بررسی تأثیرمولفه هایe-CRM برکیفیت روابط الکترونیک با مشتریان (مطالعه موردی شعب بانک ملت منطقه 1 تهران)

مهدی رستمی1 یوسف دانشی2 سعید رستمی3

چکیده :
ارتباط با مشتری یک وظیفه حیاتی و ضروری برای بازاریابی مشتری محور است و این وظایف شامل جمع آوری و طبقه بندی اطلاعات مربوط به مشتریان به منظور فراهم آوردن خدمات موثرتر می باشد. سيستم هاي e-CRM مي توانند سازمان ها را براي کسب مشتريان جديد بالقوه، حفظ مشتريان و افزايش خريد مجدد آنها، حفظ روابط بلندمدت به منظور بالا بردن ارزش مورد انتظار مشتري، کمک کنند. به همین منظور، مدیران بانک ملت در نظر دارند تا مدیریت الکترونیک ارتباط با مشتري را جزء استراتژي هاي کسب و کار خود قرار دهند، ازاینرو بررسی قابلیت هاي فعلی این بانک براي پذیرش سیستم مدیریت الکترونیک ارتباط با مشتري و تغییراتی که باید قبل از اجراي این سیستم به وجود آورد و ارایه مدلی برای پذیرش مدیریت الکترونیک ارتباط با مشتری هدف اصلی است که در این تحقیق مورد توجه قرار می گیرد. با توجه به ماهیت موضوع، از روش تحقیق توصیفی و برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه استفاده شده است. جامعه مورد بررسی، کارکنان و مشتریان بانک ملت شعب منطقه1 تهران هستند که با روش نمونه گیری تصادفی مورد مطالعه قرار گرفته اند. در اين تحقيق، براي تحليل داده هاي بدست آمده از نمونه ها، نرم افزار spss استفاده شده است. در نهایت مشخص می گردد عوامل سازمانی، عوامل کارکنان، استراتژی با کیفیت مدیریت روابط الکترونیک با مشتری جهت اجرای E-CRM تاثیرداشته و ارتباط معنادار دارد .و عوامل سیستم عملیاتی با کیفیت مدیریت روابط الکترونیک با مشتری ارتباط معنادار ندارد . در انتها براساس نتایج بدست آمده به مدیران و کارکنان پیشنهاد های لازم داده شد.
کلمات کلیدی : مدیریت ارتباط با مشتري(CRM) ،مدیریت الکترونیک ارتباط با مشتری (e-CRM)، بانک ملت، آمادگی پذیرش مدیریت الکترونیک ارتباط با مشتری


زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : مدیریت سیستم ها و فناوری اطلاعات ، نوین
محل انتشار : سومین کنفرانس بین‌المللی پژوهش‌های نوین در مدیریت، اقتصاد و حسابداری
آدرس وب سایت کنفرانس : 3meaconf.com
ارسال کننده : مهدی رستمی
کد IOI مقاله : XYAC-ZCAEB
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XYAC-ZCAEB

مقالات مشابه
  1. مطالعه جذب سپرده ها باتاثیر موانع ومشکلات طرحهای انگیزشی دریکی از شعب بانک ملت تهران
  2. شناسایی عوامل مؤثر بر جذب سپرده در بانک‌های خصوصی شهر ایلام
  3. ارتباط بین کیفیت زندگی کاری و مدیریت ارتباط با مشتریان در بانک تجارت
  4. بررسي نقش کیفیت خدمات ، تصویر شرکت و رضایت مشتری بر ارزش ادراک شده (مطالعه موردی:شرکت هواپیمایی ماهان)
  5. بررسی تاثیر هوشمندي رقابتي بر استراتژی¬های رقابتی بانک ملت شهرستان همدان
  6. بررسی اثربخشی تبلیغات درشعب بانک ملت کاشان براساس مدل AIDA
  7. بررسي رابطه بين حمايت سازماني، عدالت سازماني و شرايط فيزيكي محيط كار با سطح فرسودگي شغلي (مطالعه موردی)
  8. سنجش آمادگي استقرار سیستم مديريت ارتباط با مشتری(CRM) (مطالعه موردی: بانك ملي ایران- استان خراسان جنوبی)
  9. آینده پژوهی تولید و عملیات، رهیافتی نو از مدیریت ارتباط با مشتری(CRM)
  10. بررسی و تحلیل رابطه مدیریت زنجیره تامین(SCM) با مدیریت ارتباط با مشتری(CRM)
  11. بررسی شاخص های ارزیابی رضایتمندی در شرکت های مهندسی پروژه محور توسط مشتریان خارجی (کارفرمایان) بر اساس مدل تئوری سیستم های خاکستری- مورد مطالعاتی: شرکت مهندسی مبینا
  12. تعیین مشاغل استراتژیک بانک ملت با بکارگیری مدل کارت امتیازی متوازن از روش ترکیبی AHP-TOPSIS
  13. بررسی تاثیرمدیریت دانش بر ارزش مشتری با تاثیرگذاری مدیریت ارتباط با مشتری و گرایش بازار در صنعت بانکداری ،مطالعه موردی بانک ملت شهریزد
  14. بررسی ابعاد موثر برتوفيق مدیریت ارتباط با مشتری در بانک صادرات یزد
  15. ارزشیابی مشاغل بانک ملت با بکارگیری مدل کارت امتیازی متوازن از روش ترکیبی AHP-TOPSIS
سایر مقالات محل انتشار
  1. بررسی نتایج به کارگیری رویکرد آینده پژوهی برای برنامه ریزی استراتژیک حوزه حمل و نقل شهر تهران
  2. استقرار بازار آب گامی اساسی در مدیریت منابع آب (مطالعه موردی؛ دشت های ممنوعه شرق استان کردستان)
  3. بررسی رابطه ی علی بين رشد درآمد توريسم و رشد GDP در ایران
  4. کاربرد فناوری اطلاعات در آموزش زبان انگلیسی
  5. بررسی تاثیر یادگیری مشارکتی بر رشد مهارتهای اجتماعی دانش آموزان دختر پایه پنجم ابتدایی شهر بوانات در سال 91-90
  6. بررسی ارتباط بین بحران مالی موسسات واسطه گر مالی با حاکمیت شرکتها
  7. مطالعة رابطه بین ساختار راهبری شرکتی و درماندگی (بحران) مالی شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادارتهران
  8. بررسي كاربري مدل FRO برتعيين سطح وفاداري مشتريان فروشگاههاي زنجيره‌اي شهروند
  9. Data Quality: A Critical Success Factor in Accounting Information Systems
  10. رویکردی نوین و جامع به تبلیغات دهان به دهان موثر
  11. مجمع تشخیص مصلحت نظام و استراتژی خط مشی گذاری عمومی
  12. بررسی مدیران کارآفرین و بهبود بهره وری سازمانی (مطالعه موردی دانشگاه پیام نور میناب و دانشگاه پیام نور بندرعباس
  13. بررسی رضایتمندی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی نسبت به برون سپاری برخی فعالیت های سازمان به بخش خصوصی
  14. بررسی تاثیر محافظه کاری بر قابلیت اتکای اطلاعات و به موقع بودن افشاء در شرکتهای پذیرفته شده، بورس اوراق بهادار تهران
  15. ارزیابی سطح کارآفرینی و بررسی رابطه آن با هوش سازمانی و عملکرد شعب پست بانک تهران