شناسایی و اولیویت بندی عوامل موثر بر انتخاب مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی از دیدگاه داوطلبان (مطالعه موردی: دانش آموزان پیش دانشگاهی شهرستان قائمشهر)

محمد جواد باقری زیاری1 امید میربها2

چکیده :
مطالعه حاضر با هدف بررسی عوامل موثر بر انتخاب مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی از سوی دانش آموزان پیش دانشگاهی شهرستان قائمشهر نجام شده است. از جامعه آماری این تحقیق 3176 نفر به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شده و برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه ای استفاده شد که پایایی آن 91/0 و روایی آن با استفاده از تحقیقات مشابه خارجی و نظرخواهی از استادان و خبرگان دانشگاهي مورد تأیید قرار گرفت و در نهایت داده های حاصل از 320 دانشجو با استفاده از نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون t تک نمونه ای و آزمون فریدمن استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان می دهد که از بین متغیرهای مورد مطالعه که شامل عوامل اقتصادی، عوامل مرتبط با دانشگاه، عوامل شخصی و عوامل اجتماعی می باشد، عوامل اقتصادی برای دانش آموزان دارای بیشترین اهمیت و عوامل اجتماعی دارای کمترین اهمیت می باشند.
کلمات کلیدی : واژگان کلیدی: عوامل اقتصادی، عوامل مرتبط با دانشگاه، عوامل شخصی ، عوامل اجتماعی، مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی


زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : مدیریت بازار
محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در مدیریت، اقتصاد و حسابداری
آدرس وب سایت کنفرانس : 2meaconf.com
ارسال کننده : محمد جواد باقری زیاری
کد IOI مقاله : XYBC-ZKADD
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XYBC-ZKADD

مقالات مشابه
  1. مقایسه میزان توسعه یافتگی کالبدی مناطق 1 و 2 شهر یزد
  2. طراحی مجتمع فرهنگی-آموزشی خشت دارالعباده با رویکرد معماری پایدار
  3. نقش عوامل توسعه فیزیکی شهرها در توسعه فیزیکی شهر زابل
  4. بررسی میزان تاثیر معماری اقتباسی و بومی در معماری بناهای دولتی شهر تبریز نمونه¬های موردی: بناهای بلدیه، دانشسرای عالی و استانداری
  5. عوامل اجتماعی به ثمر نرسیدن رنج و تلاش از دیدگاه قرآن و روایات
  6. تحلیل جامعه شناختی پدیده خیانت زنان متاهل
  7. بررسی نقش پایگاه اجتماعی - اقتصادی مؤثر بر نحوه گذراندن اوقات فراغت دانش-آموزان (مطالعه¬ی موردی دانش¬آموزان دبیرستان¬های تیزهوشان کاشان)
  8. سیستم های فعال سازی/بازداری و عوامل شخصیت بیماران مبتلا به MS
  9. ارتباط بين ويژگيهاي پنج گانه شخصيت، جهت‌گيري هدف و پيشرفت تحصيلي در دانشجويان
  10. عوامل اجتماعی موثربرخشونت علیه زنان
  11. مطالعه جذب سپرده ها باتاثیر موانع ومشکلات طرحهای انگیزشی دریکی از شعب بانک ملت تهران
  12. شناسایی و رتبه بندی مولفه های اثر گذار بازاریابی پست مدرن بر اعمال پدیده مد با رویکرد F. MCDM
  13. شناسائی و تحلیل نقشه شبکه روابط عوامل اثر گذار بازاریابی پست مدرن بر اعمال پدیده مد با روش DEMATELفازی
  14. بررسی عوامل مؤثر در انتخاب نوع بیمارستان توسط بیماران در بین مراجعین بیمارستانهای استان اردبیل
  15. شکاف جنسیتی در انتخابات پارلمانی ایران
سایر مقالات محل انتشار
  1. "چارچوب حسابرسی پیش‌بینی شده" بر اساس الگوي آينده پژوهشي
  2. بررسی رابطه بین مدیریت جریان‌های نقدی و عملکرد مالی شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران
  3. تاثیر اجزای صورت جریان وجوه نقد چهاربخشی بر کارایی مدیریت
  4. بررسی تأثیر یگانگی برند بر تمایل به پرداخت اضافه قیمت در برندهای گوشی تلفن همراه
  5. نقش بي بديل ورزش و تربیت بدنی در توانمندسازي كاركنان
  6. نقش بهبود مستمر خلاقیت و نوآوری سازمان در هزاره سوم
  7. تأثیر عوامل محیطی بر عملکرد با بهره¬گیری از استراتژیک¬گرایی و قابلیت¬های بازاریابی در صنعت بانکداری
  8. وقف ، دیدگاهها و راهکارهای ارتقا
  9. شرایط ماهوی ثبت اختراع در نظام حقوقی ایران
  10. مدیریت دانش، رویکردی نوظهور در مدیریت
  11. مدیریت پرتفولیو در بورس تهران با استفاده از خوشه بندی پیش گویانه
  12. بررسی تأثیر هوش هیجانی در انتخاب برند از دید مشتری
  13. تعیین مدل بهینه پیش بینی جریان وجوه نقد آتی با استفاده از الگوریتم ترکیبی بهینه سازی ذرات -شبکه عصبی
  14. بررسی نقش اعتماد سازمانی در بهبود عملکرد و رضایت شغلی کارکنان در شرکت فولاد هرمزگان
  15. بررسی نقش میانجی گرایانه MKIS در رابطه GIS و فرایند تصمیم گیری آمیخته بازاریابی