بررسی تاثیر ابزارهای سیاسی در بازارهای بین المللی و عملکرد مدیریت بازرگانی

بهنام شجاعی اسعدیه1

چکیده :
این مقاله به بررسی تاثیر ابزارهای سیاسی در بازارهای بین المللی و عملکرد مدیریت بازرگانی می‌پردازد. ابزارهای سیاسی شامل تحریم‌ها، مذاکرات تجاری، توافقات دوجانبه و چند جانبه، جنگ ‌های تجاری و سایر عوامل سیاسی هستند که می‌توانند تأثیر زیادی بر روند تجارت بین المللی داشته باشند. این مقاله به بررسی نقش این ابزارها در شکل‌دهی به بازارهای بین المللی و همچنین عملکرد مدیران بازرگانی می‌پردازد. تحریم اقتصادی به نوعی ابزار سیاست خارجی است و این امکان را ایجاد می کند که دولتها با اعمال آن به اهداف و مقاصد سیاسی خود دست یابند که حداقل دو هدف در آن مد نظر می باشد: آسیب رساندن و بی ثباتی دولت هدف تغییر رفتار سیاسی کشور تحت تحریم بر طبق قاعده حقوق طبیعی و قواعد عرفی و مکتوب حقوق بشر ، هر نوع مجازات کلی که حیات یک ملت را به مخاطره اندازد و سالب حقوق طبیعی آنها گردد مضموم است و اعمال آن خود نوعی تهدید بین المللی محسوب می گردد. یکی از مسائل مهم در حوزه حقوق قراردادها آثاری است که به واسطه مسائل بیرونی بــر قرارداد حادث میشود در این خصوص میتوان گفت این عوامل میتوانند متاثر از نظام حقوق داخلی یا نظام حقوق بین الملل و دیگر کشورها باشند واژه تحریم در گستره دانش حقوق واژه ای آشناست. این پژوهش با استفاده از روش‌های تحقيق کمي و كيفي به نتايج خود رسيده است و نتايج حاصل از آن نشان داد که ابزارهای سياسي مي‌توانند تأثير قابل توجهی در عملكرد بازرگانى داشته و به بهبود يافته آن كمك كننده باشند.در ﭘﮋوﻫﺶ ﺣﺎﺿﺮ ﺗﻼش ﻣﯽﺷﻮد ﺑﻪ اﯾﻦ ﭘﺮﺳﺶ ﭘﺮداﺧﺘﻪ ﺷﻮد ﮐﻪ ﭼﻪ راﺑﻄﻪاي ﺑﯿﻦ دﯾﭙﻠﻤﺎﺳﯽ و ﺗﻮﺳﻌﻪ در ﭼﺎرﭼﻮب اﻗﺘﺼﺎد ﺳﯿﺎﺳﯽ ﺟﻬﺎﻧﯽ وﺟﻮد دارد و راﻫﺒﺮد ﺗﻮﺳﻌﻪي ﺻﺎدرات ﻏﯿﺮ ﻧﻔﺘﯽ ﭼﻪ اﻟﺰاﻣﺎﺗﯽ را ﻓﺮاروي دﺳﺘﮕﺎه دﯾﭙﻠﻤﺎﺳﯽ و وزارت ﺧﺎرﺟﻪ وجود دارد.
کلمات کلیدی : ابزارهای سیاسی ، بازارهای بین المللی ، مدیریت بازرگانی


زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : مدیریت
محل انتشار : چهارمین کنفرانس بین المللی تحقیقات پیشرفته در مدیریت و علوم انسانی مونیخ، آلمان
آدرس وب سایت کنفرانس : huconf.com
ارسال کننده : مجید نیک نیاز
کد IOI مقاله : XKDB-AZAHHE
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XKDB-AZAHHE

