بررسی تاثیر آموزش هوش هیجانی بر پرخاشگری دانش آموزان : یک مرور نظام مند

نیلوفر میکاییلی1 پیمان آصف2

چکیده :
مقدمه و هدف : پرخاشگری یکی از رفتارهای مخرب شایع در میان دانش آموزان است. تاکنون الگوهای آموزشی گوناگونی جهت مدیریت پرخاشگری در دانش آموزان ارایه شده است. یکی از این روش های آزموشی نوین آموزش هوش هیجانی میباشد. مطالعه حاضر با هدف مرور نظام مند میزان اثربخشی و کاربرد آموزش هیجانی در کاهش پرخاشگری دانش آموزان صورت گرفته است. روش ها : مطالعه حاضر به شیوه مرور نظام مند انجام شد و جستجوی کلید واژه های آموزش هوش هیجانی، کاهش پرخاشگری کودکان و نوجوانان،پرخاشگری دانش آموزان در پایگاه های اطلاعاتی فارسی مگ ایران، علم نت ،نورمگز، SID صورت گرفت . یافته ها : تمامی مقالات مرتبط با این روش آموزشی جمع آوری شد و از میان آنها 11مقاله که معیارهای ورود را داشته، انتخاب شدند. نتایج حاصل از مرور مقالات نشان دادند که آموزش هیجانی میتواند باعث کاهش پرخاشگری در دانش آموزان شود. نتیجه گیری: از آموزش هوش هیجانی میتوان به عنوان یک روش موثر جهت مدیریت رفتارهای مخرب پرخاشگرانه دانش آموزان استفاده کرد.
کلمات کلیدی : کلیدواژگان : هوش هیجانی، آموزش هوش هیجانی، پرخاشگری دانش آموزان


زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : رویکردهای نوین در روان‌شناسی کودکان و نوجوانان
محل انتشار : سومین همایش ملی روان‌شناسی بالینی کودک و نوجوان
آدرس وب سایت کنفرانس : cpcauma3.ir
ارسال کننده : پیمان آصف
کد IOI مقاله : XHEB-KBZEC
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XHEB-KBZEC

مقالات مشابه
  1. بام سبز ، معماری پایداری ، و مصالح سبز وکاربرد آن در جهت کاهش مصرف انرژی
  2. Analysis And Design Of Active CMOS Mixer With Low IM2 & IM3
  3. تحلیل بافت های فرسوده شهری در راستای احیا و پیشگیری از فرسودگی (مطالعه موردی: محله درب نو گرگان)
  4. یهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان(پنجره دوحداره)
  5. بررسی تأثیر حالات نفسانی کاربر بر انتخاب رنگ در فضای داخلی مسکونی
  6. بررسی عناصر کالبدی در باغ های تخت ایران ؛ مطالعه موردی باغ تخت قصر قجر و باغ شازده ماهان کرمان
  7. ارزیابی آسایش حرارتی اقلیمی براساس شاخص های ماهانی و اوانز و زیست اقلیمی جهت دستیابی به معماری پایدار نمونه مورد مطالعه : شهر همدان
  8. معماري همساز با اقلیم با تاکید بر مجتمع هاي مسکونی
  9. (برنامه ریزی معماری استفاده بهینه از نور روز در کلاس درس مدارس) نمونه موردی:دبستان مجتمع آموزشی هدایت قم
  10. نگاهی به معماری بومی در اقلیم گرم و مرطوب (سواحل جنوبی ایران)
  11. تحلیل و ارزیابی شاخص های پویایی در فضاهای شهری
  12. سیستم ساختمانی ترونکو، روشی نوین در معماری پایدار
  13. A Study on Sediment Settling Pattern in the Reservoir of Shahid Rajaie Dam by Using Observed Data & Empirical Methods
  14. علل بروز تخلفات مهندسی ساختمان در شهر ایلام
  15. Investigation of the Seismic Behavior of the Coupled Shear Walls
سایر مقالات محل انتشار
  1. مقایسه مهارت های ارتباطی و احساس تنهایی در کودکان دارای اختلال سلوک و عادی
  2. بررسی اثر مهارت‌های ارتباطی بر کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی در دانش آموزان دارای مشکل تحصیلی
  3. بررسی تأثیر درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر بیش فعالی، کم توجهی و اضطراب آشکار کودکان با اختلال کم توجهی/بیش فعالی
  4. پیش بینی مهارت های ارتباطی در اختلال طیف اتیسم بر اساس سبک های دلبستگی
  5. آسیب‌پذیری نوجوان به اعتیاد: نقش پیش‌بین حساسیت پردازش حسی و سیستم‌های مغزی رفتاری
  6. اثربخشی مشاوره گروهی مبتنی بر ذهن آگاهی بر سلامت عمومی دانش آموزان پسر شهر قم
  7. بررسی تاثیر آموزش هوش هیجانی بر پرخاشگری دانش آموزان : یک مرور نظام مند
  8. فضای مجازی و کودک و نوجوان
  9. بررسی رویکرد شناختی در فرآیند هنردرمانیِ ذنتنگل در ساختار رفتاری استرس زا در دوران پساکرونا
  10. مروری بر رابطه بین سبک های هویت و پذیرش اجتماعی با میزان گرایش به اعتیاد به اینترنت در نوجوانان
  11. اثرات مدرسه و گروه همسالان بر کودک و نوجوانان
  12. رفتارهای پرخطر دانش آموزان با نیازهای ویژه
  13. اثر بخشی تکالیف شناختی حرکتی بر بهبود علائم نارساخوانی دانش آموزان مبتلا به نارساخوانی پایه چهارم
  14. مرور آموزش فرزندپروری مبتنی بر گوشی های هوشمند: شناسایی و ارزیابی ابزارهای کاربردی
  15. اثربخشی طرحواره درمانی بر تکانشگری و تنظیم هیجان در افراد مبتلا به اختلال مرزی