جستجو
تاثیر پاندمی کرونا بر اشتیاق به تحصیل دانش آموزان ابتدایی
حافظ تره باری1 رعنا یعقوبی2
چکیده :
به دنبال شیوع ویروس کرونا، تعطیلی مدارس و لزوم تداوم آموزشی در سال تحصیلی، معلمان ناگزیر از ارائه آموزش در شبکههای اجتماعی گردیدند (محمدی و همکاران ۱۳۹۹). هدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر ویروس کرونا بر اشتیاق به تحصیل دانش آموزان ابتدایی بوده است، روش پژوهش، کیفی با رویکرد روایت پژوهی میباشد. روش گردآوری اطلاعات مصاحبه با معلمان و دانش آموزان و منابع علمی و کتاب خانه ایی بود که مصاحبه با ۳ معلم و ۲ دانش آموز انجام شد. با انجام مصاحبه آگاهی از تجربه زیسته معلمان و نظریات تعدادی دانش آموز کسب گردید که در قالب روایت در مقاله ذکر شده است. بعد از اتمام روایت، کدگذاری روایت انجام گرفت تا تحلیل روایت به سهولت انجام گیرد، کدگذاری در سه مرحله کدگذاری باز، محوری و گزینشی صورت گرفت تعداد کدهای اولیه ۵۲ مورد بوده است که بعد از مرور این کدها فرایند ادغام و حذف و گزینش انجام شد که با انجام این مرحله تعداد کدها به ۳۹ مورد کاهش یافت، سپس مقوله بندی انجام گرفت که تعداد مقولهها نیز ۶ مورد است. در این راستا ویژگیهای مثبت و منفی آموزش مجازی و چگونگی تأثیر ویروس کرونا بر اشتیاق به تحصیل استخراج گردید، یافتهها نشان داد، ویروس کرونا و شرایط قرنطینه بر اشتیاق و انگیزه برای یادگیری دانش آموزان ابتدایی تأثیر گذاشته و باعث کاهش اشتیاق شده است. با توجه به مشکلاتی که در آموزش مجازی موجود است روشهای به کار گرفته شده توسط معلمان برای تدریس خیلی مؤثر بوده و بر اشتیاق دانش آموزان برای تحصیل اثر گذاشته است و روشهای مؤثر باعث افزایش انگیزه گردیده است. همچنین به دلیل وجود شرایط حاضر و استفاده از آموزش غیرحضوری، طراحی زیرساختهای منسجم و اثربخش جهت ارائه آموزش مجازی ضرورت مییابد (محمدی و همکاران سال ۱۳۹۹).
کلمات کلیدی : ویروس کرونا، آموزش مجازی، اشتیاق به تحصیل، تجربه زیسته معلمان.
زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : روانشناسی در دوران کرونا
محل انتشار : اولین همایش ملی علمی دانشجویی روانشناسی
آدرس وب سایت کنفرانس : cpssuma.ir
ارسال کننده : رعنا یعقوبی
کد IOI مقاله : XDKA-FFGGD
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XDKA-FFGGD
مقالات مشابه
- بام سبز ، معماری پایداری ، و مصالح سبز وکاربرد آن در جهت کاهش مصرف انرژی
- Analysis And Design Of Active CMOS Mixer With Low IM2 & IM3
- تحلیل بافت های فرسوده شهری در راستای احیا و پیشگیری از فرسودگی (مطالعه موردی: محله درب نو گرگان)
- یهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان(پنجره دوحداره)
- بررسی تأثیر حالات نفسانی کاربر بر انتخاب رنگ در فضای داخلی مسکونی
- بررسی عناصر کالبدی در باغ های تخت ایران ؛ مطالعه موردی باغ تخت قصر قجر و باغ شازده ماهان کرمان
- ارزیابی آسایش حرارتی اقلیمی براساس شاخص های ماهانی و اوانز و زیست اقلیمی جهت دستیابی به معماری پایدار نمونه مورد مطالعه : شهر همدان
- معماري همساز با اقلیم با تاکید بر مجتمع هاي مسکونی
- (برنامه ریزی معماری استفاده بهینه از نور روز در کلاس درس مدارس) نمونه موردی:دبستان مجتمع آموزشی هدایت قم
- نگاهی به معماری بومی در اقلیم گرم و مرطوب (سواحل جنوبی ایران)
- تحلیل و ارزیابی شاخص های پویایی در فضاهای شهری
- سیستم ساختمانی ترونکو، روشی نوین در معماری پایدار
- A Study on Sediment Settling Pattern in the Reservoir of Shahid Rajaie Dam by Using Observed Data & Empirical Methods
- علل بروز تخلفات مهندسی ساختمان در شهر ایلام
- Investigation of the Seismic Behavior of the Coupled Shear Walls
سایر مقالات ارائه دهنده
سایر مقالات محل انتشار
- رابطه بین هوش هیجانی و بهداشت روانی
- تاثیر پاندمی کرونا بر اشتیاق به تحصیل دانش آموزان ابتدایی
- مسئولیت نهاد خانواده در امر خطیر فرزند پروری
- رابطه طرحوارههای ناسازگار اولیه با پریشانی روانشناختی در دانشجویان دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات تهران
- تاثیر مشکلات خانوادگی بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان
- تعیین رابطه بین سبک زندگی اسلامی و امید به زندگی با رفتارهای پرخطر در نوجوانان دختر بد سرپرست و بیسرپرست مراکز نگهداری تحت حمایت بهزیستی شهر یزد
- نقش پروفایل روانشناختی در پیش بینی میزان رعایت پروتکل های بهداشتی
- بررسی و مقایسه طرحوارههای ناسازگار اولیه در اشخاص مبتلابه درد مزمن و اشخاص سالم
- تبیین ضرورت تربیت جنسی در نظام آموزشی از دوره کودکی و نوجوانی
- مقایسه ویژگیهای شخصیتی و سبک فرزند پروری والدین کودکان تیزهوش و عادی
- پیشبینی انگیزش پیشرفت تحصیلی بر اساس تفکر انتقادی با میانجیگری هوش موفق
- اثربخشی درمان شناختی رفتاری بر مهارت حل مساله و انعطافپذیری شناختی در بیماران اضطرابی
- خیانت زناشویی: علل، پیامد ها، نظریه و مدل های درمانی
- رابطه سبکهای فرزندپروری ادراک شده و خودانتقادی دانشجویان دانشگاه اصفهان
- تاثیر سلامت روان بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان