مقایسه مهارت های ارتباطی و احساس تنهایی در کودکان دارای اختلال سلوک و عادی

مونا محمدی1 نیلوفر میکائیلی2

چکیده :
هدف از تحقیق حاضر مقایسه مهارت های ارتباطی و احساس تنهایی در کودکان دارای اختلال سلوک و عادی بود. روش پژوهش حاضر از نوع علی- مقایسه ای بود. جامعه آماری پژوهش شامل دانش آموزان دارای اختلال سلوک و عادی مقطع ابتدایی ناحیه 2 شهر اردبیل در سال تحصیلی 1402-1401 بود. که براساس آمار آموزش و پرورش 20792 دانش آموز بودند. از این تعداد 1250 دانش آموز دارای اختلال سلوک و 19542 نفر دانش آموز عادی می باشد. روش نمونه گیری پژوهش حاضر به صورت تصادفی سیستماتیک انجام شد. تعداد 35 نفر دانش آموز دارای اختلال سلوک و از میان دانش آموزان سالم تعداد 35 نفر انتخاب شد. ابزار اندازه گیری در تحقیق حاضر از طریق پرسشنامه مهارت های ارتباطی و پرسشنامه احساس تنهایی انجام شد. برای آزمایش فرضیه های تحقیق از آزمون های آماری، تحلیل کواریانس چند متغیره و تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS 25 صورت گرفت. نتایج نشان داد که بين ابعاد مهارتهای ارتباطی، راهبردهای مقابله ای و احساس تنهایی در بین دو گروه کودکان عادی و کودکان دارای اختلال سلوک تفاوت معنی داری وجود دارد (05/0 p<) و میانگین نمرات متغیرهای مفروض در بين نمونه هاي کودکان دارای اختلال سلوک بیشتر کودکان عادی است.
کلمات کلیدی : هدف از تحقیق حاضر مقایسه مهارت های ارتباطی و احساس تنهایی در کودکان دارای اختلال سلوک و عادی بود. روش پژوهش حاضر از نوع علی- مقایسه ای بود. جامعه آماری پژوهش شامل دانش آموزان دارای اختلال سلوک و عادی مقطع ابتدایی ناحیه 2 شهر اردبیل در سال تحصیلی 1402-1401 بود. که براساس آمار آموزش و پرورش 20792 دانش آموز بودند. از این تعداد 1250 دانش آموز دارای اختلال مهارت های ارتباطی، احساس تنهایی، کودکان، اختلال سلوک


زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : آسيب‌هاي روان‌شناختي در دوران کودکی و نوجوانی
محل انتشار : سومین همایش ملی روان‌شناسی بالینی کودک و نوجوان
آدرس وب سایت کنفرانس : cpcauma3.ir
ارسال کننده : مونا محمدی
کد IOI مقاله : XHEB-KAKKA
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XHEB-KAKKA

مقالات مشابه
  1. (برنامه ریزی معماری استفاده بهینه از نور روز در کلاس درس مدارس) نمونه موردی:دبستان مجتمع آموزشی هدایت قم
  2. بررسی عوامل موثر بر ایجاد حس دلبستگی در کودکان بی¬سرپرست نسبت به محل سکونتشان
  3. بررسی و تحلیل برنامه های شهر دوستدار کودک با استفاده از مدل swot (نمونه مورد مطالعه:منطقه 6 تهران)
  4. پایداری در فضاهای سبز شهری؛ با تاکید بر اقشار آسیب پذیر اجتماع
  5. اصول طراحی محوطه مهدکودک براساس ارتقاء خلاقیت کودکان
  6. اثر روانشناسی محیطی بر کودکان(خانه،شهر،طبیعت)
  7. بررسی عوامل افزایش حس تعلق به مکان در مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست
  8. بررسی عوامل موثر بر ارتقای کیفیت محیطی شهر کتاب تهران- ایران
  9. روانشناسی محیطی و بررسی تاثیر بازی بر آموزش و یادگیری کودکان
  10. طراحی فضای بازی با توجه به مبانی بازی کودکان
  11. بررسی تطبیقی قوانین طلاق در نظام حقوقی کشورهای ایران،سوئد ومالزی
  12. اثربخشی آموزش الگوی ارتباط عاطفی پایدار بین معلم و دانش‌آموزان بر سازگاری اجتماعی دانش‌آموزان دختر پایه دوم دوره متوسطه دوم
  13. اثر بخشی بازی درمانگری کوتاه مدت ساختاری بر کاهش رفتارهای مقابله ای نافرمانی کودکان پیش دبستانی
  14. (ارزیابی برنامه های آموزشی مسئولیت پذیری دانش آموزان
  15. بررسی میزان تاب اوری،استقلال طلبی وابهام در کودکان وبزرگسالان بیش فعال درشهرستان گنبد کاووس
سایر مقالات محل انتشار
  1. مقایسه مهارت های ارتباطی و احساس تنهایی در کودکان دارای اختلال سلوک و عادی
  2. بررسی اثر مهارت‌های ارتباطی بر کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی در دانش آموزان دارای مشکل تحصیلی
  3. بررسی تأثیر درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر بیش فعالی، کم توجهی و اضطراب آشکار کودکان با اختلال کم توجهی/بیش فعالی
  4. پیش بینی مهارت های ارتباطی در اختلال طیف اتیسم بر اساس سبک های دلبستگی
  5. آسیب‌پذیری نوجوان به اعتیاد: نقش پیش‌بین حساسیت پردازش حسی و سیستم‌های مغزی رفتاری
  6. اثربخشی مشاوره گروهی مبتنی بر ذهن آگاهی بر سلامت عمومی دانش آموزان پسر شهر قم
  7. بررسی تاثیر آموزش هوش هیجانی بر پرخاشگری دانش آموزان : یک مرور نظام مند
  8. فضای مجازی و کودک و نوجوان
  9. بررسی رویکرد شناختی در فرآیند هنردرمانیِ ذنتنگل در ساختار رفتاری استرس زا در دوران پساکرونا
  10. مروری بر رابطه بین سبک های هویت و پذیرش اجتماعی با میزان گرایش به اعتیاد به اینترنت در نوجوانان
  11. اثرات مدرسه و گروه همسالان بر کودک و نوجوانان
  12. رفتارهای پرخطر دانش آموزان با نیازهای ویژه
  13. اثر بخشی تکالیف شناختی حرکتی بر بهبود علائم نارساخوانی دانش آموزان مبتلا به نارساخوانی پایه چهارم
  14. مرور آموزش فرزندپروری مبتنی بر گوشی های هوشمند: شناسایی و ارزیابی ابزارهای کاربردی
  15. اثربخشی طرحواره درمانی بر تکانشگری و تنظیم هیجان در افراد مبتلا به اختلال مرزی