بررسی نقش بازاریابی ورزشی بر افزایش انگیزه مشارکت دانش آموزان در فعالیت های جسمانی

سعید ایزدی منش1

چکیده :
امروز همه کارشناسان باور دارند ورزش می تواند جایگزین بسیار مناسبی برای بسیاری از داروهای شیمیایی شود. زیرا با حضور در میادین ورزشی و انجام فعالیت های گروهی فرد از افسردگی خارج می گردد و دارای روحیه شاداب و با نشاط می شود. با توجه به این که یکی از روش های نهادینه کردن رفتارهای مطلوب اجتماعی بهره گیری از مقوله بازاریابی اجتماعی است، مناسب است از طریق نهادهای رسمی همچون آموزش و پرورش و به ویژه در سنین پایین به این مقوله پرداخته شود.به همین منظور، به نظر می رسد شناخت بازاریابی اجتماعی و به کارگیری آن می تواند به عنوان یکی از راه حل های ترویج ورزش و فعالیت بدنی نیز مطرح گردد. هدف پژوهش حاضر مروري بر تحقيقات جديد در خصوص رویکردهای مرتبط به موضوع تربیت بدنی و شناسایی عوامل موثر بر انگیزه ورزشی دانش آموزان و نقش بازاریابی ورزشی در مدارس بود تا بتوان با تصوير روشن تري به مطالعه، تحقيق و بررسی بر این مهم پرداخت. این پژوهش با توجه به ماهیت آن توصیفی-تحلیلی به صورت استنادی و بر پایه مطالعات کتابخانه ای و تحقیقات صورت گرفت.نتیجه نشان داد شناسایی و آگاهی از عوامل بازدارنده و عوامل ایجاد مشارکت دانش آموزان در فعالیتهای ورزشی میتواند به کاهش عوامل بازدارنده و افزایش میزان مشارکت دانش آموزان کمک کند. لذا پیشنهاد می شود با توجه به اینکه مشارکت ورزشی موضوعی چندوجهی و همراه با متغیرهای اجتماعی، فرهنگی، روانشناختی و زیست شناختی است، به کمک مهندسی عوامل دخیل، مشارکت مستمر افراد در فعالیت های ورزشی امکان پذیر شود.
کلمات کلیدی : تربیت بدنی،بازاریابی اجتماعی، انگیزه ورزشی، مشارکت ورزشی،آموزش و پرورش


زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : مدیریت بازاریابی درورزش
محل انتشار : اولین همایش بین المللی و دومین همایش ملی مدیریت ورزشی با رویکرد سلامت سازمانی
آدرس وب سایت کنفرانس : cnsmuma.ir
ارسال کننده : حمیدرضا علیزاده نوشنق
کد IOI مقاله : XEBB-GHBCZ
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XEBB-GHBCZ

مقالات مشابه
  1. بام سبز ، معماری پایداری ، و مصالح سبز وکاربرد آن در جهت کاهش مصرف انرژی
  2. Analysis And Design Of Active CMOS Mixer With Low IM2 & IM3
  3. تحلیل بافت های فرسوده شهری در راستای احیا و پیشگیری از فرسودگی (مطالعه موردی: محله درب نو گرگان)
  4. یهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان(پنجره دوحداره)
  5. بررسی تأثیر حالات نفسانی کاربر بر انتخاب رنگ در فضای داخلی مسکونی
  6. بررسی عناصر کالبدی در باغ های تخت ایران ؛ مطالعه موردی باغ تخت قصر قجر و باغ شازده ماهان کرمان
  7. ارزیابی آسایش حرارتی اقلیمی براساس شاخص های ماهانی و اوانز و زیست اقلیمی جهت دستیابی به معماری پایدار نمونه مورد مطالعه : شهر همدان
  8. معماري همساز با اقلیم با تاکید بر مجتمع هاي مسکونی
  9. (برنامه ریزی معماری استفاده بهینه از نور روز در کلاس درس مدارس) نمونه موردی:دبستان مجتمع آموزشی هدایت قم
  10. نگاهی به معماری بومی در اقلیم گرم و مرطوب (سواحل جنوبی ایران)
  11. تحلیل و ارزیابی شاخص های پویایی در فضاهای شهری
  12. سیستم ساختمانی ترونکو، روشی نوین در معماری پایدار
  13. A Study on Sediment Settling Pattern in the Reservoir of Shahid Rajaie Dam by Using Observed Data & Empirical Methods
  14. علل بروز تخلفات مهندسی ساختمان در شهر ایلام
  15. Investigation of the Seismic Behavior of the Coupled Shear Walls
سایر مقالات محل انتشار
  1. تأثیر و نقش فناوری اطلاعات و سرمایه اجتماعی در حکمرانی سازمان‌های ورزشی
  2. نقش مدیران سازمان ورزشی در پیشگیری از آسیب های ورزشی
  3. آزمون ‌مدل ‌‌نقش میانجی‌گری ‌شخصیت ‌برند‌ در رابطه علی ‌تبلیغات با‌ ارتقای ارزش‌ویژه‌برند آدیداس در‌ مشتریان شهرکرج
  4. بررسی تاثیر بازاریابی اخلاقی بر اعتماد آفرینی و ثبات رفتاری مشتریان فروشگاه های ورزشی استان اردبیل
  5. پیش بینی انگیزه مشارکت ورزشی بانوان در مراکز تندرستی
  6. بررسی نقش بازاریابی ورزشی بر افزایش انگیزه مشارکت دانش آموزان در فعالیت های جسمانی
  7. تحلیل مسیر توانمندسازی روان شناختی و فرسودگی شغلی دبیران تربیت بدنی متوسطه اول کشور
  8. بررسی میزان آگاهی و شناخت مدیران اماکن ورزشی از مسئولیت های حقوقی
  9. طراحی مدل اینرسی سازمانی بر اساس یادگیری سازمانی در ادارات کل ورزش و جوانان شمال غرب کشور
  10. ارتباط هوش هیجانی و کیفیت زندگی جانبازان ورزشکار شهر زنجان
  11. بررسی وضعیت تحصیلی قهرمانان ورزشی در ايران (طي دوره هشت ساله 1387-1395)
  12. شناسایی و اولویت‌بندی چالش‌های مدیریت منابع انسانی سازمان‌های ورزشی در بحران کرونا: نمونه مورد مطالعه: اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه
  13. بررسی ارتباط وضعيت اجتماعي- اقتصادي شهروندان با تمايل به پرداخت در ورزش نخبه
  14. بررسی چالش های ورزش آموزشی
  15. تعیین تأثیر هویت برند المپیادهای ورزشی دانشجویان بر عشق به برند دانشجویان ورزشکار