مدیریت در مدرسه آینده

کوثر عطارنیا1 رزا حسین زاده2

چکیده :
چکیده: مطالعه سیر تحول مدیریت و نقش آن در زندگی آدمی، بیانگر این واقعیت است که مدیریت از دیرباز در جوامع مختلف وجود داشته است. مدیریت آموزشی را به کار بردن تکنیک ها و روشهای اداره سازمان های تربیتی با در نظر گرفتن هدف ها و سیاست های کلی تعلیم و تربیت تعریف کرده اند. یکی از رشته های مدیریت که بیشتر در جستجوی حل مشکلات و تنگناهای سازمانهای آموزشی است، مدیریت آموزشی است. مدیران اثربخش، پایه های مفهومی قوی تری دارند و از نظر کارکنان مدرسه بین سطح رشد مفهومی مدیران و سبک مدیریت آنان رابطه ای مثبت برقرار است و رهبری و مدیریت یکی از مولفه های اساسی مدارس اثر بخش است. موضوع مدیریت امر تازه‌ای نیست آنچه در سیر تحول مدیریت مورد توجه بوده است و در مدیریت مورد اختلاف است، ماهیت و اصل و موضوع مدیریت نیست، بلکه روش ها و شیوه های مدیریت است که در هر عصری بنابر شرایط و امکانات محیطی و مواریث اجتماعی در آن زمان به کار گرفته شده است. قدیمی ترین کتب و منابعی که از گذشتگان به یادگار مانده، در دو شکل مستقیم یا غیرمستقیم، نشانگر نوعی از مدیریت در دوره‌های مختلف حیات آدمی بوده است. و ارتباط میان مدیریت کلاس درس و اخلاق ممکن است در مفهوم مدیریت کلاس درس دیده شود. مدیریت در سازمان آموزش و پرورش نقش حیاتی و حساسی در تحقق اهداف تعلیم و تربیت دارد و اگر گفته شود که موفقیت برنامه های آموزش و پرورش به توانمندی های مدیران و نحوه سازماندهی و رهبری آنان بستگی دارد، سخنی به گزافه نخواهد بود. در نتیجه برای داشتن یک مدیریت اثر بخش در مدرسه آینده بایستی به باید ها و نباید های این امر توجه وافری نمود. چرا که برای استفاده از هر چیزی به نحو مطلوب دانش و آگاهی از نحوه کارکرد آن چیز لازم است. و مدیریت مدرسه آینده هم خالی از این قاعده نمی باشد. کلید واژه: مدیریت˛ مدیریت آموزشی˛ تعلیم و تربیت˛ آموزش˛ مدارس اثربخش. رهبری ، آموزش و پرورش.
کلمات کلیدی : کلید واژه: مدیریت˛ مدیریت آموزشی˛ تعلیم و تربیت˛ آموزش˛ مدارس اثربخش. رهبری ، آموزش و پرورش.


زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : مدریت و رهبری در مدرسه اینده
محل انتشار : دومین همایش ملی مدرسه آینده
آدرس وب سایت کنفرانس : fschuma2.ir
ارسال کننده : رزا حسین زاده
کد IOI مقاله : XDEC-FFHKC
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XDEC-FFHKC

مقالات مشابه
  1. بام سبز ، معماری پایداری ، و مصالح سبز وکاربرد آن در جهت کاهش مصرف انرژی
  2. Analysis And Design Of Active CMOS Mixer With Low IM2 & IM3
  3. تحلیل بافت های فرسوده شهری در راستای احیا و پیشگیری از فرسودگی (مطالعه موردی: محله درب نو گرگان)
  4. یهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان(پنجره دوحداره)
  5. بررسی تأثیر حالات نفسانی کاربر بر انتخاب رنگ در فضای داخلی مسکونی
  6. بررسی عناصر کالبدی در باغ های تخت ایران ؛ مطالعه موردی باغ تخت قصر قجر و باغ شازده ماهان کرمان
  7. ارزیابی آسایش حرارتی اقلیمی براساس شاخص های ماهانی و اوانز و زیست اقلیمی جهت دستیابی به معماری پایدار نمونه مورد مطالعه : شهر همدان
  8. معماري همساز با اقلیم با تاکید بر مجتمع هاي مسکونی
  9. (برنامه ریزی معماری استفاده بهینه از نور روز در کلاس درس مدارس) نمونه موردی:دبستان مجتمع آموزشی هدایت قم
  10. نگاهی به معماری بومی در اقلیم گرم و مرطوب (سواحل جنوبی ایران)
  11. تحلیل و ارزیابی شاخص های پویایی در فضاهای شهری
  12. سیستم ساختمانی ترونکو، روشی نوین در معماری پایدار
  13. A Study on Sediment Settling Pattern in the Reservoir of Shahid Rajaie Dam by Using Observed Data & Empirical Methods
  14. علل بروز تخلفات مهندسی ساختمان در شهر ایلام
  15. Investigation of the Seismic Behavior of the Coupled Shear Walls
سایر مقالات محل انتشار
  1. تحلیل سطح خوانایی کتاب جامعه شناسی رشته انسانی پایه دهم به روش های گانینگ فوگ، فلش و پاور
  2. تفاوت های توانایی ها و نیازهای زبانی دانشجویان رشته های مختلف مهندسی در ایران: یک تحلیل بین رشته ای
  3. بررسی نیازها و توانایی های زبانی دانشجویان مقطع کارشناسی رشته های علوم انسانی و طبیعی
  4. ملاحظات جرم شناختی در واکنش حقوقی به کژروی های جنسی دانش آموزانِ نوجوان
  5. واکاوی صلاحیت های حرفه ای آموزگاران دوره ابتدایی
  6. کنترل هیجان و ارتقاء کیفیت زندگی كاركنان اداره كل آموزش و پرورش استان اردبيل از طريق راهبردهای مقابله با استرس
  7. شناسایی و اولویت بندی آسیب های تنوع فرهنگی در مدیریت منابع انسانی (مورد مطالعه: شعب بانک ملت شهر اردبیل)
  8. فراتحلیل رابطه بین سبک های تفکر با پیشرفت تحصیلی
  9. پیش بینی خودکنترلی براساس خودنظم جویی هیجانی در دانش آموزان دختر
  10. شناسایی موانع و محدودیت های اقدام پژوهی از دید معلمان پژوهنده شهرستان سرعین
  11. آسیب شناسی نظام ارزشیابی توصیفی در رسیدن به اهداف آموزشی با تاکید بر سند تحول بنیادین
  12. بررسی ویژگی های معلمان اثربخش در مدرسه آینده
  13. تحلیل محتوای کیفی توصیفی کتاب های زبان انگلیسی دوره متوسطه دوم بر اساس تاثیر بر روند آمادگی برای آموزش سیار
  14. اولویت بندی پارامترهای تاثیرگذار بر ادراک فضایی معلمان نمونه موردی معلمان مدارس استثنایی شهرستان رشت
  15. بررسی شاخص مدرسه مطلوب و عوامل تاثیرگذار بر آن از دیدگاه معلمان مدارس استثنایی شهرستان رشت