جستجو
آزمون مدل نقش میانجیگری شخصیت برند در رابطه علی تبلیغات با ارتقای ارزشویژهبرند آدیداس در مشتریان شهرکرج
حامد عبدالرسولی زال1 حسین پورسلطانی زرندی2
چکیده :
شخصیت برند آن چیزی است که مصرفکنندگان میتوانند با آن تعامل داشته باشند و یک برند کارآمد ارزش خود را به گونهای حفظ میکند که مجموعهای از ویژگیهای خود را ارتقا دهد. هدف اين پژوهش آزمون مدل نقش میانجیگری شخصیت برند در رابطه علی تبلیغات با ارتقای ارزشویژهبرند آدیداس در مشتریان شهر کرج ميباشد. تحقیق حاضر به لحاظ هدف کاربردی و از نوع توصیفی-همبستگی است. جامعه آماری تمامی مشتریان مرد و زن برند آدیداس شهرکرج به تعداد نامحدود بود. روش نمونهگیری به روش غیر تصادفی در دسترس بود. حجم نمونه آماری با استفاده از جدول کرجسیمورگان 278 نفر انتخاب شد. جمعآوری دادهها با پرسشنامه شخصیتبرند آکر(1997)، پرسشنامه ارزشویژهبرند اگرت و یولاگا(2020) و پرسشنامه تبلیغات در ورزش جانگ (2007) بود که پایایی پرسشنامه ها به ترتیب برای متغیر تبلیغات86/0، شخصیت برند88/0 و ارزشویژهبرند81/0 گزارش شد که در کل قابل قبول ارزیابی شد. براي تجزیه و تحلیل دادهها از مدلیابی معادلات ساختاري به روش حداقل مربعات جزئی و با کمک نرم افزارهای آماری SPSS و PLS Smart استفادهشد. همچنین مدل نقش میانجیگری شخصیت برند در رابطه علّی تبلیغات با ارتقای ارزشویژهبرند از برازش لازم برخوردار بود. نتایج تحقیق نشاندهنده رابطه معنیدار مستقیم بین متغیر تبلیغات با متغیرهای شخصیت برند و ارزش ویژه برند میباشد و متغیر شخصیت برند، اثر میانجی در رابطه بین تبلیغات با ارتقای ارزش ویژه برند آدیداس دارد.
کلمات کلیدی : ارتقای ارزش ویژه برند، آدیداس، تبلیغات، شخصیت برند، کرج
زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : مدیریت بازاریابی درورزش
محل انتشار : اولین همایش بین المللی و دومین همایش ملی مدیریت ورزشی با رویکرد سلامت سازمانی
آدرس وب سایت کنفرانس : cnsmuma.ir
ارسال کننده : حامد عبدالرسولی زال
کد IOI مقاله : XEBB-GGFGC
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XEBB-GGFGC
مقالات مشابه
- طراحی هتل 4 ستاره بارویکرد انرژی های نو و معماری پایدار
- بررسی و شناسایی راه کارهایی مناسب جهت برنامه ریزی صنعت توریسم و گردشگری درتوسعه پایدارشهری شهرساحلی محمودآباد-مازندران
- نقش عمل به باورهای دینی و خودکارآمدی معلمان در پیش بینی میزان رضایت شغلی
- اثربخشي آموزش نرم افزار ان بك بر بهبود حافظه ي فعال دانش آموزان نارساخوان
- پيش بيني فرآيندهاي شناختي پردازش اطلاعات بر مبناي خودكارآمدي در علوم تجربي در دانش آموزان تيزهوش دبيرستاني
- تأثیر برنامه درسی ورزش با تأکید بر بازیهای گروهی بر خلاقیت کودکان
- The Effect Of Educating A Metacognition Model On Self- Efficacy And Resilience In High School Students
- مختصات ارتباط حقوق بین الملل و حقوق مالکیت فکری پیام بازرگانی در حوزه معماری
- تفاوت جایگاه زنان از دیدگاه علوم انسانی اسلامی وعلوم انسانی غربی
- بررسی اثربخشی واقعیت درمانی گروهی بر افزایش خود- کارآمدی تحصیلی، اجتماعی و وهیجانی دانش آموزان دختر
- بررسی نقش مهارتهای ارتباطی مدیران در توانمندی روانی آموزگاران
- بررسي رابطه بين بهداشت رواني وسبكهاي هويتي در دانش آموزان دختر شهرستان كرج
- بررسی میزان استقرار نظام آموزش ضمن خدمت مجازی با نیازهای آموزشی معلمان شهر تهران
- بررسی تاثیر جوعاطفی خانواده بر پیشرفت تحصیلی در بین دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان آبادان
- مقایسه سبک های عشق ورزی ، خودکارآمدی و رضایت زناشویی در زنان شاغل و غیر شاغل
سایر مقالات محل انتشار
- تأثیر و نقش فناوری اطلاعات و سرمایه اجتماعی در حکمرانی سازمانهای ورزشی
- نقش مدیران سازمان ورزشی در پیشگیری از آسیب های ورزشی
- آزمون مدل نقش میانجیگری شخصیت برند در رابطه علی تبلیغات با ارتقای ارزشویژهبرند آدیداس در مشتریان شهرکرج
- بررسی تاثیر بازاریابی اخلاقی بر اعتماد آفرینی و ثبات رفتاری مشتریان فروشگاه های ورزشی استان اردبیل
- پیش بینی انگیزه مشارکت ورزشی بانوان در مراکز تندرستی
- بررسی نقش بازاریابی ورزشی بر افزایش انگیزه مشارکت دانش آموزان در فعالیت های جسمانی
- تحلیل مسیر توانمندسازی روان شناختی و فرسودگی شغلی دبیران تربیت بدنی متوسطه اول کشور
- بررسی میزان آگاهی و شناخت مدیران اماکن ورزشی از مسئولیت های حقوقی
- طراحی مدل اینرسی سازمانی بر اساس یادگیری سازمانی در ادارات کل ورزش و جوانان شمال غرب کشور
- ارتباط هوش هیجانی و کیفیت زندگی جانبازان ورزشکار شهر زنجان
- بررسی وضعیت تحصیلی قهرمانان ورزشی در ايران (طي دوره هشت ساله 1387-1395)
- شناسایی و اولویتبندی چالشهای مدیریت منابع انسانی سازمانهای ورزشی در بحران کرونا: نمونه مورد مطالعه: اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه
- بررسی ارتباط وضعيت اجتماعي- اقتصادي شهروندان با تمايل به پرداخت در ورزش نخبه
- بررسی چالش های ورزش آموزشی
- تعیین تأثیر هویت برند المپیادهای ورزشی دانشجویان بر عشق به برند دانشجویان ورزشکار