جستجو
نقش مدیریت چرخه ی عمر محصول بر توسعه محصول جدید (مطالعه موردی: شرکت ایران خودرو شهرستان بابل)
غلامرضا راشدی منش1 مريم فقيه زاده2 سيد محمود حاجي خليلي3 ندا شفابخش4 محبوبه ميرطاهري5
چکیده :
توسعه محصول جديد به عنوان رويكردى نوين براى پاسخگويى به تغييرات محيطى بكار مى رود و مقدمه اى براى ورود به فضاى رقابتى و كسب مزيت رقابتى در جهان پوياى امروز است. همچنین اغلب سازمان های تولیدی برای حفظ مزیت رقابتی خود در بازار و کسب سود بیشتر، سرمایه گذاری زیادی در حوزه مدیریت چرخه عمر محصول انجام داده اند. هدف از انجام این تحقیق بررسی تاثیر مدیریت چرخه ی عمر محصول بر توسعه محصول جدید می باشد. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از نظر روش در زمره تحقیقات توصیفی – پیمایشی قرار میگیرد. جامعه آماری تحقیق حاضر کلیه سرپرستان ، مدیران و کارکنان شرکت ایران خودرو شهرستان بابل به تعداد 60 نفر می باشد. ابزار گردآوری در این پژوهش ، پرسشنامه جملین و همکاران (2014) می باشد. که پایایی این پرسشنامه ها با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ 0.851 تایید شد. جهت تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده از نرم افزار SPSS استفاده گردید. نتايج پژوهش نشان داد كه مدیریت چرخه ی عمر محصول بر توسعه محصول جدید تاثیر معنی داری دارد و همچنین سه بعد مدیریت اطلاعات ، مدیریت منابع و مدیریت فرایند نیز بر توسعه محصول جدید تاثیر معنی داری دارند.
کلمات کلیدی : مدیریت چرخه ی عمر محصول ، توسعه محصول جدید ، ایران خودرو
زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : علوم انسانی
محل انتشار : کنفرانس بین المللی علوم و مهندسی
آدرس وب سایت کنفرانس : icesconf.com
ارسال کننده : غلامرضا راشدی منش
کد IOI مقاله : XYCC-ABEFD
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XYCC-ABEFD
مقالات مشابه
- بررسي نقش مدیریت چرخه عمر محصول در توسعه محصول جدید( مطالعه موردی کارخانه کاله استان مازندران )
- ارزیابی تاثیر عوامل بهبود وضعیت نیروی انسانی بر عملکرد سازمان(مطالعه موردی:شرکت ایران خودرو)
- EVALUATING SUPPLY CHAIN AGILITY OF SUPPLYING AUTOMOTIVE PARTS COMPANY (SAPCO) AND FACTORS EFFECTING IT
- بررسی تاثیر استراتژیهای بازار بر عملکرد کسب و کار با تأکید بر نقش مدیریت دانش
- شناسایی اثرات محیط صادراتی و پویایی بازار بر عملکرد صادراتی شرکت ایران خودرو دیزل
- بررسی موضع یابی عملکرد بهینه استراتژیک شرکت مدیران خودرو با رویکرد بسط مدل کنترل استراتژیک آنسوف
- ارزیابی نقش کمیته های حسابرسی داخلی در بهبود عملکرد مالی و وضعیت مالی(مطالعه موردی:ایران خودرو تبریز)
- بررسی تآثیر فناوری اطلاعات و مدیریت جامع کیفیت بر عملکرد سازمانی (مطالعه موردی ایران خودرو دیزل)
- تجاری سازی تکنولوژی و فنآوری از تولید ایده تا ایجاد ثروت
- تاثیرات ایجاد ارزش بعنوان یکی از عوامل بازاریابی کارافرینی بر رضایتمندی مشتری
- بررسی رابطه بین سرمایه فکري وبازارگرایی (مطالعه موردي :شرکت ایران خودرو )
- بررسی رضایت مشتری از کیفیت خدمات پس از فروش ایران خودرو براساس مدل جیسون در شهر اصفهان
- Examining Factors Affecting Decision Making regarding Selection of Durable Products: Case of Automotive Industry.
