بررسی تاثیر برنامه آموزشی مصون سازی در برابر تنیدگی بر کاهش اضطراب امتحان دانش آموزان پایه اول دبیرستان

صمد آسانی ترکمبور1 حکیمه آسانی ترکمبور2 یعقوب رنجبری3

چکیده :
چکیده در این پژوهش، اثربخشی روش مصون سازی در برابر تنیدگی برکاهش اضطراب در دانش آموزان دختر و پسر پایه اول مقطع دبیرستان شهر بستان آباد بررسی شد. جامعه آماری این پژوهش را کلیه دانش آموزان دختر و پسر پایه اول مقطع دبیرستان شهر بستان آباد و نمونه آن 554 نفر از این دانش آموزان را شامل می شود که به روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ایی انتخاب و در دو گروه آزمایشی و گواه گمارده شده اند. مقیاس استفاده شده در این پژوهش پرسشنامه اضطراب امتحان ساراسون بود. طرح پژوهش، از نوع طرح پیش آزمون - پس آزمون با گروه گواه است. پس از انتخاب تصادفی گروه های آزمایشی و گواه ابتدا در هر دو گروه پیش آزمون اجرا شد. سپس، مداخله آزمایشی (مصون سازی) در گروه آزمایشی اجرا شد و پس از اتمام برنامه آموزشی، از هر دو گروه پس آزمون به عمل آمد. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها علاوه بر روش های آمار توصیفی نظیر میانگین و انحراف معیار از روش آمار استنباطی t تست استفاده شد. نتایج حاصل از تحلیل داده ها نشان داد که روش مصون سازی در برابر تنیدگی ،باعث کاهش اضطراب امتحان و افزایش عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر و پسر گروه آزمایشی را در مقایسه با گروه گواه باعث شد. واژگان کلیدی: مصون سازی، تنیدگی، اضطراب امتحان،دانش آموز.
کلمات کلیدی : واژگان کلیدی: مصون سازی، تنیدگی، اضطراب امتحان،دانش آموز.


زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : برنامه ریزی درسی و آموزشی
محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی رویکردهای نوین در علوم انسانی
آدرس وب سایت کنفرانس : 2mahconf.com
ارسال کننده : صمد آسانی ترکمبور
کد IOI مقاله : XYAB-ZBKKH
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XYAB-ZBKKH

مقالات مشابه
  1. (برنامه ریزی معماری استفاده بهینه از نور روز در کلاس درس مدارس) نمونه موردی:دبستان مجتمع آموزشی هدایت قم
  2. بررسي الگوي رفتاری در محيط مدارس مدرن ( نمونه ي موردی: دبيرستان جهان علوم استان اردبیل )
  3. ضرورت بهره گیری از سیستم مدل سازی اطلاعات ساختمان( BIM ) در آموزش معماری ایران .
  4. Behavior of prestressed geogrid-reinforced sand bed
  5. توسعه مدل مطلوبیت مدهای حمل‌ونقلی مربوط به هدف‌ سفرهای مختلف
  6. مدرسه امن دخترانه مورد بررسی: (دوره متوسطه خاص دختران)
  7. ارزیابی میزان پایداری هنرستان¬های نوساخت بر اساس روش¬های اجرایی و مصالح به کار رفته در ساختمان
  8. طراحی هتل بیمارستان با رویکرد توریسم درمانی در شهر زاهدان
  9. Designing and development practical model for climate change education
  10. بهره گیری از سازه های کششی (کابلی و چادری) به منظور افزایش تعامل بصری بین انسان و طبیعت برای دستیابی به توسعه پایدار
  11. بررسی تاثیر فناوری اطلاعات و امکانات آموزشی و امکانات نوین آموزشی در پیشرفت تحصیلی مدارس ابتدایی دخترانه شهرستان شوش دانیال
  12. بررسی میزان آشنایی معلمان مقطع اول دبیرستان با مؤلفه ارزشیابی و کاربرد آن در تدریس دانش آموزان شهرستان آستانه اشرفیه
  13. تاثیر هوشمند سازی مدارس بر افزایش کیفیت تدریس معلمان و نگرش دانش آموزان به یادگیری
  14. اثربخشی آموزش رویکردشناختی رفتاری بر میزان خودکارامدی و منبع کنترل در دانش آموزان دختر
  15. تأثیر مداخله شناختی – رفتاری بر حافظه‌ی فعال دانش آموزان نارساخوان
سایر مقالات محل انتشار
  1. نقش توسعه پايدار در محيطهاي روستايي حوزه کلانشهرتهران
  2. اثربخشی آموزش ایمن¬سازی روانی در مقابل استرس بر استرس شغلی معلمان دوره ابتدایی شهر شیراز
  3. بررسی اثر پذیری نگرش دانشجویان نسبت به درس زبان انگلیسی عمومی پس از اجرای طرح تعالی درکلاس
  4. Glossing Practices and Their Impacts on Second Language Vocabulary Learning among Iranian Pre-University Students
  5. بررسی تأثیر مالکیت نهادی و درصد مدیران غیرموظف بر رابطه بین بیش اعتمادی مدیران و مدیریت سود
  6. زنان و دختران جهان اسلام ازمنظر آيات قرآن و احاديث پيامبر اسلام (ص)
  7. بررسی رابطه بین حمایت اجتماعی ادراک شده و مقابله با شرایط پراسترس
  8. مقایسه ابراز هیجان و افسردگی در کودکان دارای مادران شاغل و غیرشاغل از طریق تست خانه و درخت و آدم
  9. مقایسه ابراز هیجان و افسردگی در کودکان دارای مادران شاغل و غیرشاغل از طریق تست ترسیم خانواده
  10. مقایسه ابراز هیجان در کودکان دارای مادران شاغل و غیرشاغل از طریق تست ترسیم خانواده و تست خانه و درخت و آدم
  11. ژئوپولیتیک ارتباطات در رسانه های نوین و نقش آن در امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران
  12. تحلیل کیفی مصاحبه های روایتی زنان سرپرست خانوار از تمایل به ازدواج مجدد و موانع آن (شهر گناباد)
  13. برنامه درسی پنهان
  14. تاثیر روش بدیعه پردازی بر تفکر انتقادی دانش آموزان دختر پایه ششم در درس ادبیات
  15. : بررسي رابطه هوش عاطفي با سازگاري دختران مدرسه راهنمايي سمیه شهرستان کنگاوردر سال 91-90