جستجو
بررسی رابطه بین سرمایه فکري وبازارگرایی (مطالعه موردي :شرکت ایران خودرو )
راحله قاسمی رستمکلایی1
چکیده :
امروزه مفهوم سرمایه فکري کاربردي ، مهم و گستردش یافته است. سرمایه فکري در مشتریان،فرآیندها،اطلاعات،علامت تجاري، منابع انسانی و سیستم هاي سازمان متجلی می شود و نقش فزاینده اي در خلق مزیت هاي رقابتی پایدار را ایفا می کند و دو عامل مهم که موجب بالا رفتن عملکرد بازارگرایی شرکت ها در دو دهه گذشته شده است ؛ جهانی شدن و افزایش تغییرات در فناوري می باشد. در چنین محیطی سرمایه فکري و دارایی هاي نامشهود از عوامل موفقیت بشمار می روند از این رو این پژوهش به بررسی رابطه ي سرمایه فکري و بازارگرایی پرداخته است و به بررسی رابطه ي 3 عنصر سرمایه فکري یعنی (سرمایه انسانی، سرمایه ساختاري، سرمایه مشتري ) با بازارگرایی می پردازد . تحقیق مورد نظر از حیث هدف یک تحقیق کاربردي و از حیث روش شناختی از نوع تحقیقات توصیفی پیمایشی است. جهت گردآوري اطلاعات از ابزار پرسشنامه استفاده گردیده است و در این پژوهش اطلاعات بدست آمده با استفاده از شیوه هاي آمار توصیفی و آمار استنباطی مورد تحلیل قرار می گیرند. نتایج حاصل از این تحقیق نشان می دهد بین سرمایه فکري و بازارگرایی رابطه مستقیم و معناداري وجود دارد .
کلمات کلیدی : واژه هاي کلیدي : سرمایه فکري، بازارگرایی، سرمایه انسانی، سرمایه ساختاري، سرمایه مشتري ، شرکت ایران خودرو
زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : مدیریت عمومی
محل انتشار : سومین کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در علوم انسانی
آدرس وب سایت کنفرانس : 3mrhconf.com
ارسال کننده : راحله قاسمی رستمکلایی
کد IOI مقاله : XYBA-ZHBBA
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XYBA-ZHBBA
مقالات مشابه
- توسعه ومدیریت منابع انساني در سازمانها
- اثربخشی مدیریت کیفیت جامع بر کارامدی بازارگرایی و کیفیت خدمات در پتروشیمی کرمانشاه
- بررسی جایگاه بازاریابی سبز در رفتار خرید مصرفکنندگان کالاهای ورزشی با استفاده از تاپسیس
- تحلیل مقایسه ای نظریات پست مدرنیسم و اسلام در عرصه بازاریابی
- بررسي فاكتورهاي كليدي موفقيت سیستمهای بازاریابی مقصد مبتنی بر وب
- درآمدی بر بازاریابی عصبی در محصولات صنعتی
- تاثیر هوش تجاری برعملکرد بازاریابی همراه با نقش تعدیل گر آشفتگی محیطی. مورد مطالعه: مدیران شرکتهای داروسازی و پتروشیمی
- تاثیر عوامل آمیخته بازاریابی و تصویر شرکت بر ارزش ویژه برند دربخش نرم افزاری صنعت فناوری اطلاعات
- بررسی رابطه سرمایه فکری و بهبود عملکرد مالی درکمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی
- تعیین اثرات ساختاری سهیم¬ شدن چند منظوره اطلاعات در زنجیره تأمین، پاسخگویی به مشتری، تحکیم روابط با تامین¬کنندگان و پاسخگویی به رقبا ( مطالعه شرکت¬ های تولیدی بزرگ اراک)
- Studying the effect of internal marketing on the motivation and enabling staff of Tehran Large Taxpayer Organization (TLTO)
- The Literature Review and Vision of Key Determiners of Executing Successful Campaign From CRSM and CRM Perspectives
- International E-Marketing Strategies In Developing Countries
- بررسی اثربخشی تبلیغات درشعب بانک ملت کاشان براساس مدل AIDA
- ارزیابی تاثیر عوامل بهبود وضعیت نیروی انسانی بر عملکرد سازمان(مطالعه موردی:شرکت ایران خودرو)
سایر مقالات محل انتشار
- The effectivenessof Pilates on increasing aspects of attention in adults with hyperactivity disorder/ attention deficit
- بررسی انحرافات اجتماعی ناشی از بیکاری در شهر نیشابور
- سیاستهای ایران در منطقه خلیج فارس از سقوط رضاشاه تا کودتای 28 مرداد 1332
- اثر بخشی مسیر شغلی سازه گرا بر انطباق پذیری مسیر شغلی دانش آموزان دختر و پسر تهران
- letter of credit
- مقایسه طرحوارههای ناسازگار اولیه و طرحواره های هیجانی در بیماران دارای اختلال شخصیت مرزی و افراد بهنجار
- بررسی صلاحیت مبتنی بر تابعیّت مجنی علیه از منظر حقوق جزای بین الملل
- شناخت وبررسی مهمترين عامل مؤثر در گرايش به روسپيگري و ارائه طرحي مناسب جهت پيشگيري از آن
- بررسی کیفیت زندگی دانشجویان دانشگاه مازندران: مقایسه دانشجویان شاهد و ایثارگر با سایر دانشجویان
- اندیشهی سیاسی فارابی با تاکید بر آرای اهل مدینهی فاضله
- بررسی عوامل موثر بر ایجاد رغبت به اقامت در مدارس شبانه روزی و رابطه پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
- Bank Credit Risk Control Using Bound Coefficient of Variation
- مقایسه کیفیت تدریس اساتیددانشگاه بینالملل ودانشگاه فردوسی مشهدازدیدگاه دانشجویان تحصیلات تکمیلی
- بررسی نقش سبک های دلبستگی، کیفیت روابط موضوعی و قدرت ایگو در پیش بینی اختلال مصرف مواد
- بررسی اثرات نرخ تورم و بیکاری بر رشد اقتصادی در ایران