رابطه کمال گرایی و سخت رویی با تنظیم هیجانی دانشجویان

مریم حسینی1

چکیده :
چکیده پژوهش حاضر با هدف تعیین رابطه بین کمال گرایی و سخت رویی با تنظیم هیجانی در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج انجام گرفت. روش پژوهش حاضر، از نوع همبستگی است. گروه نمونه شامل 156 نفر از دانشجویان رشته روان شناسی دانشگاه کرج بودند که به شیوه تصادفی ساده انتخاب شدند و به وسیله پرسشنامه سیاهه کمال گرایی هیل، سرسختی روان شناختی کوباسا، و پرسشنامه نظم جویی شناختی هیجان (CERQ-P)، مورد سنجش قرار گرفتند. داده های حاصل به وسیله ضریب همبستگی پیرسون مورد تحلیل قرار گرفتند. نتایج حاصل نشان می دهد بین کمال گرایی و سخت رویی (مبارزه جویی و تعهد و کنترل) رابطه منفی وجود دارد. همچنین نتایج نشان می دهد، بین کمال گرایی و تنظیم هیجانی (فاجعه سازی و ملامت دیگران) رابطه منفی وجود دارد. و همچنین بین سخت رویی و تنظیم هیجانی (ملامت خویش و فاجعه سازی) رابطه همبستگی مثبت وجود دارد. واژه های کلیدی : کمال گرایی، سخت رویی، تنظیم هیجانی، دانشجویان
کلمات کلیدی : کمال گرایی، سخت رویی، تنظیم هیجانی، دانشجویان


زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : روانشناسی
محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی رویکردهای نوین در علوم انسانی
آدرس وب سایت کنفرانس : 2mahconf.com
ارسال کننده : مریم حسینی
کد IOI مقاله : XYAB-ZBKDZ
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XYAB-ZBKDZ

مقالات مشابه
  1. (برنامه ریزی معماری استفاده بهینه از نور روز در کلاس درس مدارس) نمونه موردی:دبستان مجتمع آموزشی هدایت قم
  2. بررسي الگوي رفتاری در محيط مدارس مدرن ( نمونه ي موردی: دبيرستان جهان علوم استان اردبیل )
  3. ضرورت بهره گیری از سیستم مدل سازی اطلاعات ساختمان( BIM ) در آموزش معماری ایران .
  4. توسعه مدل مطلوبیت مدهای حمل‌ونقلی مربوط به هدف‌ سفرهای مختلف
  5. مدرسه امن دخترانه مورد بررسی: (دوره متوسطه خاص دختران)
  6. ارزیابی میزان پایداری هنرستان¬های نوساخت بر اساس روش¬های اجرایی و مصالح به کار رفته در ساختمان
  7. طراحی هتل بیمارستان با رویکرد توریسم درمانی در شهر زاهدان
  8. Designing and development practical model for climate change education
  9. بررسی میزان آشنایی معلمان مقطع اول دبیرستان با مؤلفه ارزشیابی و کاربرد آن در تدریس دانش آموزان شهرستان آستانه اشرفیه
  10. تاثیر هوشمند سازی مدارس بر افزایش کیفیت تدریس معلمان و نگرش دانش آموزان به یادگیری
  11. اثربخشی آموزش رویکردشناختی رفتاری بر میزان خودکارامدی و منبع کنترل در دانش آموزان دختر
  12. بررسی رابطه بخشودگی با کمال گرايی معلمان ابتدايی
  13. تأثیر مداخله شناختی – رفتاری بر حافظه‌ی فعال دانش آموزان نارساخوان
  14. تأثیر ویژگی های شخصیتی معلمان بر انگیزه پیشرفت در بین دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه ناحیه یک آموزش و پرورش شیراز سال 94- 93
  15. اثربخشي آموزش نرم افزار ان بك بر بهبود حافظه ي فعال دانش آموزان نارساخوان
سایر مقالات محل انتشار
  1. نقش توسعه پايدار در محيطهاي روستايي حوزه کلانشهرتهران
  2. اثربخشی آموزش ایمن¬سازی روانی در مقابل استرس بر استرس شغلی معلمان دوره ابتدایی شهر شیراز
  3. بررسی اثر پذیری نگرش دانشجویان نسبت به درس زبان انگلیسی عمومی پس از اجرای طرح تعالی درکلاس
  4. Glossing Practices and Their Impacts on Second Language Vocabulary Learning among Iranian Pre-University Students
  5. بررسی تأثیر مالکیت نهادی و درصد مدیران غیرموظف بر رابطه بین بیش اعتمادی مدیران و مدیریت سود
  6. زنان و دختران جهان اسلام ازمنظر آيات قرآن و احاديث پيامبر اسلام (ص)
  7. بررسی رابطه بین حمایت اجتماعی ادراک شده و مقابله با شرایط پراسترس
  8. مقایسه ابراز هیجان و افسردگی در کودکان دارای مادران شاغل و غیرشاغل از طریق تست خانه و درخت و آدم
  9. مقایسه ابراز هیجان و افسردگی در کودکان دارای مادران شاغل و غیرشاغل از طریق تست ترسیم خانواده
  10. مقایسه ابراز هیجان در کودکان دارای مادران شاغل و غیرشاغل از طریق تست ترسیم خانواده و تست خانه و درخت و آدم
  11. ژئوپولیتیک ارتباطات در رسانه های نوین و نقش آن در امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران
  12. تحلیل کیفی مصاحبه های روایتی زنان سرپرست خانوار از تمایل به ازدواج مجدد و موانع آن (شهر گناباد)
  13. برنامه درسی پنهان
  14. تاثیر روش بدیعه پردازی بر تفکر انتقادی دانش آموزان دختر پایه ششم در درس ادبیات
  15. : بررسي رابطه هوش عاطفي با سازگاري دختران مدرسه راهنمايي سمیه شهرستان کنگاوردر سال 91-90