جستجو
بررسی تاثیر برنامه آموزشی مصون سازی در برابر تنیدگی بر کاهش اضطراب امتحان دانش آموزان پایه اول دبیرستان
صمد آسانی ترکمبور1 حکیمه آسانی ترکمبور2 یعقوب رنجبری3
چکیده :
چکیده
در این پژوهش، اثربخشی روش مصون سازی در برابر تنیدگی برکاهش اضطراب در دانش آموزان دختر و پسر پایه اول مقطع دبیرستان شهر بستان آباد بررسی شد. جامعه آماری این پژوهش را کلیه دانش آموزان دختر و پسر پایه اول مقطع دبیرستان شهر بستان آباد و نمونه آن 554 نفر از این دانش آموزان را شامل می شود که به روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ایی انتخاب و در دو گروه آزمایشی و گواه گمارده شده اند. مقیاس استفاده شده در این پژوهش پرسشنامه اضطراب امتحان ساراسون بود. طرح پژوهش، از نوع طرح پیش آزمون - پس آزمون با گروه گواه است. پس از انتخاب تصادفی گروه های آزمایشی و گواه ابتدا در هر دو گروه پیش آزمون اجرا شد. سپس، مداخله آزمایشی (مصون سازی) در گروه آزمایشی اجرا شد و پس از اتمام برنامه آموزشی، از هر دو گروه پس آزمون به عمل آمد. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها علاوه بر روش های آمار توصیفی نظیر میانگین و انحراف معیار از روش آمار استنباطی t تست استفاده شد. نتایج حاصل از تحلیل داده ها نشان داد که روش مصون سازی در برابر تنیدگی ،باعث کاهش اضطراب امتحان و افزایش عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر و پسر گروه آزمایشی را در مقایسه با گروه گواه باعث شد.
واژگان کلیدی: مصون سازی، تنیدگی، اضطراب امتحان،دانش آموز.
کلمات کلیدی : واژگان کلیدی: مصون سازی، تنیدگی، اضطراب امتحان،دانش آموز.
زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : برنامه ریزی درسی و آموزشی
محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی رویکردهای نوین در علوم انسانی
آدرس وب سایت کنفرانس : 2mahconf.com
ارسال کننده : صمد آسانی ترکمبور
کد IOI مقاله : XYAB-ZBKKH
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XYAB-ZBKKH
مقالات مشابه
- (برنامه ریزی معماری استفاده بهینه از نور روز در کلاس درس مدارس) نمونه موردی:دبستان مجتمع آموزشی هدایت قم
- بررسي الگوي رفتاری در محيط مدارس مدرن ( نمونه ي موردی: دبيرستان جهان علوم استان اردبیل )
- ضرورت بهره گیری از سیستم مدل سازی اطلاعات ساختمان( BIM ) در آموزش معماری ایران .
- Behavior of prestressed geogrid-reinforced sand bed
- توسعه مدل مطلوبیت مدهای حملونقلی مربوط به هدف سفرهای مختلف
- مدرسه امن دخترانه مورد بررسی: (دوره متوسطه خاص دختران)
- ارزیابی میزان پایداری هنرستان¬های نوساخت بر اساس روش¬های اجرایی و مصالح به کار رفته در ساختمان
- طراحی هتل بیمارستان با رویکرد توریسم درمانی در شهر زاهدان
- Designing and development practical model for climate change education
- بهره گیری از سازه های کششی (کابلی و چادری) به منظور افزایش تعامل بصری بین انسان و طبیعت برای دستیابی به توسعه پایدار
- بررسی تاثیر فناوری اطلاعات و امکانات آموزشی و امکانات نوین آموزشی در پیشرفت تحصیلی مدارس ابتدایی دخترانه شهرستان شوش دانیال
- بررسی میزان آشنایی معلمان مقطع اول دبیرستان با مؤلفه ارزشیابی و کاربرد آن در تدریس دانش آموزان شهرستان آستانه اشرفیه
- تاثیر هوشمند سازی مدارس بر افزایش کیفیت تدریس معلمان و نگرش دانش آموزان به یادگیری
- اثربخشی آموزش رویکردشناختی رفتاری بر میزان خودکارامدی و منبع کنترل در دانش آموزان دختر
- تأثیر مداخله شناختی – رفتاری بر حافظهی فعال دانش آموزان نارساخوان
سایر مقالات محل انتشار
- نقش توسعه پايدار در محيطهاي روستايي حوزه کلانشهرتهران
- اثربخشی آموزش ایمن¬سازی روانی در مقابل استرس بر استرس شغلی معلمان دوره ابتدایی شهر شیراز
- بررسی اثر پذیری نگرش دانشجویان نسبت به درس زبان انگلیسی عمومی پس از اجرای طرح تعالی درکلاس
- Glossing Practices and Their Impacts on Second Language Vocabulary Learning among Iranian Pre-University Students
- بررسی تأثیر مالکیت نهادی و درصد مدیران غیرموظف بر رابطه بین بیش اعتمادی مدیران و مدیریت سود
- زنان و دختران جهان اسلام ازمنظر آيات قرآن و احاديث پيامبر اسلام (ص)
- بررسی رابطه بین حمایت اجتماعی ادراک شده و مقابله با شرایط پراسترس
- مقایسه ابراز هیجان و افسردگی در کودکان دارای مادران شاغل و غیرشاغل از طریق تست خانه و درخت و آدم
- مقایسه ابراز هیجان و افسردگی در کودکان دارای مادران شاغل و غیرشاغل از طریق تست ترسیم خانواده
- مقایسه ابراز هیجان در کودکان دارای مادران شاغل و غیرشاغل از طریق تست ترسیم خانواده و تست خانه و درخت و آدم
- ژئوپولیتیک ارتباطات در رسانه های نوین و نقش آن در امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران
- تحلیل کیفی مصاحبه های روایتی زنان سرپرست خانوار از تمایل به ازدواج مجدد و موانع آن (شهر گناباد)
- برنامه درسی پنهان
- تاثیر روش بدیعه پردازی بر تفکر انتقادی دانش آموزان دختر پایه ششم در درس ادبیات
- : بررسي رابطه هوش عاطفي با سازگاري دختران مدرسه راهنمايي سمیه شهرستان کنگاوردر سال 91-90