بررسی رابطه تفکر انتقادی در سبک تدریس و عملکرد آموزشی در بین معلمان ابتدایی شهرستان شبستر

فریبا نصرتی1 دکتر اصغر خوش نظر2 علی صادق پورآذری3

چکیده :
اخیراً، پژوهش در زمینه گرایش به تفکر انتقادی و عوامل مرتبط با آن، به عنوان یکی از صلاحیت¬های حرفه¬ای معلمان، توجه بسیاری از صاحب‌نظران تعلیم و تربیت را به خود جلب کرده است. لذا پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان گرایش به تفکر انتقادی در معلمان مقطع ابتدایی و نقش آن در ترجیح سبک تدریس آنان صورت پذیرفت. روش پژوهش، توصیفی و از نوع همبستگی بود. جامعه پژوهش، تمامی معلمان زن مقطع ابتدایی در شهرستان شبستر در سال تحصیلی 1392- 1394 بود که بر اساس استعلام از سازمان آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ( شهرستان شبستر) برابر با 4115 نفر می‌شد. 110 معلم طبق فرمول حجم نمونه کوکران و به روش تصادفی خوشه‌ای چند مرحله¬ای انتخاب و با استفاده از پرسشنامه¬های سبک تدریس و مقیاس گرایش به تفکر انتقادی ریکتس مورد ارزیابی قرار گرفتند و داده¬های
کلمات کلیدی : واژگان کلیدی: تفکر انتقادی، گرایش به تفکر انتقادی، تدریس، سبک تدریس.


زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : مدیریت عمومی
محل انتشار : سومین کنفرانس بین‌المللی پژوهش‌های نوین در مدیریت، اقتصاد و حسابداری
آدرس وب سایت کنفرانس : 3meaconf.com
ارسال کننده : علی صادق پورآذری
کد IOI مقاله : XYAC-ZCAEH
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XYAC-ZCAEH

مقالات مشابه
  1. بررسی میزان آشنایی معلمان مقطع اول دبیرستان با مؤلفه ارزشیابی و کاربرد آن در تدریس دانش آموزان شهرستان آستانه اشرفیه
  2. تاثیر هوشمند سازی مدارس بر افزایش کیفیت تدریس معلمان و نگرش دانش آموزان به یادگیری
  3. بررسی ارتباط بین ابعاد کیفیت زندگی و شادکامی در معلمان ابتدایی
  4. تاثیر آموزش تفکر انتقادی بر یادگیری خود راهبری در ناشنوایان
  5. نگاهي به طراحي آموزشي از منظر رويكرد سازنده گرايي
  6. (روش ها تدریس : تأثیر انواع روش‎های تدریس در مدرسه بر یادگیری جامع‎پذیری دانش‎آموزان )
  7. The Effect of Teaching Critical Thinking on Iranian EFL Learners Essay Writing
  8. آموزش مهارت¬های زناشویی بر کاهش دلزدگی زناشویی زنان متاهل دانشجویان دانشگاه فنی حرفه¬ای اهواز
  9. Developing and Validating a Questionnaire to Investigate English Teachers’ In-Service Training Programs in Iran
  10. بررسي‌ رابطه خصوصيات فردي معلمان با فرسودگي شغلي آنان در مدارس شهرستان مرند و حومه
  11. Studying the effectiveness of shadow-reading with and without written script on pronunciation of Iranian intermediate EFL students
  12. آموزش مهارت¬های زناشویی بر افزایش صمیمیت زناشویی زنان متاهل دانشجویان دانشگاه فنی حرفه¬ای اهواز
  13. A Pedagogical Approach toward the role of Collocational and Colligational Awareness in Improving the Translation Fluency of Students
  14. بررسی رابطه شیوه های پرورش خلاقیت با پیشرفت تحصیلی از دیدگاه دبیران مقطع متوسطه در آموزش و پرورش شهرستان پارس آباد مغان
  15. پیش بینی گرایش به اندیشه انتقادی بر اساس صلاحیت راهبری اعضای هیات علمی
سایر مقالات محل انتشار
  1. بررسی نتایج به کارگیری رویکرد آینده پژوهی برای برنامه ریزی استراتژیک حوزه حمل و نقل شهر تهران
  2. استقرار بازار آب گامی اساسی در مدیریت منابع آب (مطالعه موردی؛ دشت های ممنوعه شرق استان کردستان)
  3. بررسی رابطه ی علی بين رشد درآمد توريسم و رشد GDP در ایران
  4. کاربرد فناوری اطلاعات در آموزش زبان انگلیسی
  5. بررسی تاثیر یادگیری مشارکتی بر رشد مهارتهای اجتماعی دانش آموزان دختر پایه پنجم ابتدایی شهر بوانات در سال 91-90
  6. بررسی ارتباط بین بحران مالی موسسات واسطه گر مالی با حاکمیت شرکتها
  7. مطالعة رابطه بین ساختار راهبری شرکتی و درماندگی (بحران) مالی شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادارتهران
  8. بررسي كاربري مدل FRO برتعيين سطح وفاداري مشتريان فروشگاههاي زنجيره‌اي شهروند
  9. Data Quality: A Critical Success Factor in Accounting Information Systems
  10. رویکردی نوین و جامع به تبلیغات دهان به دهان موثر
  11. مجمع تشخیص مصلحت نظام و استراتژی خط مشی گذاری عمومی
  12. بررسی مدیران کارآفرین و بهبود بهره وری سازمانی (مطالعه موردی دانشگاه پیام نور میناب و دانشگاه پیام نور بندرعباس
  13. بررسی رضایتمندی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی نسبت به برون سپاری برخی فعالیت های سازمان به بخش خصوصی
  14. بررسی تاثیر محافظه کاری بر قابلیت اتکای اطلاعات و به موقع بودن افشاء در شرکتهای پذیرفته شده، بورس اوراق بهادار تهران
  15. ارزیابی سطح کارآفرینی و بررسی رابطه آن با هوش سازمانی و عملکرد شعب پست بانک تهران