مطالعه كاربردهاي مدل هاي ارتقاي كيفيت فرايند ياددهي – يادگيري در محيط هاي مجازي آموزش عالي

پژمان صالحي1 ميثم جعفري اسكندري2

چکیده :
یکی از ویژگی های مهم سازمان های مشتری مدار و موفق امروزی، توجه به کیفیت تولیدات و خدمات شده است. این مقوله در مؤسسات آموزش عالي با توجه به دامنه تأثیرات اجتماعی و لزوم ارائه فارغ التحصیلان کیفی به عنوان مهمترین خروجی آن، از اهمیت بیشتری برخوردار می شود. با این تفاصیل ضرورت و اهمیت کیفیت یادگیری و راهكارهاي بهبود و ارتقاي آن در محيط هاي مجازي آموزش عالي با توجه به گسترش کمّی و افزایش تعداد روزافزون دوره هاي آموزشي و فزونی یافتن تعداد فراگيران و ذی نفعان و مسئولیت اجتماعی این نهادها از اهمیت بالائی برخوردار شده است. لذا در این پژوهش کوشیده شده است، ضمن تبیین مدل هاي فعلی آموزش الكترونيكي، با بهره گیری از رویکردهاي پيمايشي، كاربرد اين مدل ها در ارتقاي کیفیت فرايند ياددهي – يادگيري در محيط هاي آموزش مجازي معرفی شود. از این رو در تحقیق حاضر با استفاده از روش هاي كتابخانه اي و کیفی و نيز با کمک خبرگان، مدل هاي آموزش الكترونيكي شناسايي شده و سپس با استفاده از رویکردهای کمّی، پس از جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها به بيان كاربردهاي آن ها در ارتقاي كيفيت فرايند ياددهي – يادگيري در محيط هاي مجازي آموزش عالي پرداخته شده است.
کلمات کلیدی : مدل هاي آموزشي الكترونيكي، كيفيت، ياددهي – يادگيري، محيط هاي مجازي آموزش عالي


زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : فناوری و مدارس فردا
محل انتشار : اولین همایش ملی مدرسه فردا
آدرس وب سایت کنفرانس : fschooluma.ir
ارسال کننده : پژمان صالحي
کد IOI مقاله : XBGZ-DEKKF
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XBGZ-DEKKF

مقالات مشابه
  1. بام سبز ، معماری پایداری ، و مصالح سبز وکاربرد آن در جهت کاهش مصرف انرژی
  2. Analysis And Design Of Active CMOS Mixer With Low IM2 & IM3
  3. تحلیل بافت های فرسوده شهری در راستای احیا و پیشگیری از فرسودگی (مطالعه موردی: محله درب نو گرگان)
  4. یهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان(پنجره دوحداره)
  5. بررسی تأثیر حالات نفسانی کاربر بر انتخاب رنگ در فضای داخلی مسکونی
  6. بررسی عناصر کالبدی در باغ های تخت ایران ؛ مطالعه موردی باغ تخت قصر قجر و باغ شازده ماهان کرمان
  7. ارزیابی آسایش حرارتی اقلیمی براساس شاخص های ماهانی و اوانز و زیست اقلیمی جهت دستیابی به معماری پایدار نمونه مورد مطالعه : شهر همدان
  8. معماري همساز با اقلیم با تاکید بر مجتمع هاي مسکونی
  9. (برنامه ریزی معماری استفاده بهینه از نور روز در کلاس درس مدارس) نمونه موردی:دبستان مجتمع آموزشی هدایت قم
  10. نگاهی به معماری بومی در اقلیم گرم و مرطوب (سواحل جنوبی ایران)
  11. تحلیل و ارزیابی شاخص های پویایی در فضاهای شهری
  12. سیستم ساختمانی ترونکو، روشی نوین در معماری پایدار
  13. A Study on Sediment Settling Pattern in the Reservoir of Shahid Rajaie Dam by Using Observed Data & Empirical Methods
  14. علل بروز تخلفات مهندسی ساختمان در شهر ایلام
  15. Investigation of the Seismic Behavior of the Coupled Shear Walls
سایر مقالات محل انتشار
  1. بررسی رابطه ذهن آگاهی با افسردگی ، اضطراب ، استرس در دانش آموزان تیزهوش دختر شهر اردبیل
  2. نقش سرمایه اجتماعی در سکوت سازمانی مدیران مدارس
  3. نقش کیفیت زندگی کاری در جامعه پذیری سازمانی مدیران مدارس
  4. فضیلت سازمانی: مفهوم شناسی، پیشآیندها و پسآیندها (دستاوردی برای مدیران مدارس)
  5. رابطه¬ی روش تدریس فعال اساتید با توسعه شایستگی دانشجویان
  6. تبیین روایات دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان در خصوص عوامل موثر در مدیریت کارآمد کلاس درس
  7. بررسی میزان پایبندی به نماز و روزه و رابطه آن با سرمایه روانشناختی
  8. مهندسی شایستگی های مدیران مدارس
  9. بررسی ومقایسه سطوح تحول اخلاقی کودکان ونوجوانان دختر وپسر تهرانی دررابطه باوضعیت اقتصادی خانواده
  10. نقش تمایزیافتگی در پیش¬بینی خودکارآمدی و پیشرفت تحصیلی دانش¬آموزان دبیرستانی
  11. بررسی کارایی روش تدریس مبتنی بر تفکر فعال(روش تدریس مشارکتی) در کلاس های چند پایه
  12. یادگیریی ترکیبی رویکرد نوین برای توسعه تفکر علمی و انتقادی در نظام اموزش عالی
  13. سبک های والدگری ادراک شده با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر تهرانی
  14. رابطه بین سبک‌های والدگری ادراک‌شده با رفتارهای پرخطر دانش آموزان دختر دبیرستانی
  15. مطالعه كاربردهاي مدل هاي ارتقاي كيفيت فرايند ياددهي – يادگيري در محيط هاي مجازي آموزش عالي