تاثیر استراتژی های برند فروشگاهی بر وفاداری مشتریان با توجه به نقش میانجی تجربه مشتریان. مطالعه موردی: فروشگاه شهروند

زهرا مهری1

چکیده :
امروزه برند در بازارهای داخلی و بین المللی به یکی از بازیگران اصلی کسب و کار بدل شده است و هر شرکتی که بتواند برند مقتدرتری در بازار داشته باشد گوی سبقت را خواهد برد. برندهای موفق باعث افزايش اعتماد مصرف کننده به محصولات و خدمات ناملموس شده و مشتريان قادر به تجسم و شناسايي بهتر خدمات آنها ميباشند. بسياري از صاحبان مراكز خريد اين نكته را به خوبي دريافته اند كه زيبایی نام تجاری موجب جذب مشتريان به اين مراكز مي شوند. اين مطالعه تأكيد ميكند كه معماري داخلي مراكز خريد تأثير زيادي بر هيجان بازار و همچنين بر روي تمايل افراد به ماندن در فضا دارد. در تحقیق حاضر به تاثیر استراتژیهای برند فروشگاهی بر وفاداری مشتریان با توجه به نقش میانجی تجربه مشتریان در فروشگاه شهروند پرداخته شد.تحقیق فوق از نظر هدف،کاربردي واز منظر روش،توصیفی میباشد.جامعه آماری کليه مشتریان فروشگاه شهروند در شهر تهران میباشد.لذا تعداد نمونه،384 که به صورت غیراحتمالی در دسترس و براساس فرمول کوکران انتخاب شدند که با استفاده از آزمون کلومروف اسمیرینوف و تحلیل عاملی و معادلات ساختاری لیزرل و ازمون سوبل به بررسی تاثیر بین فرضیه ها پرداخته شد.نتایج تحقیقات نشان می دهد که قدرت رابطه محاسبه شده در تمامی متغیرها مقدار قابل قبولی محسوب می‌شود. همچنین آماره آزمون نی بزرگتر از مقدار بحرانی t در سطح خطای 5% یعنی 96/1 بوده و نشان می‌دهد همبستگی مشاده شده معنادار است. بنابراین با اطمینان 95% تمامی فرضیه ها به اثبات رسید .همچنین در پایان پیشنهاداتی ارائه شد.
کلمات کلیدی : کلید واژه: استراتژیهای برند فروشگاهی - وفاداری مشتریان - تجربه مشتریان - فروشگاه شهروند


زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : مدیریت
محل انتشار : یازدهمین کنفرانس بین المللی ترفندهای مدرن مدیریت، حسابداری، اقتصاد و بانکداری با رویکرد رشد کسب و کارها
آدرس وب سایت کنفرانس : icmeaconf.com
ارسال کننده : زهرا مهری
کد IOI مقاله : XBGC-FAHFH
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XBGC-FAHFH

مقالات مشابه
  1. بام سبز ، معماری پایداری ، و مصالح سبز وکاربرد آن در جهت کاهش مصرف انرژی
  2. Analysis And Design Of Active CMOS Mixer With Low IM2 & IM3
  3. تحلیل بافت های فرسوده شهری در راستای احیا و پیشگیری از فرسودگی (مطالعه موردی: محله درب نو گرگان)
  4. یهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان(پنجره دوحداره)
  5. بررسی تأثیر حالات نفسانی کاربر بر انتخاب رنگ در فضای داخلی مسکونی
  6. بررسی عناصر کالبدی در باغ های تخت ایران ؛ مطالعه موردی باغ تخت قصر قجر و باغ شازده ماهان کرمان
  7. ارزیابی آسایش حرارتی اقلیمی براساس شاخص های ماهانی و اوانز و زیست اقلیمی جهت دستیابی به معماری پایدار نمونه مورد مطالعه : شهر همدان
  8. معماري همساز با اقلیم با تاکید بر مجتمع هاي مسکونی
  9. (برنامه ریزی معماری استفاده بهینه از نور روز در کلاس درس مدارس) نمونه موردی:دبستان مجتمع آموزشی هدایت قم
  10. نگاهی به معماری بومی در اقلیم گرم و مرطوب (سواحل جنوبی ایران)
  11. تحلیل و ارزیابی شاخص های پویایی در فضاهای شهری
  12. سیستم ساختمانی ترونکو، روشی نوین در معماری پایدار
  13. A Study on Sediment Settling Pattern in the Reservoir of Shahid Rajaie Dam by Using Observed Data & Empirical Methods
  14. علل بروز تخلفات مهندسی ساختمان در شهر ایلام
  15. Investigation of the Seismic Behavior of the Coupled Shear Walls
سایر مقالات محل انتشار
  1. سنجش مبتنی بر صلاحیت حرفه ای ملی در استانداردهای شغلی و حرفه ای
  2. شناسایی مؤلفه‌های تأثیرگذار عدالت اجتماعی در مدیریت اسلامی
  3. بررسی تاثیر نگرش، کنترل رفتار درک شده، هنجار ذهنی و مصرف موقعیتی بر قصد خرید (مورد مطالعه: خریداران ماهی در شهر اهواز)
  4. تحلیل نقاط قوت و ضعف مسئله ی تکلیف دولت در خصوص ایجاد بستر اشتغال در حقوق بین الملل و حقوق ایران
  5. بررسی عوامل موثر در عدم استفاده از کنترل های سنجش مسئولیت در شرکت ها
  6. بررسی اثر مشارکت مشتری و درگیری ذهنی بر ارتباط خود برند و هدف از استفاده از برند در مشتریان فروشگاه های لوازم خانگی ایرانی (مطالعه موردی: لوازم خانگی اسنوا)
  7. شناسایی و رتبه بندی اثربخش ترین تکنیک های حسابداری مدیریت در شرکت های فعال در حوزه دارویی
  8. بررسی رابطه بین میزان استفاده از خدمات نوین بانکداری الکترونیک (امضای الکترونیک ،محب (مدیریت حساب های بانکی) ،همراه بانک وخودپرداز)و میزان وفاداری مشتریان مطالعه موردی (شعب بانک ملت شهر کرمان)
  9. تحلیل وضعیت دین مداری مدیران ومعاونین مدارس ابتدایی شهرستان کنارک
  10. بررسي تاثير كاركرد سيستم هوش تجاري بر بهبود عملكرد مبارزه با پولشويي (مطالعه موردي: بانك توسعه صادرات ايران)
  11. کاهش ریسک و افزایش سودآوری سازمانی به کمک رویکرد شبکه عصبی و جستجوی هارمونی (مورد مطالعه : بانك سامان)
  12. مدیریت و ارزیابی ابعاد فرآیند توانمندسازی کارکنان در سازمان
  13. Investigate the effect between perfectionism, personality traits and competitive intelligence on strategic thinking of senior managers in Guilan province industries
  14. رابطه میان کارایی و ارزش سهام بانک‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
  15. تاثیرارتقای کیفیت فناوری اطلاعات بر بهبود عملکرد کارمندان بانک (مطالعه موردی :شعب بانک شهر شیراز )