جستجو
واکاوی راهکارهای مشارکت محوری درسندتحول بنیادین آموزش و پرورش در راستای جهانی شدن
ابراهیم شیخ بهائی1 جهانبخش رحمانی2
چکیده :
هدف از این پژوهش واکاوی راهکارهای مشارکت محوری در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در راستای جهانی شدن بود. با رویکرد تحقیق کیفی و با استفاده از روش تحلیل محتوا (تحلیل متن سند) داده ها و اطلاعات مورد نیاز گردآوری شد. حوزه پژوهش، متن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ایران بود (مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی طی جلسات سالهای 1389 و 1390). به شیوه هدفمند، فصل هفتم سند تحت عنوان هدف های عملیاتی و راهکارها انتخاب و با استفاده از شیوه کدگذاری باز، محوری، و گزینشی مفاهیم مرتبط با مشارکت محوری استخراج و دسته بندی شد. نتایج کدگذاری ها نشان داد که دو راهکار مشارکت محوری در سند تحول بنایدین آموزش و پرورش ایران در راستای جهانی شدن عبارتند از: 1-مدرسه محوری 2-تسهیل اجتماع محوری می باشند. با توجه به نتیجه به دست آمده می توان استدلال کرد که در صورت عملیاتی شدن راهکارهای سند، این دو هدف در نظام تعلیم و تربیت کشور نقش مهمی در جهانی شدن و هم گامی با تحولات جهانی نقش محوری ایفا می نمایند
کلمات کلیدی : آموزش و پرورش ، سند تحول ، جهانی شدن ، مشارکت محوری
زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : فلسفه تربیتی و مدرسه آینده
محل انتشار : سومین همایش ملی مدرسه آینده
آدرس وب سایت کنفرانس : fschuma3.ir
ارسال کننده : جهانبخش رحمانی
کد IOI مقاله : XEEF-HEKDD
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XEEF-HEKDD
مقالات مشابه
- بام سبز ، معماری پایداری ، و مصالح سبز وکاربرد آن در جهت کاهش مصرف انرژی
- Analysis And Design Of Active CMOS Mixer With Low IM2 & IM3
- تحلیل بافت های فرسوده شهری در راستای احیا و پیشگیری از فرسودگی (مطالعه موردی: محله درب نو گرگان)
- یهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان(پنجره دوحداره)
- بررسی تأثیر حالات نفسانی کاربر بر انتخاب رنگ در فضای داخلی مسکونی
- بررسی عناصر کالبدی در باغ های تخت ایران ؛ مطالعه موردی باغ تخت قصر قجر و باغ شازده ماهان کرمان
- ارزیابی آسایش حرارتی اقلیمی براساس شاخص های ماهانی و اوانز و زیست اقلیمی جهت دستیابی به معماری پایدار نمونه مورد مطالعه : شهر همدان
- معماري همساز با اقلیم با تاکید بر مجتمع هاي مسکونی
- (برنامه ریزی معماری استفاده بهینه از نور روز در کلاس درس مدارس) نمونه موردی:دبستان مجتمع آموزشی هدایت قم
- نگاهی به معماری بومی در اقلیم گرم و مرطوب (سواحل جنوبی ایران)
- تحلیل و ارزیابی شاخص های پویایی در فضاهای شهری
- سیستم ساختمانی ترونکو، روشی نوین در معماری پایدار
- A Study on Sediment Settling Pattern in the Reservoir of Shahid Rajaie Dam by Using Observed Data & Empirical Methods
- علل بروز تخلفات مهندسی ساختمان در شهر ایلام
- Investigation of the Seismic Behavior of the Coupled Shear Walls
سایر مقالات ارائه دهنده
سایر مقالات محل انتشار
- نقش معلم و نظام پرورشی مدارس در تربیت اسلامی دانش آموزان
- مدرسه و رسالت آن در تعلیم و تربیت دانش آموزان
- نقش معلم و نظام پرورشی مدارس در تربیت اسلامی دانش آموزان
- مدرسه و رسالت آن در تعلیم و تربیت دانش آموزان
- بررسی نقش امید به آینده و سرمایه اجتماعی در رشد اخلاق حرفه ای معلمان رشته های جامعه شناسی و روان شناسی در دبیرستان های دخترانه شهر اردبیل
- بررسی میزان توانمند سازی خانواده در زمینه ی سواد رسانه ای و اطلاعاتی وتاثیر آن بر یادگیری الکترونیکی دانش آموزان دوره ی دوم ابتدایی شهر کامیاران در دوران کرونا
- اثرات تدریس مجازی در وضعیت آموزشی و پرورشی دانش آموزان ابتدایی و مدارس آینده
- بررسی رابطه بین کیفیت خدمات آموزشی با اشتیاق تحصیلی در بین دانشجویان محقق اردبیلی
- بررسی مؤلفه های هویت ملی ، اسلامی و انقلابی در کتاب درسی تاریخ معاصر دوره ی متوسطه دوم رشته های علوم پایه
- بررسی تاثیر رضایت از آموزش ضمن خدمت و توانمندسازی شغلی بر هویت حرفه ای معلمان ابتدایی
- مروری بر بررسی ابعاد اثر بخش محیط آموزشی بر فرایند یادگیری
- تحلیل محتوای کتاب علوم تجربی پایه پنجم ابتدایی به روش ویلیام رومی
- بکارگیری اصول یادگیری معکوس در آموزش مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی
- بررسی عوامل موثر بر بکارگیریروش های نوین تدریس در مدارس
- شناسایی عوامل موثر بر همکاری والدین در فعالیت های مدارس ابتدایی شهرستان اندیمشک در سال تحصیلی 1400-1399