی، شخصیت اجتماعی، ضامن معتبر، شهرت خانوادگی و سابقه کار از مهمترین عوامل رتبه¬بندی مشتریان اعتباری در شرکت¬های پخش مواد غذایی محسوب می¬شوند.
کلمات کلیدی : کلمات کلیدی: رتبه¬بندی اعتباری، پخش مواد غذایی، هوشمندی بازار، هوشمندی کسب و کار، مالی.


زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : علوم انسانی
محل انتشار : یازدهمین کنفرانس بین المللی ترفندهای مدرن مدیریت، حسابداری، اقتصاد و بانکداری با رویکرد رشد کسب و کارها
آدرس وب سایت کنفرانس : icmeaconf.com
ارسال کننده : نوشین سادات صدیقی
کد IOI مقاله : XBGC-DGZZK
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XBGC-DGZZK

مقالات مشابه
  1. بررسی فضای سبز شهری با تاکید بر کشت گیاه سوخت زیستی جاتروفا در نواحی جنوبی ایران
  2. مدیریت کاربری اراضی شهری به منظور کاهش خطر‌پذیری زلزله، نمونه موردی شهر کابل
  3. مدلسازی عددی آزمایش میز لرزان و بررسی رفتار دینامیکی دیوار حائل با خاکریز متراکم c-φ
  4. رابطه میان فرهنگ،هنر و معماری اسلامی ونقش آنها در شکل گیری فضاهای شهری
  5. بررسی لنگی برش در ساختمانهای بلند دارای نامنظمی در پلان با سیستم لوله ای تحت زلزله‌های حوزه نزدیک
  6. ارزیابی روانگرایی و پارامترهای تأثیرگذار بر این پدیده در سازه‌های زیرزمینی
  7. بررسی مسیل شهر داراب جهت باران طرح به کمک نرم افزار swmm5
  8. اولویت بندی 4 روش پر کاربرد شناسایی نقاط حادثه خیز با استفاده از روش تحلیل سلسله مراتبی (AHP) (مطالعه موردی: محور قدیم آمل – بابل)
  9. نقش مصالح نوین در راستای تحقق معماری پایدار
  10. سازمان فضایی شهر و نقش پدافند غیر¬عامل در شکل گیری آن(استتار و پراکندگی)
  11. Biosystematic study of Rotifera in the northeastern of Markazy province of Iran
  12. از مدیریت زمین تا حکمروایی زمین؛ با نگاهی بر اصول و الزامات حکمروایی شایسته زمین
  13. بررسی مسیرهای پیشنهادی احداث آزاد راه بر اساس شاخص‌های زیست محیطی و از طریق مدل تصمیم گیری چند معیاره (مطالعه موردی: آزاد راه همدان-کرمانشاه)
  14. بررسی منشاءفرهنگی درسکونتگاههای ایران در دوره پست مدرن
  15. ساختمان سازی اصولی بر مبنای تکنولوژی روز، کاهش هزینه ها و خسارات
سایر مقالات محل انتشار
  1. سنجش مبتنی بر صلاحیت حرفه ای ملی در استانداردهای شغلی و حرفه ای
  2. شناسایی مؤلفه‌های تأثیرگذار عدالت اجتماعی در مدیریت اسلامی
  3. بررسی تاثیر نگرش، کنترل رفتار درک شده، هنجار ذهنی و مصرف موقعیتی بر قصد خرید (مورد مطالعه: خریداران ماهی در شهر اهواز)
  4. تحلیل نقاط قوت و ضعف مسئله ی تکلیف دولت در خصوص ایجاد بستر اشتغال در حقوق بین الملل و حقوق ایران
  5. بررسی عوامل موثر در عدم استفاده از کنترل های سنجش مسئولیت در شرکت ها
  6. بررسی اثر مشارکت مشتری و درگیری ذهنی بر ارتباط خود برند و هدف از استفاده از برند در مشتریان فروشگاه های لوازم خانگی ایرانی (مطالعه موردی: لوازم خانگی اسنوا)
  7. شناسایی و رتبه بندی اثربخش ترین تکنیک های حسابداری مدیریت در شرکت های فعال در حوزه دارویی
  8. بررسی رابطه بین میزان استفاده از خدمات نوین بانکداری الکترونیک (امضای الکترونیک ،محب (مدیریت حساب های بانکی) ،همراه بانک وخودپرداز)و میزان وفاداری مشتریان مطالعه موردی (شعب بانک ملت شهر کرمان)
  9. تحلیل وضعیت دین مداری مدیران ومعاونین مدارس ابتدایی شهرستان کنارک
  10. بررسي تاثير كاركرد سيستم هوش تجاري بر بهبود عملكرد مبارزه با پولشويي (مطالعه موردي: بانك توسعه صادرات ايران)
  11. کاهش ریسک و افزایش سودآوری سازمانی به کمک رویکرد شبکه عصبی و جستجوی هارمونی (مورد مطالعه : بانك سامان)
  12. مدیریت و ارزیابی ابعاد فرآیند توانمندسازی کارکنان در سازمان
  13. Investigate the effect between perfectionism, personality traits and competitive intelligence on strategic thinking of senior managers in Guilan province industries
  14. رابطه میان کارایی و ارزش سهام بانک‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
  15. تاثیرارتقای کیفیت فناوری اطلاعات بر بهبود عملکرد کارمندان بانک (مطالعه موردی :شعب بانک شهر شیراز )