جستجو
بررسی تأثیر آموزش مبتنی بر بازی بر افزایش یادگیری و علاقمندی زبان انگلیسی دختران پایه هشتم
بهناز دهقان1 نازنین دهقان2
چکیده :
یکی از موقعیتهای تعاملی بین شاگرد و معلم، «بازیهای آموزشی» است که در بطن خود، دارای هدف آموزشی است؛ یعنی انتقال نکتهای خاص، برجسته کردن قابلیتهای ویژه با تعمیق مهارتها. در مقالهی حاضر، ضمن ارائه تعریف بازی آموزشی، تأثیر این بازیها در یادگیری دانشآموزان بررسی شده است. جامعه آماری این پژوهش از 50 نفر دانشآموز دختر کلاس هشتم شهرستان یونسی استان خراسان رضوی تشکیل شده است که بهطور تصادفی انتخاب شدهاند. ابتدا از کل این افراد آزمونی به عمل آمد تا سطح دانش زبانی ایشان مشخص شود. سپس این 50 نفر به دو گروه 25 نفره تقسیم شدند. گروه اول بهصورت سنتی آموزش داده شدند و معلم از روش سخنرانی در کلاس استفاده میکرد. گروه دوم بهصورت بازی و سرگرمی آموزش داده شدند و کلاس دانشآموز محور بود. مدتزمان اجرای دوره، دو هفته بود. پس از اتمام دوره آموزشی، مجدداً از اعضای هر دو گروه آزمون به عمل آمد تا تغییرات ایجاد شده در دانش زبانی آنها مشاهده شود. داده های جمع آوری شده توسط نرم افزار SPSS تحلیل و بررسی شدند. میانگین و انحراف معیار آن ها محاسبه شد و نتیجه تحلیل ها ثبت شد. بعدازآن، اعضای هر گروه به پرسشنامهای که جهت بررسی میزان مشارکت و علاقهمندی دانشآموزان طراحی شده بود پاسخ دادند. نتایج بدست آمده نیز تحلیل کمی و کیفی شد.
کلمات کلیدی : بازی، زبان انگلیسی، روش سخنرانی، دانشآموز محور، علاقهمندی، یادگیری
زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : علوم انسانی
محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی پژوهش های کاربردی در علوم انسانی، اقتصاد، مدیریت و حسابداری
آدرس وب سایت کنفرانس : icrhema.com
ارسال کننده : بهناز دهقان
کد IOI مقاله : XHFK-KFFFB
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XHFK-KFFFB
مقالات مشابه
- بام سبز ، معماری پایداری ، و مصالح سبز وکاربرد آن در جهت کاهش مصرف انرژی
- Analysis And Design Of Active CMOS Mixer With Low IM2 & IM3
- تحلیل بافت های فرسوده شهری در راستای احیا و پیشگیری از فرسودگی (مطالعه موردی: محله درب نو گرگان)
- یهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان(پنجره دوحداره)
- بررسی تأثیر حالات نفسانی کاربر بر انتخاب رنگ در فضای داخلی مسکونی
- بررسی عناصر کالبدی در باغ های تخت ایران ؛ مطالعه موردی باغ تخت قصر قجر و باغ شازده ماهان کرمان
- ارزیابی آسایش حرارتی اقلیمی براساس شاخص های ماهانی و اوانز و زیست اقلیمی جهت دستیابی به معماری پایدار نمونه مورد مطالعه : شهر همدان
- معماري همساز با اقلیم با تاکید بر مجتمع هاي مسکونی
- (برنامه ریزی معماری استفاده بهینه از نور روز در کلاس درس مدارس) نمونه موردی:دبستان مجتمع آموزشی هدایت قم
- نگاهی به معماری بومی در اقلیم گرم و مرطوب (سواحل جنوبی ایران)
- تحلیل و ارزیابی شاخص های پویایی در فضاهای شهری
- سیستم ساختمانی ترونکو، روشی نوین در معماری پایدار
- A Study on Sediment Settling Pattern in the Reservoir of Shahid Rajaie Dam by Using Observed Data & Empirical Methods
- علل بروز تخلفات مهندسی ساختمان در شهر ایلام
- Investigation of the Seismic Behavior of the Coupled Shear Walls
سایر مقالات ارائه دهنده
سایر مقالات محل انتشار
- کودک آزاری
- بررسی کنایات فارسی در فیلم سینمایی «چارچنگولی»
- تلمیحات اساطیری در دیوان تأثیر تبریزی
- بررسی نمود تئاتر فمینیستی در سه دهه از جمهوری اسلامی ایران
- مالیات بر ارزش افزوده و درمان تورم رکودی
- آثار صدور اسناد تجاری توسط نماینده
- نقش شورای امنیت در مواجه با تهدید بیماریهای عالم گیر علیه صلح و امنیت بین الملل
- بررسی تأثیر هوش تجاری بر عملکرد کارکنان با نقش میانجی تعهد کارکنان (مورد مطالعه : کارکنان بانک مسکن اهواز)
- نقش تعهد و مسئولیت پذیری در رضایت و سازگاری زناشویی
- کاربرد مدل پذیرش فناوری در پیام رسانهای اجتماعی ایرانی مطالعه موردی (ایتا و بله)
- The role of the government and parliament in changing Iran s economic policies
- Plural and Singular Form of Noun in Turkish and English Languages
- L2 Classroom Interaction: Review of Two Approaches
- تاثیر کارایی سرمایهگذاری بر عدم شفافیت سود با تاکید بر نقش مخاطرات اخلاقی
- واکاوی قلمرو صلاحیت دیوان عدالت اداری بر نظارت بر آراء