راههای اصولی وروش های تدریس برای دانش آموزان در مدارس

حسینعلی بزی1 زهرا شهرکی2 ملیحه وحیدی نیا3

چکیده :
صاحب نظران بر این باورند که آموزش وپرورش مهم ترین عاملی است که بر جامعه تأثیر می گذارد، آن را هدایت می کند و درعین حال از تغییر و تحوالت جهانی متأثر می شود. بر این اساس، ضروری است که برنامه های آموزش وپرورش به موازات این تحوالت و با توجه به الزامات جامعه سازمان دهی شوند. بنابراین الزم است از رهگذر ایجاد تحول و تعالی در برنامه های درسی، نسل تحت تربیت توانمند شود. یکی از عمده ترین وظایف نظام های آموزشی، تجهیز دانش آموزان به دانش روز با استفاده از روش های مناسب و مؤثر تدریس است. بنابراین تدریس یکی از عناصر اصلی فرآیند آموزش وپرورش است که در کارآیی نظام آموزشی، نقشی مؤثر ایفا می کند. با این حال تدریس در بیشتر مدارس به معنای انتقال معلومات از ذهن معلم به شاگرد است. در این حالت به تدریج ذهن دانش آموز از مطالبی انباشته می شود که با فکر و نیاز او متناسب نیست و باعث می شود آنچه را آموخته است طوطی وار تکرار کند. در دهه های اخیر، برای استفاده از راهبردها و روش های تدریس، الگوهای تدریس تکامل یافته است تا به شاگردان کمک کند به عنوان افراد رشد یافته، بر توانایی تفکر روشن و اندیشمندانه خود بیفزایند و مهارت ها و تعهدات اجتماعی خود را توسعه دهند. می توان گفت که آموزش وپرورش یکی از نهادهای اصلی جامعه است که وظیفه تعلیم و تربیت و ساختن انسان فرهیخته و مؤثر را در جامعه به عهده دارد.
کلمات کلیدی : .........


زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : علوم انسانی
محل انتشار : کنفرانس بین المللی پژوهش های کاربردی در علوم انسانی، اقتصاد، مدیریت و حسابداری
آدرس وب سایت کنفرانس : icrhema.com/1st
ارسال کننده : علی فروتنی
کد IOI مقاله : XEHA-HDCGD
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XEHA-HDCGD

مقالات مشابه
  1. بام سبز ، معماری پایداری ، و مصالح سبز وکاربرد آن در جهت کاهش مصرف انرژی
  2. Analysis And Design Of Active CMOS Mixer With Low IM2 & IM3
  3. تحلیل بافت های فرسوده شهری در راستای احیا و پیشگیری از فرسودگی (مطالعه موردی: محله درب نو گرگان)
  4. یهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان(پنجره دوحداره)
  5. بررسی تأثیر حالات نفسانی کاربر بر انتخاب رنگ در فضای داخلی مسکونی
  6. بررسی عناصر کالبدی در باغ های تخت ایران ؛ مطالعه موردی باغ تخت قصر قجر و باغ شازده ماهان کرمان
  7. ارزیابی آسایش حرارتی اقلیمی براساس شاخص های ماهانی و اوانز و زیست اقلیمی جهت دستیابی به معماری پایدار نمونه مورد مطالعه : شهر همدان
  8. معماري همساز با اقلیم با تاکید بر مجتمع هاي مسکونی
  9. (برنامه ریزی معماری استفاده بهینه از نور روز در کلاس درس مدارس) نمونه موردی:دبستان مجتمع آموزشی هدایت قم
  10. نگاهی به معماری بومی در اقلیم گرم و مرطوب (سواحل جنوبی ایران)
  11. تحلیل و ارزیابی شاخص های پویایی در فضاهای شهری
  12. سیستم ساختمانی ترونکو، روشی نوین در معماری پایدار
  13. A Study on Sediment Settling Pattern in the Reservoir of Shahid Rajaie Dam by Using Observed Data & Empirical Methods
  14. علل بروز تخلفات مهندسی ساختمان در شهر ایلام
  15. Investigation of the Seismic Behavior of the Coupled Shear Walls
سایر مقالات محل انتشار
  1. Barriers to Access Information
  2. رابطه پایگاه اقتصادی- اجتماعی و تاب آوری با تعهد سازمانی در کارکنان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس
  3. امنیت در رایانش ابری: چالش‌ها، حملات و راه‌کارها
  4. تاثیر مهارتهای فناوری اطلاعات، هویت حرفه ای، اشتیاق شغلی بر قصد ترک شغل در بین کارکنان شرکت بیمه
  5. تاثیر آزادی بیان بر حقوق و سلامت
  6. بررسی اثر تعدیلی تمرکز مالکیت بر رابطه بین ریسک‌پذیری مدیران و نگهداری وجوه نقد
  7. نقشه ی راه رشد بنگاه های اقتصادی
  8. بررسی تاثیر رضایت مشتری از خدمات الکترونیک و قصد استفاده مجدد بر عملکرد سازمان ( مطالعه موردی: بانک صادرات بندر عباس )
  9. تاثیررابطه دلبستگی بر مهارت¬های ارتباطی با سبک¬های پر‏خاشگر‏ی در دانش‌آمو‏ز‏ان
  10. تحلیل و بررسی رابطه دلبستگی به مهارت¬های سازگاری فردی و اجتماعی با تاکید بر دانش آموزان
  11. اثربخشی اجرای طرح خوانا در افزایش مهارت های زبان آموزی
  12. آسیب های اصلاحات ارضی
  13. تأثیر پرورش و آماده سازی آموزگاران پژوهشگر در ارتقاء کیفیت آموزشی دانش آموزان ابتدایی شهرستان ارومیه
  14. Mathematical modeling with a stability approach in the fuzzy environment of closed-loop supply chain programming
  15. رابطه بین سبک رهبری و رضایت کارکنان شاغل در صنعت پتروشیمی با رویکرد تحلیل همبستگی کانونی