نقش مدیریت چرخه ی عمر محصول بر توسعه محصول جدید (مطالعه موردی: شرکت ایران خودرو شهرستان بابل)

غلامرضا راشدی منش1 مريم فقيه زاده2 سيد محمود حاجي خليلي3 ندا شفابخش4 محبوبه ميرطاهري5

چکیده :
توسعه محصول جديد به عنوان رويكردى نوين براى پاسخگويى به تغييرات محيطى بكار مى رود و مقدمه اى براى ورود به فضاى رقابتى و كسب مزيت رقابتى در جهان پوياى امروز است. همچنین اغلب سازمان های تولیدی برای حفظ مزیت رقابتی خود در بازار و کسب سود بیشتر، سرمایه گذاری زیادی در حوزه مدیریت چرخه عمر محصول انجام داده اند. هدف از انجام این تحقیق بررسی تاثیر مدیریت چرخه ی عمر محصول بر توسعه محصول جدید می باشد. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از نظر روش در زمره تحقیقات توصیفی – پیمایشی قرار میگیرد. جامعه آماری تحقیق حاضر کلیه سرپرستان ، مدیران و کارکنان شرکت ایران خودرو شهرستان بابل به تعداد 60 نفر می باشد. ابزار گردآوری در این پژوهش ، پرسشنامه جملین و همکاران (2014) می باشد. که پایایی این پرسشنامه ها با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ 0.851 تایید شد. جهت تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده از نرم افزار SPSS استفاده گردید. نتايج پژوهش نشان داد كه مدیریت چرخه ی عمر محصول بر توسعه محصول جدید تاثیر معنی داری دارد و همچنین سه بعد مدیریت اطلاعات ، مدیریت منابع و مدیریت فرایند نیز بر توسعه محصول جدید تاثیر معنی داری دارند.
کلمات کلیدی : مدیریت چرخه ی عمر محصول ، توسعه محصول جدید ، ایران خودرو


زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : علوم انسانی
محل انتشار : کنفرانس بین المللی علوم و مهندسی
آدرس وب سایت کنفرانس : icesconf.com
ارسال کننده : غلامرضا راشدی منش
کد IOI مقاله : XYCC-ABEFD
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XYCC-ABEFD

