جستجو
تاثیر هوش های هیجانی بردانش آموزان
سیدجوادفخرنبی1
چکیده :
چکیده
زمینه وهدف:در این تحقیق با استفاده از روایت هاي یک معلم درطول خدمتش در مدرسه ی ابتدائی بررسی شده است.استفاده ازهوش هیجانی وعاطفی از اصلى ترين عوامل رشد مطلوب شخصيت است و از جمله مفاهيمى است كه در چند دهه اخير مورد توجه پژوهشگران و صاحب نظران روان شناسى و علوم تربيتى قرار گرفته است، وهدف این روایت پژوهی،بررسی هوش هیجانی وعاطفی وتاثیرات آن بردانش اموزان که بسیار درموفقیت دانش اموزان موثر ومفید می باشد.روش پژوهش:این تحقیق،تحقیقی روایی است که به انگاره تحقیقات کیفی و تفسیرگرانه تعلق دارد .منبع داده هاي این تحقیق،خاطرات مدت تدریس آموزگاري معلمی در مدرسه است که به صورت روزانه در تمام سال تحصیلی نوشته شده است.یافته ها ونتایج پژوهش:یافته ها ونتایج پژوهش نشان می دهد؛هوش عاطفی،هوش احساسی یا هوش هیجانی شامل شناخت و کنترل عواطف و هیجان های خود است و با هیجانات و خلقیات در ارتباط است.اثرات هوش هیجانی برسعادت و خوشبختی انسان شگفت انگیز است.هوش هیجانی همچنین نقش موثری درآرامش انسان دارد.در واقع این هوش عاطفی است که می تواند هوش عقلانی را بکار گیرد و در جهت مقصودش به پیش برده است.شاید تا کنون افراد باهوش زیادی را دیده باشید که نه در شغل و کارشان و نه در روابط خانوادگی و روابط بین فردی شان و نه در تفریح و عشق ورزیدنشان و ... موفقیتی حاصل نکرده اند.
کلمات کلیدی : واژگان کلیدی: روایت پژوهی،هوش عاطفی،هوش هیجانی،سعادت وموفقیت،هیجانات وخلقیات.
زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : علوم تربیتی
محل انتشار : ششمین کنفرانس ملی روانشناسی (علم زندگی)
آدرس وب سایت کنفرانس : lifeconf.ir
ارسال کننده : سیدجواد فخرنبی
کد IOI مقاله : XEFC-HCCKD
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XEFC-HCCKD
مقالات مشابه
- بام سبز ، معماری پایداری ، و مصالح سبز وکاربرد آن در جهت کاهش مصرف انرژی
- Analysis And Design Of Active CMOS Mixer With Low IM2 & IM3
- تحلیل بافت های فرسوده شهری در راستای احیا و پیشگیری از فرسودگی (مطالعه موردی: محله درب نو گرگان)
- یهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان(پنجره دوحداره)
- بررسی تأثیر حالات نفسانی کاربر بر انتخاب رنگ در فضای داخلی مسکونی
- بررسی عناصر کالبدی در باغ های تخت ایران ؛ مطالعه موردی باغ تخت قصر قجر و باغ شازده ماهان کرمان
- ارزیابی آسایش حرارتی اقلیمی براساس شاخص های ماهانی و اوانز و زیست اقلیمی جهت دستیابی به معماری پایدار نمونه مورد مطالعه : شهر همدان
- معماري همساز با اقلیم با تاکید بر مجتمع هاي مسکونی
- (برنامه ریزی معماری استفاده بهینه از نور روز در کلاس درس مدارس) نمونه موردی:دبستان مجتمع آموزشی هدایت قم
- نگاهی به معماری بومی در اقلیم گرم و مرطوب (سواحل جنوبی ایران)
- تحلیل و ارزیابی شاخص های پویایی در فضاهای شهری
- سیستم ساختمانی ترونکو، روشی نوین در معماری پایدار
- A Study on Sediment Settling Pattern in the Reservoir of Shahid Rajaie Dam by Using Observed Data & Empirical Methods
- علل بروز تخلفات مهندسی ساختمان در شهر ایلام
- Investigation of the Seismic Behavior of the Coupled Shear Walls
سایر مقالات ارائه دهنده
سایر مقالات محل انتشار
- تاثیر روان درمانی پویشی کوتاه مدت فشرده (ISTDP) بر کاهش نشانگان روانشناختی در بیماران دچار شخصیت ضد اجتماعی
- بررسی اثربخشی تمرین های ورزشی بر عملکرد های شناختی و کارکرد های شناختی و اجرایی افراد عقب مانده ذهنی
- اثر پذیری هنردرمانی با تعلیق ذهنی بر مثبت اندیشی در کودکان
- همه¬گیرشناسی اقدام به خودکشی، سوء استفاده جسمی، جنسی و عاطفی در کودکان کار سنین 7 تا 12 سال شهر شیراز
- مطالعه ی نقش تعدیل گری تیپ شخصیتی دانش آموزان بر رابطه ی آموزش سواد رسانه و تفکر انتقادی – مورد مطالعه دانش آموزان دختر پایه دهم متوسطه ی شهر شهرضا
- مداخلات روانشناختی اضطراب و افسردگی برای افراد مبتلا به بیماری های روماتیسمی
- روشهای آموزشی گروهی جدید جهت پیشگیری از بروز اختلالات رفتاری در مدرسه
- بررسی برخی ویژگی های دانش آموزان تیزهوش به منظور شناسایی بهتر این دانش آموزان
- ارزیابی عملکرد راهبران آموزشی از دیدگاه مدیران و معلمان مدارس ابتدایی شهرستان اندیمشک بر اساس الگوی جان وایلز و جوزف باندی
- بررسی موانع یادگیری دانش آموزان و ارایه راهبردهای آموزشی در کلاس های درس چند پایه شهرستان اندیمشک سال 1400-1399
- مقایسه اثربخشی روش تدریس وارونه و مشارکتی بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان مقطع ششم ابتدایی شهرستان اندیمشک در سال تحصیلی 1400
- اثربخشی برنامه آموزش تاب آوري بر نگرش هاي ناکارآمد و مؤلفه های آن در مادران داراي فرزند مبتلا به اوتیسم در شهر بندرعباس
- مقایسه شخصیت، دلبستگی و تنهایی در زنان متقاضی طلاق وعادی در شهرستان رشت در سال 1400-1401
- بررسی تاثیرات رفتار و حالات روحی معلم بر دانش آموزان
- بررسی ارتباط یادگیری ترکیبی با اشتیاق تحصیلی و سازگاری تحصیلی دانش آموزان شهرستان خوی