- تعیین و ارزشیابی عوامل توانمندیهای نوآوری با رویکرد توسعه محصول جدید NPD (مطالعه موردی گروه بهمن)
- تعیین و ارزشیابی عوامل توانمندیهای نوآوری با رویکرد توسعه محصول جدید NPD (مطالعه موردی گروه بهمن)
سایر مقالات ارائه دهنده
- بررسی رابطه بین اخلاق کاری و تعهد سازمانی(مطالعه موردی کارکنان ادارات دولتی شهر اراک)
- کیفیت زندگی کاری و فرسودگی شغلی(مطالعه موردی: کارکنان ادارات دولتی شهر کرمانشاه)
- بررسی رابطه بین هوش معنوی و رضایت شغلی(مطالعه موردی: کارکنان شعب بانک تجارت شهرستان ساری)
- تأثیر فناوری اطلاعات بر تعهد سازمانی کارکنان (مطالعه موردی: شعب موسسه اعتباری کوثر استان تهران)
- رابطه اثربخشی تبلیغات محیطی با ترغیب مصرف کننده نهایی ( مطالعه موردی : مصرف کنندگان محصولات شرکت مهرام در شهر تهران)
- نقش مدیریت چرخه ی عمر محصول بر توسعه محصول جدید (مطالعه موردی: شرکت ایران خودرو شهرستان بابل)
- بررسی تاثیر مدیریت دانش مشتری بر ارزش ادراکی مشتریان (مطالعه موردی بانک صادرات ایران)
- نقش سرمایه اجتماعی بر بهره وری کارکنان (مطالعه موردی: اداره برق شهرستان ساری)
- بررسی تاثیر فرهنگ سازمانی بر پیاده سازی استراتژی بازاریابی رابطه مند (مطالعه موردی: بیمه ایران استان تهران)
- بررسي تأثير گرایش به مشتری و گرایش به کارآفرینی بر عملکرد فردی در بخش خدمات (مطالعه موردی:بانك مسكن كلانشهر قم)
- بررسی رابطه بین سیستم پاداش و انگیزش کارکنان (مطالعه موردی : شرکت مخابرات شهرستان ساری)
- ارزیابی اثربخشی تبلیغات در صنایع غذایی (مطالعه موردی:شرکت باز)
- بررسی رابطه بین ویژگی هاي شخصیتی مشتریان و وفاداري آنها(مطالعه موردی: شعب بانک ملت استان ایلام)
- بررسی تأثیر توانمندسازی کارکنان بر کسب مزیت رقابتی (مطالعه موردی شرکت کاغذ سازی مازندران)
- بررسی اثربخشي فرآيند مديريت استراتژيك (مطالعه موردی: شركت مخابرات استان مازندران)
سایر مقالات محل انتشار
- بررسی سبک های معماری مساجد معاصراهل سنت شهر زاهدان
- افزایش بهره وری چاه مخازن گازمیعانی با استفاده از روش تغییرترشوندگی در میدان مشترک پارس جنوبی-شمال قطر
- طراحي يك سيستم خبره براي تشخيص سرطان حلق
- بررسی پلی مورفیسم ژنتیکی (T3801C) , (A2455G) ژن cyp1a1 در یک جمعیت مبتلا به سرطان تخمدان در استان مازندران
- بررسي رابطه بين فرهنگ سازماني و تعلق سازماني در بین کارکنان شركت گاز استان خوزستان
- تاثیر آموزش هوش هیجانی بر اضطراب امتحان ، خودکارآمدی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان با پدران طرح اقماری دبیرستان های مجتمع آموزشی غیر دولتی شهدای ملی حفاری در اهواز
- بررسي اجمالي طرح احداث تونل طويل ريلي البرز
- به صدا درآمدن زنگ خطر شبکه های ماهواره ای: سبک زندگی جوانان ایران در حال تغییر است!
- بینش دبیران وفراگیران ایرانی درس انگلیسی به عنوان زبان خارجی نسبت به راهبرد های انگیزشی
- همنشيني رنگ ها در تزئينات كاشيكاري بناي مسجد نصيرالملك شيراز
- مروری بر ویژگیها و کاربردهای فناوری رایانش ابری
- مقاوم سازی قاب های فلزی موجود با استفاده از بادبندهای شکل پذیر
- تحلیل مقابلهای اصطلاحات مربوط به بدن در انگلیسی و فارسی از نظر معنایی، واژگانی و ویژگیهای عاطفی
- ارزیابی مقاومت تک محوری، تخلخل،عدد لس انجلس سنگ ها با استفاده از متدهای شبکه های عصبی و حداقل مربعات معمولی
- تاثیر میزان جلبک و مواد معلق موجود در آب آبیاری بر عملکرد فیلترهای دیسکی