تبیین اثرات رویکرد شناخت گرایی

یوسف رضازاده1

چکیده :
چکیده پژوهش حاضر، با توجه به اهميت و تاثير رويکردهاي رفتارگرايي، شناخت گرايي و ساخت گرايي در حوزه فعاليت هاي آموزشي با هدف تبین اثرات رویکرد شناختی در برنامه های تربیت معلم شکل گرفته است و با توجه به اینکه در گذشته و حال یکی از مباحث مهم در جوامع توسعه یافته و در حال توسعه چگونگی پرورش و اموزش دانش آموزان و باروری همه جانبه آنها می باشد تربیت معلم یکی از نهاد های مؤثر و تاثیرگذار در تامین نیروی انسانی متعهد و متخصص برای اینکه شیوه ی صحیح یادگیری را برای دانش آموزان در آینده ارائه دهند در جوامع مختلف می باشد. روش پژوهش، توصیفی از نوع مروری است که به شیوه‌ی کتابخانه‌ای با مطالعه کتب، مقالات و مجلات بوده است. یافته ها نشان داد که برنامه های کارورزی تربیت معلم باید متناسب با آخرین یافته های روانشناسان باشد و بتواند بهترین رویکردها در زمینه یادگیری را در برنامه های خودش تدوین کند تا کارورز بتواند با تکیه و تمسک از این نوع برنامه ها و مطالعه و تحقیات فراوان در زمیته یادگیری مطلوب، خود را بارور سازد و نتایج پژوهش نشان می دهد که رویکرد شناختی یکی از موثرترین روش در یادگیری می باشد.
کلمات کلیدی : رویکرد شناختی، تربیت معلم، کارورز، شناخت،یادگیری


زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : علوم تربیتی
محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی رویکردهای نوین در علوم انسانی
آدرس وب سایت کنفرانس : 2mahconf.com
ارسال کننده : یوسف رضازاده
کد IOI مقاله : XYAB-ZBKGE
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XYAB-ZBKGE

مقالات مشابه
  1. بررسی تأثیر حالات نفسانی کاربر بر انتخاب رنگ در فضای داخلی مسکونی
  2. بررسی عناصر کالبدی در باغ های تخت ایران ؛ مطالعه موردی باغ تخت قصر قجر و باغ شازده ماهان کرمان
  3. ارزیابی آسایش حرارتی اقلیمی براساس شاخص های ماهانی و اوانز و زیست اقلیمی جهت دستیابی به معماری پایدار نمونه مورد مطالعه : شهر همدان
  4. (برنامه ریزی معماری استفاده بهینه از نور روز در کلاس درس مدارس) نمونه موردی:دبستان مجتمع آموزشی هدایت قم
  5. نگاهی به معماری بومی در اقلیم گرم و مرطوب (سواحل جنوبی ایران)
  6. بررسی برج های خورشیدی در قالب معماری پایدار
  7. برسی معماری یکی از زیباترین سراها درطولانی ترین بازار ایران ( سرای ملک زنجان )
  8. بررسی طـرح پیشنهـادی جلوگیری از افزایـش تـرک در کوله سازه پل قدیمی محمدحسن خان قاجار شهرستان بابل
  9. خلوت و تعامل اجتماعی در مجوعه های مسکونی شهرهای جدید(نمونه موردی: فاز دو شهر جدید پرند)
  10. طراحی هتل 4 ستاره بارویکرد انرژی های نو و معماری پایدار
  11. بررسی تاثیرات اکوتوریسم بر توسعه پایدار روستایی
  12. بررسی و ارزیابی برنامه راهبردی و اجرایی توسعه صنعت اقتصادی و گردشگری در (شهرستان ساری)
  13. نقوش انسانی دوره قاجار بر درب‌های گنجینه معماری موزه بنیاد
  14. مدیریت بحران برای شریان های حیاتی در برابروقوع زلزله
  15. Sustainable Architecture Approach in Designing Residential-Recreational Complex (Qotur Suie Meshkinshahr, Ardebil Province, Iran)
سایر مقالات ارائه دهنده
  1. تبیین اثرات رویکرد شناخت گرایی
سایر مقالات محل انتشار
  1. نقش توسعه پايدار در محيطهاي روستايي حوزه کلانشهرتهران
  2. اثربخشی آموزش ایمن¬سازی روانی در مقابل استرس بر استرس شغلی معلمان دوره ابتدایی شهر شیراز
  3. بررسی اثر پذیری نگرش دانشجویان نسبت به درس زبان انگلیسی عمومی پس از اجرای طرح تعالی درکلاس
  4. Glossing Practices and Their Impacts on Second Language Vocabulary Learning among Iranian Pre-University Students
  5. بررسی تأثیر مالکیت نهادی و درصد مدیران غیرموظف بر رابطه بین بیش اعتمادی مدیران و مدیریت سود
  6. زنان و دختران جهان اسلام ازمنظر آيات قرآن و احاديث پيامبر اسلام (ص)
  7. بررسی رابطه بین حمایت اجتماعی ادراک شده و مقابله با شرایط پراسترس
  8. مقایسه ابراز هیجان و افسردگی در کودکان دارای مادران شاغل و غیرشاغل از طریق تست خانه و درخت و آدم
  9. مقایسه ابراز هیجان و افسردگی در کودکان دارای مادران شاغل و غیرشاغل از طریق تست ترسیم خانواده
  10. مقایسه ابراز هیجان در کودکان دارای مادران شاغل و غیرشاغل از طریق تست ترسیم خانواده و تست خانه و درخت و آدم
  11. ژئوپولیتیک ارتباطات در رسانه های نوین و نقش آن در امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران
  12. تحلیل کیفی مصاحبه های روایتی زنان سرپرست خانوار از تمایل به ازدواج مجدد و موانع آن (شهر گناباد)
  13. برنامه درسی پنهان
  14. تاثیر روش بدیعه پردازی بر تفکر انتقادی دانش آموزان دختر پایه ششم در درس ادبیات
  15. : بررسي رابطه هوش عاطفي با سازگاري دختران مدرسه راهنمايي سمیه شهرستان کنگاوردر سال 91-90