مدلسازی و ارزیابی عوامل موثر بر قصد خرید مشتری از طریق رسانه های اجتماعی با استفاده از رویکرد Fuzzy DEMATEL” “- صنعت مورد مطالعه: تجهیزات پزشکی

سید علیرضا شفیعی بنادکی1 سلمان نظری شیرکوهی2

چکیده :
امروزه با فراگیری شبکه جهانی وب، شاهد ایجاد و استفاده گسترده از رسانه های اجتماعی ، با تعاریف نسبتاً متفاوت ولی با اهداف عموماً یکسان بوده ایم. میزان استفاده و نفوذ روزافزون این نوع از رسانه ها در میان طبقات مختلف جامعه از یک طرف و تکثر دسترسی و سهولت استفاده از طرف دیگر، عادت ها و گرایش های جدیدی را در جامعه به وجود آورده است. از منظر علم بازاریابی، رسانه های اجتماعی یکی از ابزار هایی است که توسط آن می توان به مشتریان بالقوه کالا یا خدمات نزدیک شد و از منظر علم رفتار شناسی با كشف عوامل تاثیر گذار برروی فرآیند تصمیم گیری خرید مشتریان و اثرگذاری در این فرآیند از راه های مختلف، می توان بر روی قصد خرید مشتری نهایی تاثیر گذاشت. در این مقاله ابتدا با مرور بر ادبیات موضوع و تعریف رسانه اجتماعی، عوامل تاثیر گذار بر قصد خرید مشتری از طریق این رسانه ها را بررسی خواهیم کرد و در ادامه یک مدل مفهومی با بیان متغییر های مستقل و واسطه ای را توسعه خواهیم داد. سپس جهت شناسایی الگوی روابط میان متغییر های فوق از تکنیک دیمتل فازی استفاده خواهیم نمود. صنعت مورد مطالعه در این پژوهش، تجهیزات پزشکی و با تمرکز بر تجهیزات پزشکی قابل فروش بدون نسخه یا به اصطلاح OTC می باشد. پس از جمع آوری نظرات خبرگان درسطح مدیریت و در بخش های فروش، خدمات پس از فروش، بازاریابی، منابع انسانی و مدیریت عامل از 7 شرکت تولید کننده و وارد کننده و پس از تحلیل کمی مرتبط در اکسل، نتایج تحقیق نشان داد اعتماد درک شده مخاطب تاثیر گذارترین عامل در قصد خرید مشتری از طریق رسانه های اجتماعی بوده است.
کلمات کلیدی : بازاریابی رسانه اجتماعی، قصد خرید مشتری، تصمیم گیری چند معیاره، دیمتل فازی


زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : مدیریت کسب و کار - عمومی
محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی نوآوری در مدیریت کسب و کار و اقتصاد
آدرس وب سایت کنفرانس : ibaeconf.com
ارسال کننده : سید علیرضا شفیعی
کد IOI مقاله : XBAF-EKECG
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XBAF-EKECG

مقالات مشابه
  1. انتخاب سیستم مناسب آب شیرین کن در یک نیروگاه گازی
  2. تعیین منطقه مناسب برای تاسیس یک کارخانه تولید محصولات لبنی با استفاده از امتیازات چپ و راست در روش FUZZY TOPSIS و FUZZY SAW
  3. شناسایی و اولویت بندی تاثیر اجزای تکنولوژی بر چابکی خط تولید با رویکرد ترکیبی MCDM فازی
  4. شناسایی و اولویت بندی عوامل اثرگذار در ارزش دوره عمر مشتری(CLV) جهت رتبه بندی مشتریان با رويکرد ترکیبی DEMATEL و ANP فازی (مطالعه موردی: بانک كشاورزی استان البرز)
  5. رتبه بندی بخش های مشتريان بر اساس ارزش دوره عمر آنها (CLV) با رويکرد تصمیم گیری چند معیاره فازی (FMCDM) در بانک كشاورزی استان البرز
  6. ارائه یک مدل MCDMفازی برای عوامل تاثیر گذار در انتخاب سبد سهام در بورس اوراق بهادار با رویکرد ترکیبی DEMATEL و ANP
  7. شناسایی و رتبه بندی مولفه های اثر گذار بازاریابی پست مدرن بر اعمال پدیده مد با رویکرد F. MCDM
  8. شناسایی عوامل استراتژیک دربکارگیری انرژی های تجدیدپذیر شرکت برق با روش تصمیم گیری فازی
  9. انتخاب پیمانکاران آموزشی معتبر با مدل ترکیبی TOPSIS & AHP
  10. شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر مدیریت بازاریابی جذب منابع در بانک مهر اقتصاد استان قزوین
  11. The Literature Review and Vision of Key Determiners of Executing Successful Campaign From CRSM and CRM Perspectives
  12. انتخاب مناسب ترین روش برای کنترل فعالیت ها درمدیریت پروژه با استفاده از تکنیک های تصمیم گیری چند معیاره
  13. طراحی مدل تخصیص چندسطحی کارآنه در بانک ها (مطالعه موردی: بانک دی)
  14. ارزیابی ریسک بوسیله روش ویلیام فاین با استفاده از تلفیق روش های تصمیم گیری تحلیل شبکه ای و دیمتل فازی
  15. ارایه مدلی برای برنامه ریزی خرید و تخصیص سفارشات در زنجیره تامین دارو برای بیماران خاص با حفظ شاخص پایداری (مطالعه موردی : تامین داروهای انعقادی بیماران هموفیلی )
سایر مقالات محل انتشار
  1. نقش سرمایه فکری در بنیاد ملی نخبگان بر رفتار شهروند سازمانی با تاکید بر فرآیند خط مشی گذاری بر اساس نهج‌البلاغه
  2. نقش عوامل کارکردی بر رفتار سرمایه گذاران خرد در بورس اوراق بهادار
  3. رتبه‌بندی عوامل مؤثر در اعتبار مشتریان بانک با استفاده از روش طراحی آزمایش (مطالعه موردی: شعب بانک ملی خراسان رضوی)
  4. اهمیت و جایگاه اشتغال در توانمندسازی معلولین
  5. تاثیر مدیریت دانش بر توسعه کسب و کار صنایع کارآفرین کوچک و متوسط
  6. بررسی شفافیت نقش بر رضایت شغلی و عملکرد کارکنان دانشگاه فنی و حرفه¬ای استان سیستان و بلوچستان
  7. شناسایی عوامل موثر بر بازاریابی محتوا با استفاده از شبکه های اجتماعی و وب سایت ها و تبیین مدل مفهومی آن
  8. بررسی و پیاده سازی مدل گارتنر در مدیریت ارتباط با مشتری بانک ملت و کشاورزی شهر کرمان
  9. بررسی روش¬های تامین مالی شهرداری¬ها با تاکید بر سیاست¬های اقتصاد مقاومتی (مطالعه موردی شهرداری شیراز)
  10. تحلیلی بر راهکارهای تامين درآمد پايدار براى شهردارى شیراز
  11. تاثیر پیچیدگی سازمانی، تغییر شرکای موسسه حسابرسی و چرخش حسابرس بر کیفیت گزارشگری مالی
  12. شناسایی موانع اجرای سیستم ERP (مدیریت منابع سازمانی)
  13. بررسی عوامل ارزش سبز ادراک شده بر رفتارمصرف کننده با نقش متغیر میانجی سبک زندگی
  14. گزارشگری مالی در عصر ویروس کرونا (کوید-19)
  15. مقایسه تحلیل های پیامد در کسب و کار، هزینه و سود، علت ومعلولی و قابلیت اطمینان انسانی