بررسی رابطه بین عقده حقارت و خودکارآمدی با آرمان گرایی تحصیلی دانش آموزان متوسطه اول شهر گچساران

واحدی خو1 اسدروز2 علیزاده3

چکیده :
چکیده این پایان نامه با عنوان بررسی رابطه بین عقده حقارت و خودکارآمدی با آرمان¬گرایی تحصیلی دانش¬آموزان متوسطه اول شهر گچساران انجام شد. این تحقیق از نظر ماهیت و روش از نوع توصیفی و همبستگی می باشد. جامعه آماری پژوهش متشکل از کلیه دانش آموزان متوسطه اول شهر گچساران، مطابق اعلام مدیریت آموزش و پرورش شهر گچساران 1000 نفر اعلام شده است. حجم نمونه تعداد 278 نفر تعیین شد و روش نمونه گیری خوشه ای مرحله ای می باشد. داده های مورد نیاز این پژوهش از طریق پرسشنامه های احساس حقارت، پرسشنامه خودکارآمدی تحصیلی و پرسشنامه هدف¬گرایی تحصیلی گردآوری شد. تجزیه و تحلیل آماری به کمک نرم افزار SPSS23 و تست های آماری ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیری به روش گام به گام و تحلیل واریانس چند راهه صورت گرفت. نتایج تحقیق نشان داد که در سطح P<0.05 بین خودکارامدی و عقده حقارت و آرمان¬گرایی تحصیلی، در سطح P<0.01بین خودکارآمدی و آرمان گرایی تحصیلی، در سطح P<0.01بین عقده حقارت و خودکارآمدی، در سطح P<0.01بین عقده حقارت و آرمانگرایی تحصیلی رابطه معنی داری وجود دارد. کلید واژه: عقده حقارت، خودکارآمدی، آرمان گرایی تحصیلی
کلمات کلیدی : عقده حقارت، خودکارآمدی، آرمان گرایی تحصیلی


زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : گروه علوم تربیتی
محل انتشار : دومین کنفرانس علمی پژوهشی روانشناسی، مشاوره، علوم تربیتی و علوم اجتماعی موناکو
آدرس وب سایت کنفرانس : pcesconf.com
ارسال کننده : جواد واحدی خو
کد IOI مقاله : XDAD-EHDHH
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XDAD-EHDHH

مقالات مشابه
  1. اثربخشی آموزش رویکردشناختی رفتاری بر میزان خودکارامدی و منبع کنترل در دانش آموزان دختر
  2. نقش عمل به باورهای دینی و خودکارآمدی معلمان در پیش بینی میزان رضایت شغلی
  3. پيش بيني فرآيندهاي شناختي پردازش اطلاعات بر مبناي خودكارآمدي در علوم تجربي در دانش آموزان تيزهوش دبيرستاني
  4. The Effect Of Educating A Metacognition Model On Self- Efficacy And Resilience In High School Students
  5. بررسی خودکارآمدی، تاب آوری، ترس از ارزیابی منفی، تمرکز و شرایط محیطی نوجوانان تیزهوش و عادی در دبیرستان های شهر رشت
  6. بررسی اثربخشی واقعیت درمانی گروهی بر افزایش خود- کارآمدی تحصیلی، اجتماعی و وهیجانی دانش آموزان دختر
  7. نقش هوش عاطفی و خودکارآمدی عاطفی در بهزیستی روانشناختی دانشجویان
  8. بررسی نقش رابطه بین هوش معنوی وخود کار آمدی کارکنان با فرهنگ سازمانی کارکنان مدارس متوسطه دوم پسرانه ودخترانه ناحیه یک اهواز
  9. بررسی رابطه سبکهای فرزندپروری با خودکارآمدی و خودناتوان سازی دربین مددجویان کمیته امداد امام خمینی در شهرستان ارومیه
  10. تاثیر سازش یافتگی بر خودکارآمدی اجتماعی و اضطراب اجتماعی دانش آموزان
  11. مقایسه سبک های عشق ورزی ، خودکارآمدی و رضایت زناشویی در زنان شاغل و غیر شاغل
  12. مقایسه نوجوانان مهاجر افغانی و بومی در میزان ناامیدی و خودکارآمدی
  13. بررسي رابطه خودکار آمدی تحصیلی با سبک های مدیریت كلاس در مدارس متوسطه ناحیه 2 شهر تبریز
  14. بررسی تأثیر آموزش خود کارآمدی بندورا بر اشتياق تحصیلی دانش آموزان اصفهان
  15. اثربخشی آموزش گروهی تربیت جنسی به مادران بر افزایش خودکارآمدی والدگری آنها در تربیت جنسی فرزندانشان در شهر یزد
سایر مقالات محل انتشار
  1. کیفیت بخشی و بهبود آموزش مطلوب در تشخیص و کاربرد -ِ ربط و ( ی ) میانجی
  2. بررسی نقش دوره‌های مثبت اندیشی بر میزان تاب‌آوری و فرسودگی شغلی معلمان ابتدایی شهر گرگان
  3. نگاهی به اموزش از راه دور
  4. اثربخشی برنامه های صدا و سیما در کاهش آسیب های فضای مجازی
  5. نقش کمال گرایی در پیش بینی خودکارآمدی ریاضی دانش آموزان پسر دوره اول متوسطه شهرستان سیب و سوران
  6. بررسی تاثیر اشتغال زنان در جدایی زوجین و فروپاشی بنیان خانواده
  7. اضطراب امتحان در دانش‌آموزان و روش‌های کنترل آن
  8. بررسی تفکر وحدت وجودی در دیوان شمس مولانا
  9. اثربخشی طرحواره درمانی گروهی بر کاهش طرحواره های طرد / رهاشدگی و نقص / شرم در افراد دارای اختلال هویت جنسی
  10. : بررسی رابطه سخت رویی، گرایش به اعتیاد در بین دانش آموزان مقطع متوسطه در شهر فیروزآباد سال 98
  11. تحلیل محتوا سطح خوانایی کتاب فارسی ششم ابتدایی بر اساس شاخص سطح خوانایی گانینگ فوگ و فلش
  12. مقایسه تاب آوری و بهزیستی روانشناختی درزوجین متقاضی طلاق و عادی شهرستان رباط کریم
  13. معلمی و شیوه های آموزش در قرآن کریم
  14. ایران و ایرانیان در قرآن کریم
  15. رشد اجتماعی؛ تاب آوری روانی شهروندان و رسالت های آموزش و پرورش