جستجو
جامعه هوش مصنوعی و اخلاق حرفه¬ای
هومن قاسمی1 حسین وطنی2
چکیده :
برای تغییر عملکرد اخلاقی و آگاهی متفکرانه¬مان در حین انتقال به جامعه هوش مصنوعی، آموزش اخلاق هوش مصنوعی برای جامعه هوش مصنوعی ضروری است. هدف از آموزش اخلاق هوش مصنوعی شکل¬دادن به انسان¬های اخلاقی است تا اعضای جامعه هوش مصنوعی بتوانند در چارچوب¬های اخلاقی رشد نمایند. متغیرهای کلیدی مانند مسئولیت¬پذیری و امنیت، اشتغال و تبعیض، تحمل و محدودیتها به¬عنوان عناصر اصلی آموزش اخلاق هوش مصنوعی شناخته می¬شوند. 104 نفر از دانشجویان در قالب گروه الف و 112 نفر از دانشجویان در قالب گروه ب پرسشنامه کیم را پر نمودند. در این تحقیق از آزمون t برای برابری میانگین¬ها و آزمون لوین برای برابری واریانس¬ها استفاده شد. بر اساس عناصر اصلی مشتق شده، دوره آموزشی اخلاق هوش مصنوعی ایجاد گردید و پس از هفته چهاردهم آموزش و یادگیری، تغییر در آگاهی از اخلاق هوش مصنوعی فراگیران سنجیده شد. در نتیجه اندازه¬گیری، تاثیر بهبود از طریق آموزش هوش مصنوعی در مسئولیت¬پذیری و ایمنی، تحمل و محدودیت مشهود بود، اما این تاثیر در اشتغال و تبعیض مشهود نبود. هدف از این مطالعه ارائه جهتی برای آموزش اخلاق هوش مصنوعی با بررسی ارزش¬های آموزشی و محدودیت¬های آموزش اخلاق هوش مصنوعی است و اینکه آموزش اخلاق هوش مصنوعی برای اعضای جامعه هوش مصنوعی لازم است تا به موضوعات اخلاقی تبدیل شوند.
کلمات کلیدی :
چکیده: هوش مصنوعی
اخلاق هوش مصنوعی
آموزش اخلاق هوش مصنوعی
زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : علوم انسانی
محل انتشار : سومین کنفرانس بین المللی پژوهش های کاربردی در علوم انسانی، اقتصاد، مدیریت و حسابداری
آدرس وب سایت کنفرانس : icrhema.com
کد IOI مقاله : AABF-AAACZK
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/AABF-AAACZK
مقالات مشابه
- حسابرسی مبتنی بر اخلاق برای توسعه قابلیت اعتماد به هوش مصنوعی
- مروری بر کاربرد هوش مصنوعی در کاهش ضعف های عصب-روانشناختی کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه – بیش فعالی
- جایگاه هوش مصنوعی در آموزش پزشکی
- کاربردهای هوش مصنوعی در مدیریت کسب و کار، الکترونیک، بازرگانی و مالی
- Recent Advances in AI-Powered Writing Assistants and Future Prospects
- ارزیابی قابلیت های هوش مصنوعی در فتوگرامتری و سنجش ازدور
- نقش هوش مصنوعی بر مولفه های بازاریابی و فروش و ارتباط با مشتری در مدیریت کسب و کار (مورد مطالعه: بخش بازرگانی سازمان تامین اجتماعی استان تهران)
- مروری بر فرصتها و چالشهای گسترش هوش مصنوعی در مدیریت آموزش عالی
- کاربرد هوش مصنوعی در معماری
- تحلیل قابلیتها و محدودیتهای هوش مصنوعی در خودکارسازی میکس و مسترینگ
- Integration of AI in Architecture and Construction: Trends, Challenges, and Opportunities
- The use of artificial intelligence and machine learning in water and wastewater treatment processes
- بررسی و تجزیه و تحلیل تعاملات اجتماعی در فضاهای عمومی شهری با هوش مصنوعی با تاکید بر رویکرد میانرشتهای
- نقش هوش مصنوعی در پیشبینی خرابیها و نگهداری پیشگیرانه در زیرساختهای عمرانی
- The Role of Artificial Intelligence in Shaping the Future of International Commercial Arbitration
سایر مقالات ارائه دهنده
- The role of marketing on the development of the tourism industry (Case Study: Shirabad waterfall in Golestan Province in Iran)
- Factors affecting on the development of agriculture tourism (Case Study: Deland City in Golestan Province in Iran)
- Barriers and Limitations to Rural Tourism Development (Case Study: Shirabad Waterfall in Golestan Province in Iran)
- Introducing of the Great Wall of Gorgan in Golestan Province in Iran
- Evaluation of tourism carrying capacity (Case Study: Shirabad Waterfall in Golestan Province in Iran)
- فراز و نشیب های هوش مصنوعی
- نقش هوش مصنوعی در آموزش و یادگیری
- نقش روانشناسی در موفقیت فروش
- جامعه هوش مصنوعی و اخلاق حرفه¬ای
- رفتار مصرف کننده (آینده رفتار گردشگران)
سایر مقالات محل انتشار
- Conceptual Analysis of the Duality of Mind and Matter in Neuropsychoanalysis: Proposing a Framework of Critical Cognitive Perspective
- جامعه هوش مصنوعی و اخلاق حرفه¬ای
- رفتار مصرف کننده (آینده رفتار گردشگران)
- رهبری فناورانه برای توسعه استعداد معلمان در مدارس ابتدایی
- حکمرانی دانش پایدار در مدارس: دگرگونی دیجیتال، همگرایی ذینفعان و رهبری همسو با اهداف توسعه پایدار برای آموزش آیندهپژوهانه
- بررسی نقش فناوریهای نوین در آموزش مهارتهای کارآفرینی: مدل یادگیری مبتنی بر واقعیت مجازی و تجربه عملی
- واکاوی معیارهای تفکیک جرائم قابل گذشت و غیر قابل گذشت (تحلیلی جامع بر مبنای عرف، شرع و سیاست جنایی)
- Evaluating Brand Marketing Through Instagram: A Case Study of Zara in Mumbai, India, with a Focus on Brand Awareness and Purchase Intention
- تاثیر هوش مصنوعی بر حق دسترسی به محیط زیست سالم
- بررسی تاثیر عوامل خطر روانی اجتماعی بر تعارض سازمانی (مطالعه موردی: آتش نشانان شهر یزد)
- The BRICS valuation method aims to de-dollarize
- تخاصم بین ایالات متحده آمریکا و جمهوری اسلامی از گذشته تا امروز
- نگاهی گذرا به مناسبات ایران و کشورهای اروپای شرقی
- روابط غبارآلود ایران و تروئیکای اروپایی در یک نگاه
- پیش بینی قیمت سهام شرکت پتروشیمی مارون با استفاده از الگوریتم های فراابتکاری بهینه سازی توده ذرات و علف های هرز