عوامل موثر در ظهور اقتصاد بازاری

مهناز ربیعی1 مجتبی حسینی آشتیانی2

چکیده :
چکیده: در این مقاله تأثیر ساختار نرخ معاوضه (ERR) بر چرخه‌ی جریان‌های سرمایه، نرخ رشد اعتبار خصوصی و سطح همگام‌سازی با دلار را در ظهور اقتصادهای بازاری بررسی شده است. ما دو بخش مختلف را در نظر گرفتیم که شامل ۱۲ و ۲۲ کشور، به‌ترتیب، در دوره‌های ۱۹۸۰-۲۰۱۰ و ۱۹۹۴-۲۰۰۸. ما یک مدل PSTR را برآورد نمودیم تا ارزیابی کنیم که آيا اثر ERR بر نیروی محرکه‌ اعتبار تحت تأثیر مؤلفه‌ی چرخه ایِ جریان‌های سرمایه‌ای قرار گرفته‌است یا نه. یافته‌های ما سه‌جانبه هستند. نخست، ERR هیچ تأثیری بر مؤلفه‌ی چرخه‌ای جریان‌های سرمایه‌ای ندارد. دوم، توسعه‌ی اعتبار در اقتصادهایی با ارزهای ثابت شده و چرخشی است. سوم، در طول دوره‌های درون جریان‌های سرمایه‌ای یا برون جریان‌های پایین، اقتصادهایی با ساختارهای نرخ معاوضه‌ی ثابت، سطح بالاتری از همگام‌سازی با دلار را نشان داد. وقتی برون جریان‌ها قابل اندازه‌گیری باشند، ERR هیچ تأثیر طولانی مدتی بر سطح همگام‌سازی با دلار ندارد. این نتایج بیان می‌دارند که ERR باید متغیر مهمی در درک ترکیب سیاسی باشد تا با توسعه‌ي اعتبار خانگی و همگام‌سازی با دلار بدهی کنار بیاید.
کلمات کلیدی : واژگان کلیدی: اقتصاد بازاری، جریان‌های نقدی سرمایه، ساختارهای نرخ معاوضه و نیروی محرکه‌ اعتباری


زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : رویکردهای کاربردی - حسابداری
محل انتشار : پنجمین کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در مدیریت، اقتصاد و حسابداری
آدرس وب سایت کنفرانس : 5meaconf.com
ارسال کننده : مهدی هاشمی
کد IOI مقاله : XYBE-ZKGZH
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XYBE-ZKGZH

سایر مقالات محل انتشار
  1. Study the Impact of Applying the Fluctuation Limit of Stock Price and Base Volume in Tehran Stock Exchange
  2. نوسانات نقدینگی کلان بر نقدشوندگی بازار سهام
  3. تاثیر تنوع رنگی بسته‌بندی محصولات در رفتار مصرف کننده
  4. عوامل موثر بر رشد اقتصادي ايران با توجه به نقش شاخص هاي توسعه انساني
  5. نقش جهاني‌شدن اقتصاد در اشتغالزايي بخش خدمات و صادرات غيرنفتي ايران
  6. بررسي تاثير سرمايه گذاري در صادرات غيرنفتي بر ايجاد اشتغال در اقتصاد ايران
  7. بررسی اثر تصویر برند، قیمت و پیشبرد فروش بر تغییر برند در بین دانشجویان استفاده کننده از خدمات پیام کوتاه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج
  8. تاثیر سیستم مدیریت یکپارچه بر عملکرد سازمانی از طریق نقش میانجی تعالی سازمانی
  9. بررسی اثر نفوذ تبلیغات دهان به دهان بر ارزش ویژه برند محصولات ایران خودرو در استان خوزستان
  10. نوآوری در صنایع با تکنولوژی پایین: شرایط حاضر و چشم انداز آینده (مطالعه موردی صنایع و شرکت های آلمان)
  11. بررسی رابطه تامین معیشت کارکنان با میزان فساد ادری در سازمان های دولتی
  12. بررسی تاثیر مزیت رقابتی بر بهبود عملکرد صادراتی (مطالعه موردی شرکت زمزم)
  13. بررسی رابطه سرمایه روانی و عملکرد کارکنان بانک های دولتی استان آذربایجان غربی (مطالعه موردی بانک های دولتی استان آذربایجان غربی)
  14. مدیریت دانش و نقش آن در کارآفرینی سازمانی
  15. عوامل موثر در ظهور اقتصاد بازاری