جستجو
بررسی رابطه بین عقده حقارت و خودکارآمدی با آرمان گرایی تحصیلی دانش آموزان متوسطه اول شهر گچساران
واحدی خو1 اسدروز2 علیزاده3
چکیده :
چکیده
این پایان نامه با عنوان بررسی رابطه بین عقده حقارت و خودکارآمدی با آرمان¬گرایی تحصیلی دانش¬آموزان متوسطه اول شهر گچساران انجام شد. این تحقیق از نظر ماهیت و روش از نوع توصیفی و همبستگی می باشد. جامعه آماری پژوهش متشکل از کلیه دانش آموزان متوسطه اول شهر گچساران، مطابق اعلام مدیریت آموزش و پرورش شهر گچساران 1000 نفر اعلام شده است. حجم نمونه تعداد 278 نفر تعیین شد و روش نمونه گیری خوشه ای مرحله ای می باشد. داده های مورد نیاز این پژوهش از طریق پرسشنامه های احساس حقارت، پرسشنامه خودکارآمدی تحصیلی و پرسشنامه هدف¬گرایی تحصیلی گردآوری شد. تجزیه و تحلیل آماری به کمک نرم افزار SPSS23 و تست های آماری ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیری به روش گام به گام و تحلیل واریانس چند راهه صورت گرفت. نتایج تحقیق نشان داد که در سطح P<0.05 بین خودکارامدی و عقده حقارت و آرمان¬گرایی تحصیلی، در سطح P<0.01بین خودکارآمدی و آرمان گرایی تحصیلی، در سطح P<0.01بین عقده حقارت و خودکارآمدی، در سطح P<0.01بین عقده حقارت و آرمانگرایی تحصیلی رابطه معنی داری وجود دارد.
کلید واژه: عقده حقارت، خودکارآمدی، آرمان گرایی تحصیلی
کلمات کلیدی : عقده حقارت، خودکارآمدی، آرمان گرایی تحصیلی
زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : گروه علوم تربیتی
محل انتشار : دومین کنفرانس علمی پژوهشی روانشناسی، مشاوره، علوم تربیتی و علوم اجتماعی موناکو
آدرس وب سایت کنفرانس : pcesconf.com
ارسال کننده : جواد واحدی خو
کد IOI مقاله : XDAD-EHDHH
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XDAD-EHDHH
مقالات مشابه
- اثربخشی آموزش رویکردشناختی رفتاری بر میزان خودکارامدی و منبع کنترل در دانش آموزان دختر
- نقش عمل به باورهای دینی و خودکارآمدی معلمان در پیش بینی میزان رضایت شغلی
- پيش بيني فرآيندهاي شناختي پردازش اطلاعات بر مبناي خودكارآمدي در علوم تجربي در دانش آموزان تيزهوش دبيرستاني
- The Effect Of Educating A Metacognition Model On Self- Efficacy And Resilience In High School Students
- بررسی خودکارآمدی، تاب آوری، ترس از ارزیابی منفی، تمرکز و شرایط محیطی نوجوانان تیزهوش و عادی در دبیرستان های شهر رشت
- بررسی اثربخشی واقعیت درمانی گروهی بر افزایش خود- کارآمدی تحصیلی، اجتماعی و وهیجانی دانش آموزان دختر
- نقش هوش عاطفی و خودکارآمدی عاطفی در بهزیستی روانشناختی دانشجویان
- بررسی نقش رابطه بین هوش معنوی وخود کار آمدی کارکنان با فرهنگ سازمانی کارکنان مدارس متوسطه دوم پسرانه ودخترانه ناحیه یک اهواز
- بررسی رابطه سبکهای فرزندپروری با خودکارآمدی و خودناتوان سازی دربین مددجویان کمیته امداد امام خمینی در شهرستان ارومیه
- تاثیر سازش یافتگی بر خودکارآمدی اجتماعی و اضطراب اجتماعی دانش آموزان
- مقایسه سبک های عشق ورزی ، خودکارآمدی و رضایت زناشویی در زنان شاغل و غیر شاغل
- مقایسه نوجوانان مهاجر افغانی و بومی در میزان ناامیدی و خودکارآمدی
- بررسي رابطه خودکار آمدی تحصیلی با سبک های مدیریت كلاس در مدارس متوسطه ناحیه 2 شهر تبریز
- بررسی تأثیر آموزش خود کارآمدی بندورا بر اشتياق تحصیلی دانش آموزان اصفهان
- اثربخشی آموزش گروهی تربیت جنسی به مادران بر افزایش خودکارآمدی والدگری آنها در تربیت جنسی فرزندانشان در شهر یزد
سایر مقالات محل انتشار
- کیفیت بخشی و بهبود آموزش مطلوب در تشخیص و کاربرد -ِ ربط و ( ی ) میانجی
- بررسی نقش دورههای مثبت اندیشی بر میزان تابآوری و فرسودگی شغلی معلمان ابتدایی شهر گرگان
- نگاهی به اموزش از راه دور
- اثربخشی برنامه های صدا و سیما در کاهش آسیب های فضای مجازی
- نقش کمال گرایی در پیش بینی خودکارآمدی ریاضی دانش آموزان پسر دوره اول متوسطه شهرستان سیب و سوران
- بررسی تاثیر اشتغال زنان در جدایی زوجین و فروپاشی بنیان خانواده
- اضطراب امتحان در دانشآموزان و روشهای کنترل آن
- بررسی تفکر وحدت وجودی در دیوان شمس مولانا
- اثربخشی طرحواره درمانی گروهی بر کاهش طرحواره های طرد / رهاشدگی و نقص / شرم در افراد دارای اختلال هویت جنسی
- : بررسی رابطه سخت رویی، گرایش به اعتیاد در بین دانش آموزان مقطع متوسطه در شهر فیروزآباد سال 98
- تحلیل محتوا سطح خوانایی کتاب فارسی ششم ابتدایی بر اساس شاخص سطح خوانایی گانینگ فوگ و فلش
- مقایسه تاب آوری و بهزیستی روانشناختی درزوجین متقاضی طلاق و عادی شهرستان رباط کریم
- معلمی و شیوه های آموزش در قرآن کریم
- ایران و ایرانیان در قرآن کریم
- رشد اجتماعی؛ تاب آوری روانی شهروندان و رسالت های آموزش و پرورش