بررسی رابطه بین سرمایه فکري وبازارگرایی (مطالعه موردي :شرکت ایران خودرو )

راحله قاسمی رستمکلایی1

چکیده :
امروزه مفهوم سرمایه فکري کاربردي ، مهم و گستردش یافته است. سرمایه فکري در مشتریان،فرآیندها،اطلاعات،علامت تجاري، منابع انسانی و سیستم هاي سازمان متجلی می شود و نقش فزاینده اي در خلق مزیت هاي رقابتی پایدار را ایفا می کند و دو عامل مهم که موجب بالا رفتن عملکرد بازارگرایی شرکت ها در دو دهه گذشته شده است ؛ جهانی شدن و افزایش تغییرات در فناوري می باشد. در چنین محیطی سرمایه فکري و دارایی هاي نامشهود از عوامل موفقیت بشمار می روند از این رو این پژوهش به بررسی رابطه ي سرمایه فکري و بازارگرایی پرداخته است و به بررسی رابطه ي 3 عنصر سرمایه فکري یعنی (سرمایه انسانی، سرمایه ساختاري، سرمایه مشتري ) با بازارگرایی می پردازد . تحقیق مورد نظر از حیث هدف یک تحقیق کاربردي و از حیث روش شناختی از نوع تحقیقات توصیفی پیمایشی است. جهت گردآوري اطلاعات از ابزار پرسشنامه استفاده گردیده است و در این پژوهش اطلاعات بدست آمده با استفاده از شیوه هاي آمار توصیفی و آمار استنباطی مورد تحلیل قرار می گیرند. نتایج حاصل از این تحقیق نشان می دهد بین سرمایه فکري و بازارگرایی رابطه مستقیم و معناداري وجود دارد .
کلمات کلیدی : واژه هاي کلیدي : سرمایه فکري، بازارگرایی، سرمایه انسانی، سرمایه ساختاري، سرمایه مشتري ، شرکت ایران خودرو


زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : مدیریت عمومی
محل انتشار : سومین کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در علوم انسانی
آدرس وب سایت کنفرانس : 3mrhconf.com
ارسال کننده : راحله قاسمی رستمکلایی
کد IOI مقاله : XYBA-ZHBBA
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XYBA-ZHBBA

مقالات مشابه
  1. توسعه ومدیریت منابع انساني در سازمانها
  2. اثربخشی مدیریت کیفیت جامع بر کارامدی بازارگرایی و کیفیت خدمات در پتروشیمی کرمانشاه
  3. بررسی جایگاه بازاریابی سبز در رفتار خرید مصرف‌کنندگان کالاهای ورزشی با استفاده از تاپسیس
  4. تحلیل مقایسه ای نظریات پست مدرنیسم و اسلام در عرصه بازاریابی
  5. بررسي فاكتورهاي كليدي موفقيت سیستمهای بازاریابی مقصد مبتنی بر وب
  6. درآمدی بر بازاریابی عصبی در محصولات صنعتی
  7. تاثیر هوش تجاری برعملکرد بازاریابی همراه با نقش تعدیل گر آشفتگی محیطی. مورد مطالعه: مدیران شرکتهای داروسازی و پتروشیمی
  8. تاثیر عوامل آمیخته بازاریابی و تصویر شرکت بر ارزش ویژه برند دربخش نرم افزاری صنعت فناوری اطلاعات
  9. بررسی رابطه سرمایه فکری و بهبود عملکرد مالی درکمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی
  10. تعیین اثرات ساختاری سهیم¬ شدن چند منظوره اطلاعات در زنجیره تأمین، پاسخگویی به مشتری، تحکیم روابط با تامین¬کنندگان و پاسخگویی به رقبا ( مطالعه شرکت¬ های تولیدی بزرگ اراک)
  11. Studying the effect of internal marketing on the motivation and enabling staff of Tehran Large Taxpayer Organization (TLTO)
  12. The Literature Review and Vision of Key Determiners of Executing Successful Campaign From CRSM and CRM Perspectives
  13. International E-Marketing Strategies In Developing Countries
  14. بررسی اثربخشی تبلیغات درشعب بانک ملت کاشان براساس مدل AIDA
  15. ارزیابی تاثیر عوامل بهبود وضعیت نیروی انسانی بر عملکرد سازمان(مطالعه موردی:شرکت ایران خودرو)
سایر مقالات محل انتشار
  1. The effectivenessof Pilates on increasing aspects of attention in adults with hyperactivity disorder/ attention deficit
  2. بررسی انحرافات اجتماعی ناشی از بیکاری در شهر نیشابور
  3. سیاستهای ایران در منطقه خلیج فارس از سقوط رضاشاه تا کودتای 28 مرداد 1332
  4. اثر بخشی مسیر شغلی سازه گرا بر انطباق پذیری مسیر شغلی دانش آموزان دختر و پسر تهران
  5. letter of credit
  6. مقایسه طرح‌واره‌های ناسازگار اولیه و طرحواره های هیجانی در بیماران دارای اختلال شخصیت مرزی و افراد بهنجار
  7. بررسی صلاحیت مبتنی بر تابعیّت مجنی علیه از منظر حقوق جزای بین الملل
  8. شناخت وبررسی مهمترين عامل مؤثر در گرايش به روسپيگري و ارائه طرحي مناسب جهت پيشگيري از آن
  9. بررسی کیفیت زندگی دانشجویان دانشگاه مازندران: مقایسه دانشجویان شاهد و ایثارگر با سایر دانشجویان
  10. اندیشه‌ی سیاسی فارابی با تاکید بر آرای اهل مدینه‌ی فاضله
  11. بررسی عوامل موثر بر ایجاد رغبت به اقامت در مدارس شبانه روزی و رابطه پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
  12. Bank Credit Risk Control Using Bound Coefficient of Variation
  13. مقایسه کیفیت تدریس اساتیددانشگاه بین‌الملل ودانشگاه فردوسی مشهدازدیدگاه دانشجویان تحصیلات تکمیلی
  14. بررسی نقش سبک های دلبستگی، کیفیت روابط موضوعی و قدرت ایگو در پیش بینی اختلال مصرف مواد
  15. بررسی اثرات نرخ تورم و بیکاری بر رشد اقتصادی در ایران