بررسی رابطه برنامه درسی پنهان با رفتار انضباطی دانش آموزان دختر مدارس متوسطه شهر اندیشه

اعظم عبدالملکی1

چکیده :
پژوهش حاضر به بررسی رابطه برنامه درسی پنهان و رفتارهای انضباطی دانش آموزان دختر مدارس متوسطه شهر اندیشه می پردازد.روش تحقیق از لحاظ هدف ،کاربردی و از لحاظ نوع توصیفی –همبستگی می باشد.جامعه آماری عبارت است از الف:کلیه اولیاء(معلمین ،مدیران و معاونین )مدارس دخترانه که تعداد آنها 141نفر وب) دانش آموزان دختر که تعداد آنها 1768 می باشد که با استفاده از جدول مورگان به ترتیب 123و318 نفر به عنوان نمونه با روش نمونه ای تصادفی- طبقه ای انتخاب شدند.برای بررسی ابعاد برنامه درسی پنهان ورفتار انضباطی از دو پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده است که مولفه های برنامه درسی پنهان و رفتارهای انضباطی را در مقیاس لیکرت مورد بررسی قرار می دهد،برای بررسی روایی آن از نظر اساتید محترم وصاحبنظر استفاده شده است وبرای پایایی آن از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شده که برای پرسشنامه رفتار انضباطی عدد 85/0وپرسشنامه برنامه درسی پنهان 94/0 بدست آمده است.با استفاده از نرم افزار spssاز روش ضریب همبستگی پیرسون ورگرسیون چند متغییره مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفته است.نتایج بدست آمده از تحقیق نشان داده است که:بین ابعاد مختلف برنامه درسی پنهان در چهار بعد(معلمین،مدیریت و ارتباطات،دانش آموزان،مدرسه و جو آن) و رفتارهای انضباطی در 6 بعد(رعایت قوانین و مقررات مدرسه ،مشارکت و همکاری ،آراستگی ظاهر،رابطه احترام آمیز،انجام تکالیف درسی،خودتنظیمی)، دانش آموزان رابطه معنی داری وجود دارد
کلمات کلیدی : برنامه درسی،برنامه درسی پنهان،رفتارهای انضباطی


زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : علوم تربیتی
محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی رویکردهای نوین در علوم انسانی
آدرس وب سایت کنفرانس : 2mahconf.com
ارسال کننده : اعظم عبدالملکی
کد IOI مقاله : XYAB-ZBKGF
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XYAB-ZBKGF

مقالات مشابه
  1. ضرورت بهره گیری از سیستم مدل سازی اطلاعات ساختمان( BIM ) در آموزش معماری ایران .
  2. بررسی مؤلفه های مهارت اجتماعی در کتاب علوم اجتماعی ششم ابتدایی
  3. تأثیر برنامه درسی ورزش با تأکید بر بازیهای گروهی بر خلاقیت کودکان
  4. Study of the Relationship Between Culture and Learning New Language
  5. A Pedagogical Approach toward the role of Collocational and Colligational Awareness in Improving the Translation Fluency of Students
  6. مهارت های زندگی در هزاره سوم و رابطه آن با برنامه ریزی آموزشی در توسعه ملی ومنطقه ای
  7. ارزیابی نقش تصویرک ها در یادگیری واژگان زبان بهمراه نقش تسهیلی معلم
  8. شناسايي مؤلفه هاى تربیت اقتصادی در برنامه هاى درسى بر اساس نظريه داده بنياد
  9. رویکردزمینه- محوردرآموزش علوم تجربی و مؤلفه های آن
  10. فرصت ها و چالش ها موک برای کتابداران دانشگاهی در ایران
  11. ضرورت بررسی کتب درسی و تحلیل محتوا در نظام آموزش و پرورش ایران
  12. Change in Textbooks, New Horizons in High Schools of Iran A Review of the Research and Studies on PROSPECT series
  13. برنامه درسی پنهان
  14. راهبرد های توسعه تعلیم وتربیت سیاسی اجتماعی نظام آموزشی ایران مبتنی بر، برنامه ریزی آموزشی و درسی زیبایی شناختی
  15. بررسی رابطه برنامه درسی پنهان با رفتار انضباطی دانش آموزان دختر مدارس متوسطه شهر اندیشه
سایر مقالات محل انتشار
  1. نقش توسعه پايدار در محيطهاي روستايي حوزه کلانشهرتهران
  2. اثربخشی آموزش ایمن¬سازی روانی در مقابل استرس بر استرس شغلی معلمان دوره ابتدایی شهر شیراز
  3. بررسی اثر پذیری نگرش دانشجویان نسبت به درس زبان انگلیسی عمومی پس از اجرای طرح تعالی درکلاس
  4. Glossing Practices and Their Impacts on Second Language Vocabulary Learning among Iranian Pre-University Students
  5. بررسی تأثیر مالکیت نهادی و درصد مدیران غیرموظف بر رابطه بین بیش اعتمادی مدیران و مدیریت سود
  6. زنان و دختران جهان اسلام ازمنظر آيات قرآن و احاديث پيامبر اسلام (ص)
  7. بررسی رابطه بین حمایت اجتماعی ادراک شده و مقابله با شرایط پراسترس
  8. مقایسه ابراز هیجان و افسردگی در کودکان دارای مادران شاغل و غیرشاغل از طریق تست خانه و درخت و آدم
  9. مقایسه ابراز هیجان و افسردگی در کودکان دارای مادران شاغل و غیرشاغل از طریق تست ترسیم خانواده
  10. مقایسه ابراز هیجان در کودکان دارای مادران شاغل و غیرشاغل از طریق تست ترسیم خانواده و تست خانه و درخت و آدم
  11. ژئوپولیتیک ارتباطات در رسانه های نوین و نقش آن در امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران
  12. تحلیل کیفی مصاحبه های روایتی زنان سرپرست خانوار از تمایل به ازدواج مجدد و موانع آن (شهر گناباد)
  13. برنامه درسی پنهان
  14. تاثیر روش بدیعه پردازی بر تفکر انتقادی دانش آموزان دختر پایه ششم در درس ادبیات
  15. : بررسي رابطه هوش عاطفي با سازگاري دختران مدرسه راهنمايي سمیه شهرستان کنگاوردر سال 91-90