بررسی نقش میانجی گرایانه MKIS در رابطه GIS و فرایند تصمیم گیری آمیخته بازاریابی

محمد پروین1 بهرام خیری2

چکیده :
هدف از این تحقیق بررسی نقش میانجی گرایانه MKIS در رابطه GIS و فرایند تصمیم گیری آمیخته بازاریابی می باشد. بر این اساس فرضیه هایی برای بررسی این موارد تدوین شد. حال با پایان یافتن فرآیند بررسی فرضیه ها و مشخص شدن نحوه اثرگذاری متغییرهای معرفی شده در فرآیند تحقیق، استفاده از این نتایج میتواند کارگشای تصمیم گیری شرکتها برای کسب موفقیت های بیشتر در بازار کسب و کار آنها باشد. در همین راستا و به منظور کاربردی نمودن نتایج، پیشنهادهای زیر در مورد فرضیه های مورد بررسی و نتایج حاصل از آنها ارائه می شود. لازم به ذکر است، عوامل بسیار دیگری نیز ممکن است بر فرایند تصمیم¬گیری آمیخته بازاریابی اثرگذار باشد که در این تحقیق بدانها پرداخته نشده است. در مواردی نیز برای استفاده کاربردی از نتایج، نیاز به تحقیقات تکمیلی وجود دارد. بنابر نتیجه آزمون و پذیرش فرضیه ها به جز فرضیه اول و پنجم به این نتیجه رسیدیم که سیستم اطلاعات بازاریابی نقش میانجی¬گرایانه¬ای در رابطه سیستم اطلاعات مکانی در فرایند تصمیم¬گیری آمیخته بازاریابی را دارد. و باتوجه به اینکه فرضیه¬های اصلی مورد تایید می باشد لذا پیشنهاد می شود که سازمان¬ها و شرکت¬های بازاریابی و بازرگانی، با استفاده از سیستم اطلاعات مکانی و سیستم اطلاعات بازاریابی در تسهیل و تسریع فرایند تصمیم¬گیری آمیخته بازاریابی جهت افزایش بهره¬وری و بهینه سازی منابع مالی و انسانی استفاده نمایند. یکی از مشکلات سیستم¬های اطلاعات بازاریابی دسترسی نداشتن به پایگاه داده یکپارچه و تحلیل¬های گرافیکی و مکانی مناسب با توجه به شرایط و نیازهای معمول جهت پیش¬بینی و تصمیم¬گیری می¬باشد که با استفاده از این سیستم دیگر آن مشکل را نداریم. با توجه به توانایی های فنی و قابلیت های سیستم اطلاعات مکانی به عنوان یک عنصر پویا جهت مزیت رقابتی و منحصر بفرد بودن بیش از فن آوری های سیستم اطلاعات بازاریابی توانایی در یکپارچه سازی اطلاعات از منابع متفاوت را دارا است و در حوزه¬های تصمیم¬گیری چند زمانی و چند متغیره این امکان و قابلیت را به ما می دهد که به عنوان سیستم¬های پشتیبانی تصمیم¬گیری در راستای پیشبرد اهداف و تنظیم نیازها و درخواست ها از آن استفاده نماییم سپس با استفاده از یک رویکرد مبتنی بر منابع تصمیم¬گیری و آمیخته بازاریابی به توانیم یک سیستم جامع و یکپارچه از سیستم های اطلاعات مکانی را در کنار سیستم اطلاعات بازاریابی به عنوان یک فن¬آوری نوین استفاده کنیم.
کلمات کلیدی : MKIS ، GIS ،تصمیم گیری آمیخته بازاریابی ، میانجی گرایانه ، سیستم اطلاعات بازاریابی


زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : مدیریت بازار
محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در مدیریت، اقتصاد و حسابداری
آدرس وب سایت کنفرانس : 2meaconf.com
ارسال کننده : محمد پروین
کد IOI مقاله : XYBC-ZHKAZ
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XYBC-ZHKAZ

مقالات مشابه
  1. بام سبز ، معماری پایداری ، و مصالح سبز وکاربرد آن در جهت کاهش مصرف انرژی
  2. Analysis And Design Of Active CMOS Mixer With Low IM2 & IM3
  3. تحلیل بافت های فرسوده شهری در راستای احیا و پیشگیری از فرسودگی (مطالعه موردی: محله درب نو گرگان)
  4. یهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان(پنجره دوحداره)
  5. بررسی تأثیر حالات نفسانی کاربر بر انتخاب رنگ در فضای داخلی مسکونی
  6. بررسی عناصر کالبدی در باغ های تخت ایران ؛ مطالعه موردی باغ تخت قصر قجر و باغ شازده ماهان کرمان
  7. ارزیابی آسایش حرارتی اقلیمی براساس شاخص های ماهانی و اوانز و زیست اقلیمی جهت دستیابی به معماری پایدار نمونه مورد مطالعه : شهر همدان
  8. معماري همساز با اقلیم با تاکید بر مجتمع هاي مسکونی
  9. (برنامه ریزی معماری استفاده بهینه از نور روز در کلاس درس مدارس) نمونه موردی:دبستان مجتمع آموزشی هدایت قم
  10. نگاهی به معماری بومی در اقلیم گرم و مرطوب (سواحل جنوبی ایران)
  11. تحلیل و ارزیابی شاخص های پویایی در فضاهای شهری
  12. سیستم ساختمانی ترونکو، روشی نوین در معماری پایدار
  13. A Study on Sediment Settling Pattern in the Reservoir of Shahid Rajaie Dam by Using Observed Data & Empirical Methods
  14. علل بروز تخلفات مهندسی ساختمان در شهر ایلام
  15. Investigation of the Seismic Behavior of the Coupled Shear Walls
سایر مقالات محل انتشار
  1. "چارچوب حسابرسی پیش‌بینی شده" بر اساس الگوي آينده پژوهشي
  2. بررسی رابطه بین مدیریت جریان‌های نقدی و عملکرد مالی شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران
  3. تاثیر اجزای صورت جریان وجوه نقد چهاربخشی بر کارایی مدیریت
  4. بررسی تأثیر یگانگی برند بر تمایل به پرداخت اضافه قیمت در برندهای گوشی تلفن همراه
  5. نقش بي بديل ورزش و تربیت بدنی در توانمندسازي كاركنان
  6. نقش بهبود مستمر خلاقیت و نوآوری سازمان در هزاره سوم
  7. تأثیر عوامل محیطی بر عملکرد با بهره¬گیری از استراتژیک¬گرایی و قابلیت¬های بازاریابی در صنعت بانکداری
  8. وقف ، دیدگاهها و راهکارهای ارتقا
  9. شرایط ماهوی ثبت اختراع در نظام حقوقی ایران
  10. مدیریت دانش، رویکردی نوظهور در مدیریت
  11. مدیریت پرتفولیو در بورس تهران با استفاده از خوشه بندی پیش گویانه
  12. بررسی تأثیر هوش هیجانی در انتخاب برند از دید مشتری
  13. تعیین مدل بهینه پیش بینی جریان وجوه نقد آتی با استفاده از الگوریتم ترکیبی بهینه سازی ذرات -شبکه عصبی
  14. بررسی نقش اعتماد سازمانی در بهبود عملکرد و رضایت شغلی کارکنان در شرکت فولاد هرمزگان
  15. بررسی نقش میانجی گرایانه MKIS در رابطه GIS و فرایند تصمیم گیری آمیخته بازاریابی