امکان‌سنجی استقرار سامانه یکپارچه پایش رضایتمندی مشتری در کتابخانه‌عمومی‌از منظر مدیریتی (مطالعه موردی: سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی)

سیده زهرا حجت حسینی1

چکیده :
امروزه درک نیازها و انتظارات مشتری تنها محدود به بهبود کیفیت محصولات و خدمات سازمانها نمی‌شود. فرایندهای قبل و بعد از خرید مشتریان نیز بر رضایت آنان از محصولات و خدمات دریافت شده تأثیرگذار است. سازمانهای موفق نه تنها رضایت مشتری خود را از عملکرد کیفی محصول یا خدمت دریافت شده ارزیابی و پایش می‌کنند، بلکه فرایندهای فروش محصول و ارائه خدمات پس از فروش را نیز بر رضایتمندی مشتریان خود مؤثر قلمداد می‌کنند و در ارزیابی‌های خود به آنها توجه ویژه‌ای دارند. استقرار سامانه پایش رضایتمندی مشتریان سازمانها را در این راستا جهت نیل به اهداف خود یاری می‌رساند. پژوهش حاضر با استفاده از روش پیمایشی سعی در بررسی میزان آمادگی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی جهت استقرار سامانه پایش رضایتمندی مشتریان از منظر مدیریت داشته است. یافته‌های این پژوهش نشان داد که این سازمان در هر چهار بعد مدیریتی استقرار این سامانه شامل برنامه‌ریزی راهبردی، فرهنگ سازمانی، بازاریابی داخلی و مدیریت پروژه در سطح متوسط به بالا آمادگی دارد.
کلمات کلیدی : سامانه پایش مشتریان، رضایت مشتری، مدیریت، کتابخانه های عمومی


زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : مدیریت
محل انتشار : دهمین کنفرانس بین المللی پیشرفت های اخیر در مدیریت و مهندسی صنایع
آدرس وب سایت کنفرانس : mieconf.ir
ارسال کننده : سیده زهرا حجت حسینی
کد IOI مقاله : XCCZ-FGGKB
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XCCZ-FGGKB

مقالات مشابه
  1. تحلیل بافت های فرسوده شهری در راستای احیا و پیشگیری از فرسودگی (مطالعه موردی: محله درب نو گرگان)
  2. ارزیابی نقش شورای اسلامی شهر تهران بر ارتقای عملکرد مدیریت شهری
  3. بررسی تاثیر پارک های علم و فناوری با نگاهی به جامعه
  4. مدیریت بحران برای شریان های حیاتی در برابروقوع زلزله
  5. شناخت شاخصه های مدیریتی اقتصاد مقاومتی در ارتباط با سامانهای شهری
  6. مدیریت کاربری اراضی شهری به منظور کاهش خطر‌پذیری زلزله، نمونه موردی شهر کابل
  7. سنجش و ارزیابی سنجه های مدیریتی اقتصاد مقاومتی در شهرداری مشهد (نمونه موردی : سازمان پایانه های مسافربری شهرداری مشهد)
  8. ضرورت بهره گیری از سیستم مدل سازی اطلاعات ساختمان( BIM ) در آموزش معماری ایران .
  9. برنامه‌ریزی توسعه پايدار شهرهای جدید و تأثیر آن بر شهر مادر نمونه موردی (شهر جدید پرند)
  10. استفاده از بتن غلتکی در روسازی راه و مقایسه با روسازی آسفالتی از دیدگاه مدیریت ساخت
  11. Comparison between urban management in Iran and the West
  12. بررسی مفهوم توسعه پایدار و چگونگی نمود آن در شهرها
  13. بررسی مفهوم حاشیه نشینی و معضلات شهری ناشی از آن
  14. رابطه مدیریت نوین روستایی با توسعه روستایی
  15. از مدیریت زمین تا حکمروایی زمین؛ با نگاهی بر اصول و الزامات حکمروایی شایسته زمین
سایر مقالات محل انتشار
  1. ارزيابی عملکرد پايدار در شرايط عدم قطعيت با استفاده از کارت امتيازی متوازن پايدار و آنتروپی شانون (مطالعه موردی: انستيتو توربين گاز)
  2. حل مدل دو هدفه¬ی برای مسئله مسیریابی وسیله نقلیه با در نظر گرفتن پنجره زمانی
  3. بررسی اتلاف وحذف آن در زنجيره تأمين بیمارستان ها
  4. ارائه الگوی برنامه ريزي زمان بندي در شرايط عدم قطعيت مدت زمان فعاليت ها برای پروژه های صنعتی (مطالعه موردی)
  5. مدل تجاری سازی محصولات صنایع دولتی با رویکرد فرآیندی
  6. نقش فناوری محاسبات ابری در مدیریت زنجیره تامین
  7. معماری مدل جمع سپاری با رویکرد محاسبات ابری
  8. طراحی شبکه زنجیره تامین برای کالاهای فسادپذیر: مطالعه موردی
  9. تجزیه و تحلیل حالات خطا و اثرات آن بر فرآیند تولید مبتنی بر ابزارهای کیفیت (مطالعه موردی)
  10. بررسی و اولویت بندی چالش های ساختاری و محیط اجرایی در سازمان های پروژه محور بر اساس روش سلسله مراتبی و روش تاپسیس فازی
  11. بررسی و ارزیابی شاخص‌های موثر در مدیریت ذینفعان پروژه با استفاده از مرجع استاندارد PMBOK (مطالعه موردی: پروژه خط مترو 7 شهر تهران)
  12. بررسی ایجاد بودجه با استفاده از تکنیک های پیشرفته مدیریت مالی درموسسه تابعه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران
  13. مدیریت ریسک در روش های تأمین مالی پروژه
  14. ارزیابی و رتبه بندی عوامل موثر بر عملکرد تجهیزات نیروگاه بخار و راهکارهای افزایش راندمان با رویکرد تصمیم گیری چند متغیره (مطالعه موردی نیروگاه بخار ایرانشهر)
  15. بهینه سازی زنجیره تامین به روش مدل ریاضی پویا درتولیدوتوزیع محصولات ارگانیک درصنعت موادغذایی(مطالعه موردی شرکت مواد غذایی یک ویک)