جستجو
مقایسه مهارت های ارتباطی و احساس تنهایی در کودکان دارای اختلال سلوک و عادی
مونا محمدی1 نیلوفر میکائیلی2
چکیده :
هدف از تحقیق حاضر مقایسه مهارت های ارتباطی و احساس تنهایی در کودکان دارای اختلال سلوک و عادی بود. روش پژوهش حاضر از نوع علی- مقایسه ای بود. جامعه آماری پژوهش شامل دانش آموزان دارای اختلال سلوک و عادی مقطع ابتدایی ناحیه 2 شهر اردبیل در سال تحصیلی 1402-1401 بود. که براساس آمار آموزش و پرورش 20792 دانش آموز بودند. از این تعداد 1250 دانش آموز دارای اختلال سلوک و 19542 نفر دانش آموز عادی می باشد. روش نمونه گیری پژوهش حاضر به صورت تصادفی سیستماتیک انجام شد. تعداد 35 نفر دانش آموز دارای اختلال سلوک و از میان دانش آموزان سالم تعداد 35 نفر انتخاب شد. ابزار اندازه گیری در تحقیق حاضر از طریق پرسشنامه مهارت های ارتباطی و پرسشنامه احساس تنهایی انجام شد. برای آزمایش فرضیه های تحقیق از آزمون های آماری، تحلیل کواریانس چند متغیره و تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS 25 صورت گرفت. نتایج نشان داد که بين ابعاد مهارتهای ارتباطی، راهبردهای مقابله ای و احساس تنهایی در بین دو گروه کودکان عادی و کودکان دارای اختلال سلوک تفاوت معنی داری وجود دارد (05/0 p<) و میانگین نمرات متغیرهای مفروض در بين نمونه هاي کودکان دارای اختلال سلوک بیشتر کودکان عادی است.
کلمات کلیدی : هدف از تحقیق حاضر مقایسه مهارت های ارتباطی و احساس تنهایی در کودکان دارای اختلال سلوک و عادی بود. روش پژوهش حاضر از نوع علی- مقایسه ای بود. جامعه آماری پژوهش شامل دانش آموزان دارای اختلال سلوک و عادی مقطع ابتدایی ناحیه 2 شهر اردبیل در سال تحصیلی 1402-1401 بود. که براساس آمار آموزش و پرورش 20792 دانش آموز بودند. از این تعداد 1250 دانش آموز دارای اختلال مهارت های ارتباطی، احساس تنهایی، کودکان، اختلال سلوک
زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : آسيبهاي روانشناختي در دوران کودکی و نوجوانی
محل انتشار : سومین همایش ملی روانشناسی بالینی کودک و نوجوان
آدرس وب سایت کنفرانس : cpcauma3.ir
ارسال کننده : مونا محمدی
کد IOI مقاله : XHEB-KAKKA
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XHEB-KAKKA
مقالات مشابه
- (برنامه ریزی معماری استفاده بهینه از نور روز در کلاس درس مدارس) نمونه موردی:دبستان مجتمع آموزشی هدایت قم
- بررسی عوامل موثر بر ایجاد حس دلبستگی در کودکان بی¬سرپرست نسبت به محل سکونتشان
- بررسی و تحلیل برنامه های شهر دوستدار کودک با استفاده از مدل swot (نمونه مورد مطالعه:منطقه 6 تهران)
- پایداری در فضاهای سبز شهری؛ با تاکید بر اقشار آسیب پذیر اجتماع
- اصول طراحی محوطه مهدکودک براساس ارتقاء خلاقیت کودکان
- اثر روانشناسی محیطی بر کودکان(خانه،شهر،طبیعت)
- بررسی عوامل افزایش حس تعلق به مکان در مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست
- بررسی عوامل موثر بر ارتقای کیفیت محیطی شهر کتاب تهران- ایران
- روانشناسی محیطی و بررسی تاثیر بازی بر آموزش و یادگیری کودکان
- طراحی فضای بازی با توجه به مبانی بازی کودکان
- بررسی تطبیقی قوانین طلاق در نظام حقوقی کشورهای ایران،سوئد ومالزی
- اثربخشی آموزش الگوی ارتباط عاطفی پایدار بین معلم و دانشآموزان بر سازگاری اجتماعی دانشآموزان دختر پایه دوم دوره متوسطه دوم
- اثر بخشی بازی درمانگری کوتاه مدت ساختاری بر کاهش رفتارهای مقابله ای نافرمانی کودکان پیش دبستانی
- (ارزیابی برنامه های آموزشی مسئولیت پذیری دانش آموزان
- بررسی میزان تاب اوری،استقلال طلبی وابهام در کودکان وبزرگسالان بیش فعال درشهرستان گنبد کاووس
سایر مقالات ارائه دهنده
- اثرگذاری مواجهه درمانی روایتی(NET) بر سازگاری اجتماعی ، رضایت زناشویی و علائم استرس پس از حادثه(PTSD) زنان متاهل زلزله زده اهر
- تاثیر رویکرد واقعیت درمانی به شیوه ی گروهی بر تصویر بدنی نوجوانان تیزهوش دختر
- تاثیر رویکرد واقعیت درمانی به شیوه ی گروهی بر افزایش سازگاری اجتماعی نوجوانان تیزهوش دختر
- بررسی نقش خشونت خانگی در اقدام به خودکشی
- پیش بینی ابتلا به افسردگی و اضطراب بیماری یا تشدید آنها با بررسی طرحواره های ناسازگار اولیه در دوران شیوع ویروس کرونا
- مقایسه مهارت های ارتباطی و احساس تنهایی در کودکان دارای اختلال سلوک و عادی
سایر مقالات محل انتشار
- مقایسه مهارت های ارتباطی و احساس تنهایی در کودکان دارای اختلال سلوک و عادی
- بررسی اثر مهارتهای ارتباطی بر کاهش ناهنجاریهای اجتماعی در دانش آموزان دارای مشکل تحصیلی
- بررسی تأثیر درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر بیش فعالی، کم توجهی و اضطراب آشکار کودکان با اختلال کم توجهی/بیش فعالی
- پیش بینی مهارت های ارتباطی در اختلال طیف اتیسم بر اساس سبک های دلبستگی
- آسیبپذیری نوجوان به اعتیاد: نقش پیشبین حساسیت پردازش حسی و سیستمهای مغزی رفتاری
- اثربخشی مشاوره گروهی مبتنی بر ذهن آگاهی بر سلامت عمومی دانش آموزان پسر شهر قم
- بررسی تاثیر آموزش هوش هیجانی بر پرخاشگری دانش آموزان : یک مرور نظام مند
- فضای مجازی و کودک و نوجوان
- بررسی رویکرد شناختی در فرآیند هنردرمانیِ ذنتنگل در ساختار رفتاری استرس زا در دوران پساکرونا
- مروری بر رابطه بین سبک های هویت و پذیرش اجتماعی با میزان گرایش به اعتیاد به اینترنت در نوجوانان
- اثرات مدرسه و گروه همسالان بر کودک و نوجوانان
- رفتارهای پرخطر دانش آموزان با نیازهای ویژه
- اثر بخشی تکالیف شناختی حرکتی بر بهبود علائم نارساخوانی دانش آموزان مبتلا به نارساخوانی پایه چهارم
- مرور آموزش فرزندپروری مبتنی بر گوشی های هوشمند: شناسایی و ارزیابی ابزارهای کاربردی
- اثربخشی طرحواره درمانی بر تکانشگری و تنظیم هیجان در افراد مبتلا به اختلال مرزی