بررسی میزان آگاهی و شناخت مدیران اماکن ورزشی از مسئولیت های حقوقی

محدثه بارانی1 مهدی بارانی2 سجاد جابری3

چکیده :
پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان آگاهی و شناخت مدیران اماکن ورزشی از مسئولیت های حقوقی مرتبط با ورزش در شهر مشهد انجام شد. این پژوهش از نوع توصیفی، پیمایشی می‌باشد. روش نمونه گیری آن از طریق کل شمار انجام گرفت؛ جامعه آماری پژوهش را مدیران اماکن ورزشی شهر مشهد تشکیل دادند؛ ابزار گردآوری اطلاعات نیز پرسشنامه محقق ساخته بود که به روش آزمون، آزمون مجدد پایایی آن بررسی و ضریب 88/0 به دست آمد. نتایج پژوهش نشان داد که مدیران اماکن ورزشی شهر مشهد از آگاهی کافی درمورد مسائل حقوقی مرتبط با وظایف و شغل خود برخوردار نمی باشند (0/05 ≥ P). همچنین میزان شناخت و اطلاعات مدیران به اندازه ای است که در مواجه با اتفاق در این اماکن مصداق بارز رافع مسئولیت از خود می باشد. به عبارت دیگر اگرچه آگاهی مدیران اماکن ورزشی از بخشی از اطلاعات در مورد مسائل حقوقی کافی است اما نداشتن جامعیت و دانش کافی باعث بروز حوادث و اتفاقات ناگوار شده و خواهد شد. امروزه داشتن آگاهی و شناخت از مسائل حقوقی مرتبط با شغل و حرفه خود امری مهم و ضروری تلقی می شود. در اماکن ورزشی نیز این امر باید مورد توجه قرار بگیرد. همچنین با توجه به حساسیت و بروز حوادث و پرونده های حقوقی تشکیل شده مرتبط با مدیران اماکن ورزشی توصیه می شود این افراد آگاهی و شناخت خود را از مسائل حقوقی مرتبط با اماکن تحت نظارت بیشتر کنند. همچنین به متولیان امر در سطوح بالاتر مدیریتی توصیه می شود مراتبی را جهت افزایش دانش و اطلاعات مدیران اماکن ورزشی به مانند کارگاه های ضمن خدمت و کلاس های دانش افزایی فراهم نمایند.
کلمات کلیدی : مدیران اماکن ورزشی، آگاهی، شناخت، مسئولیت، حقوقی


زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : اخلاق و حقوق در سازمان‌های ورزشی
محل انتشار : اولین همایش بین المللی و دومین همایش ملی مدیریت ورزشی با رویکرد سلامت سازمانی
آدرس وب سایت کنفرانس : cnsmuma.ir
ارسال کننده : مهدی بارانی
کد IOI مقاله : XEBB-GHEDC
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XEBB-GHEDC

مقالات مشابه
  1. بام سبز ، معماری پایداری ، و مصالح سبز وکاربرد آن در جهت کاهش مصرف انرژی
  2. بررسی تأثیر حالات نفسانی کاربر بر انتخاب رنگ در فضای داخلی مسکونی
  3. بررسی عناصر کالبدی در باغ های تخت ایران ؛ مطالعه موردی باغ تخت قصر قجر و باغ شازده ماهان کرمان
  4. ارزیابی آسایش حرارتی اقلیمی براساس شاخص های ماهانی و اوانز و زیست اقلیمی جهت دستیابی به معماری پایدار نمونه مورد مطالعه : شهر همدان
  5. نگاهی به معماری بومی در اقلیم گرم و مرطوب (سواحل جنوبی ایران)
  6. علل بروز تخلفات مهندسی ساختمان در شهر ایلام
  7. بررسی برج های خورشیدی در قالب معماری پایدار
  8. برسی معماری یکی از زیباترین سراها درطولانی ترین بازار ایران ( سرای ملک زنجان )
  9. دهکده آرامش بانوان مناطق شمال ایران بارویکردروانشناسی محیط
  10. بررسی طـرح پیشنهـادی جلوگیری از افزایـش تـرک در کوله سازه پل قدیمی محمدحسن خان قاجار شهرستان بابل
  11. خلوت و تعامل اجتماعی در مجوعه های مسکونی شهرهای جدید(نمونه موردی: فاز دو شهر جدید پرند)
  12. طراحی هتل 4 ستاره بارویکرد انرژی های نو و معماری پایدار
  13. بررسی تاثیرات اکوتوریسم بر توسعه پایدار روستایی
  14. بررسی و ارزیابی برنامه راهبردی و اجرایی توسعه صنعت اقتصادی و گردشگری در (شهرستان ساری)
  15. نقوش انسانی دوره قاجار بر درب‌های گنجینه معماری موزه بنیاد
سایر مقالات محل انتشار
  1. تأثیر و نقش فناوری اطلاعات و سرمایه اجتماعی در حکمرانی سازمان‌های ورزشی
  2. نقش مدیران سازمان ورزشی در پیشگیری از آسیب های ورزشی
  3. آزمون ‌مدل ‌‌نقش میانجی‌گری ‌شخصیت ‌برند‌ در رابطه علی ‌تبلیغات با‌ ارتقای ارزش‌ویژه‌برند آدیداس در‌ مشتریان شهرکرج
  4. بررسی تاثیر بازاریابی اخلاقی بر اعتماد آفرینی و ثبات رفتاری مشتریان فروشگاه های ورزشی استان اردبیل
  5. پیش بینی انگیزه مشارکت ورزشی بانوان در مراکز تندرستی
  6. بررسی نقش بازاریابی ورزشی بر افزایش انگیزه مشارکت دانش آموزان در فعالیت های جسمانی
  7. تحلیل مسیر توانمندسازی روان شناختی و فرسودگی شغلی دبیران تربیت بدنی متوسطه اول کشور
  8. بررسی میزان آگاهی و شناخت مدیران اماکن ورزشی از مسئولیت های حقوقی
  9. طراحی مدل اینرسی سازمانی بر اساس یادگیری سازمانی در ادارات کل ورزش و جوانان شمال غرب کشور
  10. ارتباط هوش هیجانی و کیفیت زندگی جانبازان ورزشکار شهر زنجان
  11. بررسی وضعیت تحصیلی قهرمانان ورزشی در ايران (طي دوره هشت ساله 1387-1395)
  12. شناسایی و اولویت‌بندی چالش‌های مدیریت منابع انسانی سازمان‌های ورزشی در بحران کرونا: نمونه مورد مطالعه: اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه
  13. بررسی ارتباط وضعيت اجتماعي- اقتصادي شهروندان با تمايل به پرداخت در ورزش نخبه
  14. بررسی چالش های ورزش آموزشی
  15. تعیین تأثیر هویت برند المپیادهای ورزشی دانشجویان بر عشق به برند دانشجویان ورزشکار