جستجو
بررسی نقش میانجی گرایانه MKIS در رابطه GIS و فرایند تصمیم گیری آمیخته بازاریابی
محمد پروین1 بهرام خیری2
چکیده :
هدف از این تحقیق بررسی نقش میانجی گرایانه MKIS در رابطه GIS و فرایند تصمیم گیری آمیخته بازاریابی می باشد. بر این اساس فرضیه هایی برای بررسی این موارد تدوین شد. حال با پایان یافتن فرآیند بررسی فرضیه ها و مشخص شدن نحوه اثرگذاری متغییرهای معرفی شده در فرآیند تحقیق، استفاده از این نتایج میتواند کارگشای تصمیم گیری شرکتها برای کسب موفقیت های بیشتر در بازار کسب و کار آنها باشد. در همین راستا و به منظور کاربردی نمودن نتایج، پیشنهادهای زیر در مورد فرضیه های مورد بررسی و نتایج حاصل از آنها ارائه می شود.
لازم به ذکر است، عوامل بسیار دیگری نیز ممکن است بر فرایند تصمیم¬گیری آمیخته بازاریابی اثرگذار باشد که در این تحقیق بدانها پرداخته نشده است. در مواردی نیز برای استفاده کاربردی از نتایج، نیاز به تحقیقات تکمیلی وجود دارد.
بنابر نتیجه آزمون و پذیرش فرضیه ها به جز فرضیه اول و پنجم به این نتیجه رسیدیم که سیستم اطلاعات بازاریابی نقش میانجی¬گرایانه¬ای در رابطه سیستم اطلاعات مکانی در فرایند تصمیم¬گیری آمیخته بازاریابی را دارد. و باتوجه به اینکه فرضیه¬های اصلی مورد تایید می باشد لذا پیشنهاد می شود که سازمان¬ها و شرکت¬های بازاریابی و بازرگانی، با استفاده از سیستم اطلاعات مکانی و سیستم اطلاعات بازاریابی در تسهیل و تسریع فرایند تصمیم¬گیری آمیخته بازاریابی جهت افزایش بهره¬وری و بهینه سازی منابع مالی و انسانی استفاده نمایند. یکی از مشکلات سیستم¬های اطلاعات بازاریابی دسترسی نداشتن به پایگاه داده یکپارچه و تحلیل¬های گرافیکی و مکانی مناسب با توجه به شرایط و نیازهای معمول جهت پیش¬بینی و تصمیم¬گیری می¬باشد که با استفاده از این سیستم دیگر آن مشکل را نداریم. با توجه به توانایی های فنی و قابلیت های سیستم اطلاعات مکانی به عنوان یک عنصر پویا جهت مزیت رقابتی و منحصر بفرد بودن بیش از فن آوری های سیستم اطلاعات بازاریابی توانایی در یکپارچه سازی اطلاعات از منابع متفاوت را دارا است و در حوزه¬های تصمیم¬گیری چند زمانی و چند متغیره این امکان و قابلیت را به ما می دهد که به عنوان سیستم¬های پشتیبانی تصمیم¬گیری در راستای پیشبرد اهداف و تنظیم نیازها و درخواست ها از آن استفاده نماییم سپس با استفاده از یک رویکرد مبتنی بر منابع تصمیم¬گیری و آمیخته بازاریابی به توانیم یک سیستم جامع و یکپارچه از سیستم های اطلاعات مکانی را در کنار سیستم اطلاعات بازاریابی به عنوان یک فن¬آوری نوین استفاده کنیم.
کلمات کلیدی : MKIS ، GIS ،تصمیم گیری آمیخته بازاریابی ، میانجی گرایانه ، سیستم اطلاعات بازاریابی
زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : مدیریت بازار
محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در مدیریت، اقتصاد و حسابداری
آدرس وب سایت کنفرانس : 2meaconf.com
ارسال کننده : محمد پروین
کد IOI مقاله : XYBC-ZHKAZ
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XYBC-ZHKAZ
مقالات مشابه
- بام سبز ، معماری پایداری ، و مصالح سبز وکاربرد آن در جهت کاهش مصرف انرژی
- Analysis And Design Of Active CMOS Mixer With Low IM2 & IM3
- تحلیل بافت های فرسوده شهری در راستای احیا و پیشگیری از فرسودگی (مطالعه موردی: محله درب نو گرگان)
- یهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان(پنجره دوحداره)
- بررسی تأثیر حالات نفسانی کاربر بر انتخاب رنگ در فضای داخلی مسکونی
- بررسی عناصر کالبدی در باغ های تخت ایران ؛ مطالعه موردی باغ تخت قصر قجر و باغ شازده ماهان کرمان
- ارزیابی آسایش حرارتی اقلیمی براساس شاخص های ماهانی و اوانز و زیست اقلیمی جهت دستیابی به معماری پایدار نمونه مورد مطالعه : شهر همدان
- معماري همساز با اقلیم با تاکید بر مجتمع هاي مسکونی
- (برنامه ریزی معماری استفاده بهینه از نور روز در کلاس درس مدارس) نمونه موردی:دبستان مجتمع آموزشی هدایت قم
- نگاهی به معماری بومی در اقلیم گرم و مرطوب (سواحل جنوبی ایران)
- تحلیل و ارزیابی شاخص های پویایی در فضاهای شهری
- سیستم ساختمانی ترونکو، روشی نوین در معماری پایدار
- A Study on Sediment Settling Pattern in the Reservoir of Shahid Rajaie Dam by Using Observed Data & Empirical Methods
- علل بروز تخلفات مهندسی ساختمان در شهر ایلام
- Investigation of the Seismic Behavior of the Coupled Shear Walls
سایر مقالات محل انتشار
- "چارچوب حسابرسی پیشبینی شده" بر اساس الگوي آينده پژوهشي
- بررسی رابطه بین مدیریت جریانهای نقدی و عملکرد مالی شرکتهای پذیرفتهشده در بورس اوراق بهادار تهران
- تاثیر اجزای صورت جریان وجوه نقد چهاربخشی بر کارایی مدیریت
- بررسی تأثیر یگانگی برند بر تمایل به پرداخت اضافه قیمت در برندهای گوشی تلفن همراه
- نقش بي بديل ورزش و تربیت بدنی در توانمندسازي كاركنان
- نقش بهبود مستمر خلاقیت و نوآوری سازمان در هزاره سوم
- تأثیر عوامل محیطی بر عملکرد با بهره¬گیری از استراتژیک¬گرایی و قابلیت¬های بازاریابی در صنعت بانکداری
- وقف ، دیدگاهها و راهکارهای ارتقا
- شرایط ماهوی ثبت اختراع در نظام حقوقی ایران
- مدیریت دانش، رویکردی نوظهور در مدیریت
- مدیریت پرتفولیو در بورس تهران با استفاده از خوشه بندی پیش گویانه
- بررسی تأثیر هوش هیجانی در انتخاب برند از دید مشتری
- تعیین مدل بهینه پیش بینی جریان وجوه نقد آتی با استفاده از الگوریتم ترکیبی بهینه سازی ذرات -شبکه عصبی
- بررسی نقش اعتماد سازمانی در بهبود عملکرد و رضایت شغلی کارکنان در شرکت فولاد هرمزگان
- بررسی نقش میانجی گرایانه MKIS در رابطه GIS و فرایند تصمیم گیری آمیخته بازاریابی