نقش و ضرورت آموزش صلح در مدارس آینده

فائزه خسروی1 فاطمه طاهرپور2

چکیده :
صلح پیش شرط اصلی تداوم زندگی انسانی، نسل‌ها و اجتماعات انسانی است؛ به عبارت دیگر بقاء نوع بشر به ایجاد و حفظ صلح وابسته است. بنابراین ضروری است که با روش‌های موثر و برنامه ریزی‌شده، از انواع خشونت و نزاع و جنگ جلوگیری شود و جهان به سمت صلح پایدار حرکت کند. از جمله مهم‌ترین روش‌ها برای تحقق این مهم، آموزش است. بنابراین در پژوهش حاضر به ضرورت آموزش صلح در مدارس آینده پرداخته شده است. بدین منظور ابتدا به بیان ضرورت توجه به آموزش صلح پرداخته شده است. سپس آموزش صلح و نقش برنامه درسی و معلم در آموزش صلح مورد بحث قرار گرفته است. روش پژوهش حاضر، توصیفی و کتابخانه‌ای، با مرور اسناد، مدارک و مقالات موجود در پایگاه های معتبر علمی چون مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی، سیلیویکا، پرتال جامع علوم انسانی، Research Gate و SAGE journals بود. نتایج نشان داد که مدارس آینده و عناصر آموزشی آن‌ها به عنوان مهم‌ترین موتور همزیستی مسالمت‌آمیز، باید زمینه‌های آموزش صلح را در رفتار و نقش معلم‌ها، شیوه‌های تدریس آن‌ها و همچنین در اهداف برنامه‌های درسی فراهم کنند.
کلمات کلیدی : صلح، آموزش صلح، مدارس آینده


زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : مدریت و رهبری در مدرسه اینده
محل انتشار : سومین همایش ملی مدرسه آینده
آدرس وب سایت کنفرانس : fschuma3.ir
ارسال کننده : فائزه خسروی
کد IOI مقاله : XEEF-HEKCK
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XEEF-HEKCK

مقالات مشابه
  1. بام سبز ، معماری پایداری ، و مصالح سبز وکاربرد آن در جهت کاهش مصرف انرژی
  2. Analysis And Design Of Active CMOS Mixer With Low IM2 & IM3
  3. تحلیل بافت های فرسوده شهری در راستای احیا و پیشگیری از فرسودگی (مطالعه موردی: محله درب نو گرگان)
  4. یهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان(پنجره دوحداره)
  5. بررسی تأثیر حالات نفسانی کاربر بر انتخاب رنگ در فضای داخلی مسکونی
  6. بررسی عناصر کالبدی در باغ های تخت ایران ؛ مطالعه موردی باغ تخت قصر قجر و باغ شازده ماهان کرمان
  7. ارزیابی آسایش حرارتی اقلیمی براساس شاخص های ماهانی و اوانز و زیست اقلیمی جهت دستیابی به معماری پایدار نمونه مورد مطالعه : شهر همدان
  8. معماري همساز با اقلیم با تاکید بر مجتمع هاي مسکونی
  9. (برنامه ریزی معماری استفاده بهینه از نور روز در کلاس درس مدارس) نمونه موردی:دبستان مجتمع آموزشی هدایت قم
  10. نگاهی به معماری بومی در اقلیم گرم و مرطوب (سواحل جنوبی ایران)
  11. تحلیل و ارزیابی شاخص های پویایی در فضاهای شهری
  12. سیستم ساختمانی ترونکو، روشی نوین در معماری پایدار
  13. A Study on Sediment Settling Pattern in the Reservoir of Shahid Rajaie Dam by Using Observed Data & Empirical Methods
  14. علل بروز تخلفات مهندسی ساختمان در شهر ایلام
  15. Investigation of the Seismic Behavior of the Coupled Shear Walls
سایر مقالات ارائه دهنده
  1. نقش و ضرورت آموزش صلح در مدارس آینده
سایر مقالات محل انتشار
  1. نقش معلم و نظام پرورشی مدارس در تربیت اسلامی دانش آموزان
  2. مدرسه و رسالت آن در تعلیم و تربیت دانش آموزان
  3. نقش معلم و نظام پرورشی مدارس در تربیت اسلامی دانش آموزان
  4. مدرسه و رسالت آن در تعلیم و تربیت دانش آموزان
  5. بررسی نقش امید به آینده و سرمایه اجتماعی در رشد اخلاق حرفه ای معلمان رشته های جامعه شناسی و روان شناسی در دبیرستان های دخترانه شهر اردبیل
  6. بررسی میزان توانمند سازی خانواده در زمینه ی سواد رسانه ای و اطلاعاتی وتاثیر آن بر یادگیری الکترونیکی دانش آموزان دوره ی دوم ابتدایی شهر کامیاران در دوران کرونا
  7. اثرات تدریس مجازی در وضعیت آموزشی و پرورشی دانش آموزان ابتدایی و مدارس آینده
  8. بررسی رابطه بین کیفیت خدمات آموزشی با اشتیاق تحصیلی در بین دانشجویان محقق اردبیلی
  9. بررسی مؤلفه های هویت ملی ، اسلامی و انقلابی در کتاب درسی تاریخ معاصر دوره ی متوسطه دوم رشته های علوم پایه
  10. بررسی تاثیر رضایت از آموزش ضمن خدمت و توانمندسازی شغلی بر هویت حرفه ای معلمان ابتدایی
  11. مروری بر بررسی ابعاد اثر بخش محیط آموزشی بر فرایند یادگیری
  12. تحلیل محتوای کتاب علوم تجربی پایه پنجم ابتدایی به روش ویلیام رومی
  13. بکارگیری اصول یادگیری معکوس در آموزش مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی
  14. بررسی عوامل موثر بر بکارگیریروش های نوین تدریس در مدارس
  15. شناسایی عوامل موثر بر همکاری والدین در فعالیت های مدارس ابتدایی شهرستان اندیمشک در سال تحصیلی 1400-1399