جستجو
تحلیل تأثیر آموزشهای چندحسی بر یادگیری زبانهای خارجی
شبنم کشاورز شیخانی1
چکیده :
آموزشهای چندحسی به عنوان روشی نوین در یادگیری زبانهای خارجی، تأثیر شگرفی بر فرایند یادگیری و درک زبانآموزان دارد. این روش با استفاده از ترکیب حواس مختلف، نظیر بینایی، شنوایی و لامسه، به یادگیرندگان کمک میکند تا مفاهیم را به شکل عمیقتری درک کنند. بهعنوان مثال، هنگامی که زبانآموزان با استفاده از تصاویر، صداها و حرکات بدنی به یادگیری واژگان میپردازند، نه تنها اطلاعات را بهخوبی جذب میکنند، بلکه ارتباطات معناداری بین آنها برقرار میشود که باعث تقویت حافظه و یادآوری میگردد. علاوه بر این، آموزشهای چندحسی به ایجاد انگیزه و علاقه در زبانآموزان کمک شایانی میکند. با تنوع فعالیتها و استفاده از ابزارهای مختلف، یادگیری به یک تجربه جذاب و لذتبخش تبدیل میشود. این رویکرد نهتنها به ارتقاء تواناییهای زبانی کمک میکند، بلکه مهارتهای اجتماعی و ارتباطی را نیز تقویت مینماید. در نهایت، ترکیب این حواس، فرصتی برای تجربهی یادگیری عمیقتر و مؤثرتر فراهم میآورد که میتواند به تسهیل فرآیند یادگیری زبانهای خارجی منجر شود.
کلمات کلیدی :
آموزشهای چندحسی
یادگیری زبانهای خارجی
تأثیر شگرف
فرآیند یادگیری
زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : علوم انسانی
محل انتشار : اولین همایش بین المللی پژوهش های نوین در مدیریت، حقوق، علوم انسانی و کارآفرینی
آدرس وب سایت کنفرانس : icmlhe.ir/1st
کد IOI مقاله : XKGD-AZEGGZ
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XKGD-AZEGGZ
مقالات مشابه
- بررسی و تحلیل برنامه های شهر دوستدار کودک با استفاده از مدل swot (نمونه مورد مطالعه:منطقه 6 تهران)
- (روش ها تدریس : تأثیر انواع روشهای تدریس در مدرسه بر یادگیری جامعپذیری دانشآموزان )
- The Role of CALL and the Internet Technology in the Development of Language Learning Materials
- مدارس هوشمند
- Cultural Challenge and English Language Learning process for nonnative learners
- بررسی جایگاه مدرسه هوشمند در آموزش و پرورش کشور ایران
- مروري بر فرايند شكل گيري فرصتهاي كشف و خلق با تأكيد بر يادگيري كارآفرينانه( بر اساس الگوي جستجوي فعال فرصت هاي يادگيري)
- The Role of Motivational Strategies in an Iranian EFL Senior High School Learning Context
- نقش سنجش عملکردی در یادگیری
- تبیین نقش تعامل در طراحی دوره های آموزشی در محیط یادگیری الکترونیکی
- رابطه خلاقیت معلمان با کیفیت تدریس با تاکید بر روش فلندرز
- بررسی میزان آمادگی معلمان به منظور استفاده از آموزش الکترونیکی بر فرآیند یاددهی – یادگیری مدارس هوشمند دخترانه منطقه 1 و 2 و 3 تهران
- تاثیر راهبردهای فراشناختی در بهبود تنظيم شناختي در درس علوم تجربی دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی دختر منطقه پیربکران
- فراسوی یادگیری: بررسی شرایط علی، زمینه¬ساز و مداخله¬گر فرآیند یادگیری
- تحلیل رابطه متقابل کودکان و محیط آموزشی در ارتقای کیفیت یادگیری در اقلیم گرم و خشک
سایر مقالات محل انتشار
- تحلیل تأثیر آموزشهای چندحسی بر یادگیری زبانهای خارجی
- پیمایش عصر جدید کارآفرینی: روندها و استراتژیها در موفقیت کسب و کار
- زندگی مدرن: نوآوری سبک زندگی
- بررسی تاثیر تغییرات قوانین مالیاتی بر روی روش های حسابداری و گزارشگری مالی شرکتها
- اثر هشت هفته تمرینات استقامتی با شدت متوسط برروی مردان جوان غیر ورزشکار ودارای اضافه وزن
- بررسی نقش انگیزه و مشارکت در یادگیری زبان از طریق بازی و فعالیت های گروهی
- مقابله ی انضباطی و کیفری با تخلف و جرم افشای اسرار شغلی توسط کارگران وکارمندان
- استفاده از بازی به عنوان یک ابزار برای آموزش مفاهیم پیچیده و تقویت خلاقیت در دانش آموزان
- بررسی و ارزیابی مدیریت آموزشی و تاثیر آن بر بهبود عملکرد مدرسه
- تاثیر روزانه یک واحد نوشیدنی ویتامین سی بر بدن ورزشکاران
- اندازه گیری ارزش برند و پیشنهاد برنامه بهبود
- پیش بینی رضایت جنسی براساس تصویر بدنی و باورهای فراشناختی پرستاران متأهل در بیمارستان های شهر خرم آباد
- بررسی نقش بازی در آموزش و اثرات آن بر یادگیری و تربیت کودکان
- Banknotes as Cultural Artifacts: Implications for Tourism Management and Destination Promotion
- تأثیر فناوری بر یادگیری زبان: ابزارهای مدرن برای بهبود مهارتهای زبانی