مقالات مشابه
  1. بررسي نقش مدیریت چرخه عمر محصول در توسعه محصول جدید( مطالعه موردی کارخانه کاله استان مازندران )
  2. ارزیابی تاثیر عوامل بهبود وضعیت نیروی انسانی بر عملکرد سازمان(مطالعه موردی:شرکت ایران خودرو)
  3. EVALUATING SUPPLY CHAIN AGILITY OF SUPPLYING AUTOMOTIVE PARTS COMPANY (SAPCO) AND FACTORS EFFECTING IT
  4. بررسی تاثیر استراتژیهای بازار بر عملکرد کسب و کار با تأکید بر نقش مدیریت دانش
  5. شناسایی اثرات محیط صادراتی و پویایی بازار بر عملکرد صادراتی شرکت ایران خودرو دیزل
  6. بررسی موضع یابی عملکرد بهینه استراتژیک شرکت مدیران خودرو با رویکرد بسط مدل کنترل استراتژیک آنسوف
  7. ارزیابی نقش کمیته های حسابرسی داخلی در بهبود عملکرد مالی و وضعیت مالی(مطالعه موردی:ایران خودرو تبریز)
  8. بررسی تآثیر فناوری اطلاعات و مدیریت جامع کیفیت بر عملکرد سازمانی (مطالعه موردی ایران خودرو دیزل)
  9. تجاری سازی تکنولوژی و فنآوری از تولید ایده تا ایجاد ثروت
  10. تاثیرات ایجاد ارزش بعنوان یکی از عوامل بازاریابی کارافرینی بر رضایتمندی مشتری
  11. بررسی رابطه بین سرمایه فکري وبازارگرایی (مطالعه موردي :شرکت ایران خودرو )
  12. بررسی رضایت مشتری از کیفیت خدمات پس از فروش ایران خودرو براساس مدل جیسون در شهر اصفهان
  13. Examining Factors Affecting Decision Making regarding Selection of Durable Products: Case of Automotive Industry.
  14. تعیین و ارزشیابی عوامل توانمندیهای نوآوری با رویکرد توسعه محصول جدید NPD (مطالعه موردی گروه بهمن)
  15. تعیین و ارزشیابی عوامل توانمندیهای نوآوری با رویکرد توسعه محصول جدید NPD (مطالعه موردی گروه بهمن)
سایر مقالات ارائه دهنده
  1. بررسی رابطه بین اخلاق کاری و تعهد سازمانی(مطالعه موردی کارکنان ادارات دولتی شهر اراک)
  2. کیفیت زندگی کاری و فرسودگی شغلی(مطالعه موردی: کارکنان ادارات دولتی شهر کرمانشاه)
  3. بررسی رابطه بین هوش معنوی و رضایت شغلی(مطالعه موردی: کارکنان شعب بانک تجارت شهرستان ساری)
  4. تأثیر فناوری اطلاعات بر تعهد سازمانی کارکنان (مطالعه موردی: شعب موسسه اعتباری کوثر استان تهران)
  5. رابطه اثربخشی تبلیغات محیطی با ترغیب مصرف کننده نهایی ( مطالعه موردی : مصرف کنندگان محصولات شرکت مهرام در شهر تهران)
  6. نقش مدیریت چرخه ی عمر محصول بر توسعه محصول جدید (مطالعه موردی: شرکت ایران خودرو شهرستان بابل)
  7. بررسی تاثیر مدیریت دانش مشتری بر ارزش ادراکی مشتریان (مطالعه موردی بانک صادرات ایران)
  8. نقش سرمایه اجتماعی بر بهره وری کارکنان (مطالعه موردی: اداره برق شهرستان ساری)
  9. بررسی تاثیر فرهنگ سازمانی بر پیاده سازی استراتژی بازاریابی رابطه مند (مطالعه موردی: بیمه ایران استان تهران)
  10. بررسي تأثير گرایش به مشتری و گرایش به کارآفرینی بر عملکرد فردی در بخش خدمات (مطالعه موردی:بانك مسكن كلانشهر قم)
  11. بررسی رابطه بین سیستم پاداش و انگیزش کارکنان (مطالعه موردی : شرکت مخابرات شهرستان ساری)
  12. ارزیابی اثربخشی تبلیغات در صنایع غذایی (مطالعه موردی:شرکت باز)
  13. بررسی رابطه بین ویژگی هاي شخصیتی مشتریان و وفاداري آنها(مطالعه موردی: شعب بانک ملت استان ایلام)
  14. بررسی تأثیر توانمندسازی کارکنان بر کسب مزیت رقابتی (مطالعه موردی شرکت کاغذ سازی مازندران)
  15. بررسی اثربخشي فرآيند مديريت استراتژيك (مطالعه موردی: شركت مخابرات استان مازندران)
سایر مقالات محل انتشار
  1. بررسی سبک های معماری مساجد معاصراهل سنت شهر زاهدان
  2. افزایش بهره وری چاه مخازن گازمیعانی با‎ ‎استفاده از روش تغییرترشوندگی در میدان مشترک پارس جنوبی-شمال قطر
  3. طراحي يك سيستم خبره براي تشخيص سرطان حلق
  4. بررسی پلی مورفیسم ژنتیکی (T3801C) , (A2455G) ژن cyp1a1 در یک جمعیت مبتلا به سرطان تخمدان در استان مازندران
  5. بررسي رابطه بين فرهنگ سازماني و تعلق سازماني در بین کارکنان شركت گاز استان خوزستان
  6. تاثیر آموزش هوش هیجانی بر اضطراب امتحان ، خودکارآمدی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان با پدران طرح اقماری دبیرستان های مجتمع آموزشی غیر دولتی شهدای ملی حفاری در اهواز
  7. بررسي اجمالي طرح احداث تونل طويل ريلي البرز
  8. به صدا درآمدن زنگ خطر شبکه های ماهواره ای: سبک زندگی جوانان ایران در حال تغییر است!
  9. بینش دبیران وفراگیران ایرانی درس انگلیسی به عنوان زبان خارجی نسبت به راهبرد های انگیزشی
  10. همنشيني رنگ ها در تزئينات كاشيكاري بناي مسجد نصيرالملك شيراز
  11. مروری بر ویژگی‌ها و کاربردهای فناوری‌ رایانش ابری
  12. مقاوم سازی قاب های فلزی موجود با استفاده از بادبندهای شکل پذیر
  13. تحلیل مقابله‌ای اصطلاحات مربوط به بدن در انگلیسی و فارسی از نظر معنایی، واژگانی و ویژگی‌های عاطفی
  14. ارزیابی مقاومت تک محوری، تخلخل،عدد لس انجلس سنگ ها با استفاده از متدهای شبکه های عصبی و حداقل مربعات معمولی
  15. تاثیر میزان جلبک و مواد معلق موجود در آب آبیاری بر عملکرد فیلترهای دیسکی