مقالات مشابه
  1. بکارگیری داده کاوی در بهبود فرآیند مدیریت ارتباط با مشتری
  2. مربیگری کسب وکار: بررسی روند ها , چالش ها , شایستگی های لازم برای مربیگری کسب و کار و تاثیرات مربیگری بر کسب وکارها
  3. مدیریت کسب وکار و بازاریابی اسلامی در دیدگاه قرآن و سنت
  4. روشهای نوین صنعتی در انبوه سازی ساختمان نمونه موردی سیستم اسکلت بتنی - تونلی
  5. استراتژیک اتحاد و ایجاد شرکت های چند ملیتی در روند جهانی شدن شرکت های کوچک و متوسط ​​(SMEs ) : مطالعه موردی از شرکت های ایران و ترکیه
  6. تاثیر رهبری تسهیم گرا در برنامه ریزی منابع سازمانی
  7. بررسی و مطالعه ی سیستم یکپارچه ی برنامه ریزی منابع سازمانی قابل حمل
  8. بررسی اثر قابلیت مدیریت دانش و قابلیت پویا بر عملکرد سازمانی
  9. بررسی تأثیر نرخ سود تسهیلات بانکی بر سرمایه گذاری خصوصی در ایران طی سالهای اخیر
  10. تاثیر مدیریت منابع انسانی استراتژیک بر عملکرد سازمانی دفاتر بیمه در ایران
  11. تفاوتهای میان مدیران منابع انسانی و ارشد در شرکتهای ملی و بین المللی
  12. عوامل بهره وری نیروی انسانی درمدیریت سازمانی
  13. ارتباط تصوير ذهني مشتري از کشور مبدأ کالا با تصوير ذهني از نام و نشان تجاری کالا در مشتريان رايانه هاي همراه شهر زنجان
  14. بررسی وضعیت حقوقی قراردادهای معاملات شرکت های تجاری بین المللی ناشی از آسیب تحریم
  15. ارتباط تصوير ذهني مشتري از کشور مبدأ کالا با قصد خرید در مشتريان رايانه هاي همراه شهر زنجان
سایر مقالات ارائه دهنده
  1. بررسی مزایای زیست محیطی بازسازی بناها نسبت به نوسازی آنها در شهر تبریز
  2. مدیریت آب های سطحی شهر تبریز با تولید آسفالت و بتن متخلخل از نخاله های ساختمانی و مکانی یابی محل دفع آنها
  3. بهینه سازی مسیر خودروهای امدادی کلانشهر تبریز با الگوی گیری از کلونی مورچه ها
  4. مطالعه موردی زهکش سد سهند با استفاده از نرم افزار (Geo studio)
  5. (طراحي روش هاي نوين در جهت کاهش هزينه و افزايش بهره وري در سيستم انتقال آب و فاضلاب در مناطق سردسير(مطلالعه موردي کلانشهر تبريز))
  6. بررسی زهکش سد آمند(آمند2-مسیل آمند) با استفاده از نرم افزار (SEEP/W)
  7. بهینه سازی سیستم آب و فاضلاب کلانشهرها در راستای انرژی سبز
  8. طراحی سیستم سنجش دیجیتالی چگالی بتن تازه اجرا شده ٬ (کنترل کیفی ویبراسیون))
  9. بررسی تراکم بتن ویبراسیون شده در کاهش ترک خوردگی و آب انداختگی
  10. بررسی مزایای بتن فوق سبک CLW در سازه های بتنی در مناطق زلزله خیز(مطالعه موردی کلانشهر تبریز)
  11. نقش مردم در مدیریت شهری از دیدگاه مشارکت در شهرسازی ،مطالعه موردی کلانشهر تبریز
  12. تحلیل الگوی مناسب جهت بهبود مدیریت شهری و چالش هاي سازمان شهرداري ،مطالعه موردی کلانشهر تبریز
  13. تحلیل میزان یکسانی مدیریت شهری با معیارهای حکمرانی ایده آل ،مطالعه موردی کلانشهر تبریز
  14. تاثیر تقسیمات درون شهری بر مدیریت شهری هماهنگ ،مطالعه موردی کلانشهر تبریز
  15. ارزیابی پدافند غیر عامل در مدیریت بحران و تاثیر آن بر توسعه شهری
سایر مقالات محل انتشار
  1. تاثیر هنر و معماری اقوام مختلف بر معماری بناهای دوران هخامنشی
  2. نحوه اثرگذاری بازاریابی موبایلی بر مدیریت فروش در کسب و کارهای کوچک (مورد مطالعه نمایندگی های بیمه دانا شهر کرمانشاه)
  3. رتبه بندی بازاریابی ایمیلی بر تجارت الکترونیک
  4. طراحی الگوی مشارکت‌پذیری شهروندان در کنترل ویروس کووید 19 با روش داده بنیاد
  5. The methodology of implementing the issuance and payment of car damage with the help of blockchain technology
  6. The Dynamics of Nuclear Proliferation: Historical Contexts and Contemporary Challenges
  7. Analyzing 21st-Century Critical Curriculum Literacy from teacher candidates viewpoints
  8. بررسی علل دین گریزی، بی حجابی و تاثیر فرهنگ غرب بر آن و بر هویت نسل جوان بین دانش آموزان دبیرستان دخترانه
  9. Exploring Reconfigured International Marketing Strategies Amidst COVID-19: An Investigation Based on Company Resources and Capabilities Utilizing a Blended Research Methodology Approach
  10. کاربرد هوش مصنوعی در آموزش و یادگیری(مورد مطالعه: مدارس ابتدایی شهرستان نوشهر)
  11. Shaping the Post-War World II The Yalta Conference of 1945 and Its Global Impact
  12. رویکردهای ورشکستگی و نظام های بازسازی
  13. Investigating the impact of corporate social responsibility criteria in paying management incentives on reducing profit management
  14. مطالعه عوامل فرار مالیاتی و پیشنهاد راهکارهایی جهت مقابله با آن
  15. ارزیابی میزان به‌کارگیری مؤلفه‌های نظام مدیریت دانش در فرماندهی انتظامی استان مرکزی