تحلیل مواد 211 و 212 و 213 آیین‌نامه راهنمایی‌ و رانندگی ایران و چگونگی ایمن سازی مسیر در عملیات های اجرایی

محمدرضا اسکندری1 محمدرضا کمالی نژاد2

چکیده :
در مفاد مواد 211، 212 و 213 آیین‌نامه راهنمایی‌ و رانندگی ایران، تأکید بر اهمیت هماهنگی و اطلاع‌رسانی از سوی دستگاه‌های مسئول، افراد مشغول به کار در راه‌های عمومی، و شهرداری‌ها و مأمورین فضای سبز آمده است. ماده 211 نیازمندی راهبری مناسب قبل از هر عملیات اجرایی را بر روی راه‌ها تأکید می‌کند. ماده 212 نیز به وظیفه اطلاع‌رسانی از سوی افراد مشغول به کار در راه و تجهیزات آنان با علایم ایمنی معتبر اشاره دارد؛ همچنین به بیان نکات مهم و اصول اساسی در ایمن سازی مسیر ها در هنگام انجام عملیات های اجرایی و تأکید بر استفاده از علایم هشداردهنده و ویژگی آن ها مانند قابل روئیت بودن علایم، فاصله و ارتفاع مناسب و درست نصب آن ها و نکات ارزنده ی دیگر می پردازد. در مورد ماده 213، شهرداری‌ها موظف به باز نگه‌داشتن مثلث دید در تقاطع‌ها هستند.
کلمات کلیدی : آیین‌نامه راهنمایی‌ و رانندگی ایران، ماده 211، ماده 212، ماده 213، ایمنی ترافیک، ایمن سازی راه، عملیات های اجرایی


زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : مهندسی مدیریت اجرایی
محل انتشار : دومین کنگره بین المللی علوم، مهندسی و فن آوری های نو
آدرس وب سایت کنفرانس : secongress.com
ارسال کننده : محمدرضا کمالی نژاد
کد IOI مقاله : XKDK-AZZZCC
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XKDK-AZZZCC

مقالات مشابه
  1. اولویت‌بندی انجام مراحل بازرسی ایمنی راه به کمک مدلهای تصمیم‌گیری چند معیاره در ایمنی شبکه معابر شهری
  2. تحلیل و ارزیابی رفتار رانندگان در تقاطع ها؛ ناشی از نحوه ی اعمال قوانین ترافیکی (مطالعه موردی: ساری)
  3. روشن‌سازی گذرگاه‌های عابر‌پیاده (مطالعه موردی : شهرستان اردبیل)
  4. بررسی راهکارهای عملی برای جلوگیری از تلفات انسانی ناشی از تصادفات در جاده های روستایی کشور ایران
  5. بهبود ارسال اطلاعات ایمنی با استفاده از شبکه‌های رادیوشناختی
  6. بررسی تقاطع بین ورودی مناطق مسکونی و خیابانهای شهری
  7. نقش سيستم هاي اطلاعات جغرافيايي (GIS) در بهبود شاخص هاي ايمني حمل و نقل شهري
  8. ارائه روش کم هزینه و کوتاه مدت جهت ارتقای ایمنی نقاط پرحادثه
  9. کاربرد سیستم های اطلاعاتی جغرافیایی در حمل و نقل و ترافیک شهری
  10. مروری بر کاربرد روش های داده کاوی در تحلیل تصادفات ترافیکی
  11. تعیین اثر میزان باران، برف و مه و ایمنی راه‌ها و ارائه راهکارهای مقابله با آن، مطالعه موردی در محور سنندج- همدان، قزوین- همدان، کرج- چالوس، قزوین-رشت، محور کوهستانی استان چهار محال بختیاری
  12. رویکرد ارام سازی ترافیک به منظورکاهش ازدحام ترافیک شهری با استفاده از تحلیل سوات (نمونه موردی بلواردانش شهر جدیدصدراشیراز1396)
  13. آنالیز اثرات اقتصادی ایمن سازی جاده ها و کاهش تصادفات جاده ای با ارتقا مشخصات هندسی راه در جاده های برون شهری
  14. ارزیابی و عملکرد سیستم های هوشمند حمل و نقل جاده ای
  15. شناسایی نقاط حادثه خیز در محور تبریز-اهر-کلیبر با استفاده از روش فراوانی در نرم افزار متلب در بازه سال های 1392 الی 1394