مطالعه تاثیر ابعاد مدیریت کیفیت جامع بر نوآوری سازمانی (مورد مطالعه: شرکت گاز گلپایگان)

احسان مسعودی1

چکیده :
در سال های اخیر محیط کسب و کار سازمان ها به دلیل پیشرفت فناوری، انقلاب اطلاعات و تغییر نیاز مشتریان به سرعت در حال تغییر می باشد. هدف از انجام این پژوهش مطالعه تاثیر ابعاد مدیریت کیفیت جامع بر نوآوری سازمانی بود. پژوهش حاضر از لحاظ طرح پژوهش، توصیفی- همبستگی است. همچنین این پژوهش از لحاظ هدف، از نوع پژوهش های کاربردی است. جامعه آماری این پژوهش را کارکنان شرکت گاز در شهر گلپایگان در سال 1396 تشکیل دادند. جامعه آماری شامل 70 نفر بوده که به دلیل حجم پایین جامعه از روش سرشماری استفاده شد. جهت جمع آوری اطلاعات از دو پرسشنامه استاندارد مدیریت کیفیت جامع وانیچ چینچای و ایگل(2011) و نوآوری سازمانی ونگ و احمد(2004) استفاده شد. برای بررسی روایی پرسشنامه از روش روایی صوری و تشخیصی از شاخصAVE استفاده گردید. برای تایید پایایی پرسشنامه از روش پایایی ترکیبی و آلفای کرونباخ استفاده شد. ضریب آلفای کرونباخ برای کل پرسشنامه پژوهش 77/0 بدست آمد که پایایی پژوهش مورد تایید قرار گرفت. برای تحلیل ویژگی های جمعیت شناختی نمونه آماری از آمار توصیفی و نرم افزار SPSS و برای آزمون فرضیات پژوهش از روش معادلات ساختاری به کمک نرم افزار SMART-PLS استفاده گردید. نتایج حاصل از پژوهش نشان داد که ابعاد مدیریت کیفیت جامع شامل تعهد و استراتژی، تمرکز بر مشتری، مدیریت منابع انسانی و تجزیه و تحلیل اطلاعات بر نوآوری سازمانی تاثیر دارد.
کلمات کلیدی : تعهد و استراتژی، تمرکز بر مشتری، مدیریت منابع انسانی، تجزیه و تحلیل اطلاعات، مدیریت کیفیت جامع، نوآوری سازمانی.


زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : مدیریت تولید، فرایند و عملیات
محل انتشار : سومین کنفرانس سالانه مدیریت و اقتصاد کسب و کار
آدرس وب سایت کنفرانس : 3mseconf.com
ارسال کننده : احسان مسعودی
کد IOI مقاله : XAZH-CAHZG
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XAZH-CAHZG

مقالات مشابه
  1. بررسی تکنیک های نوین طراحی با رویکرد به معماری پایدار
  2. تحلیلی بر توسعه پایدار شهر بندر کیاشهر با تأکید بر گردشگری شهری
  3. بررسی سرمایه اجتماعی در سکونتگاه‌های خودرو و تأثیر آن در توانمندسازی این نوع سکونتگاه‌ها (نمونه موردی: محله بردآباد شهریار)
  4. اثربخشی مدیریت کیفیت جامع بر کارامدی بازارگرایی و کیفیت خدمات در پتروشیمی کرمانشاه
  5. بررسی تأثیر رویکردهای مدیریت دولتی¬نوین به تعهد سازمانی در بانک کشاورزی اصفهان
  6. نقش و جایگاه آموزش و پرورش در تربیت سیاسی و اجتماعی دانش آموزان
  7. بررسی رابطه بین رعایت اخلاق حرفه ای کارکنان با رفتارهای مخرب سازمانی مطالعه موردی شهرداری شاهین شهر(اصفهان)
  8. بررسی شیوه های آموزش قانونگرایی و احترام به حقوق شهروندی در ارتقاء امنیت اجتماعی دانش آموزان از نظر دبیران مدارس متوسطه ناحیه یک شهر رشت
  9. شناسایی و اولویت بندی دلایل تولید پرت غیر مستقیم در پروژه های ساخت
  10. بررسی تاثیر مزیت های رقابتی در راستای جذب مشتریان در سیستم بانکی
  11. تاثیر تعالی سازمانی بر انگیزش و تعهد سازمانی کارکنان
  12. بررسی کارکردهای مدیریت کیفیت جامع بر عملکرد نوآوری در دانشگاههای جامع علمی کاربردی در استان لرستان
  13. بررسی تاثیر مدیریت دانش بر نوآوری سازمانی بیمه سلامت خراسان رضوی با در نظر گرفتن نقش میانجی گری یادگیری سازمانی
  14. بررسی رابطه بین خودکنترلی با تصادفات جاده ای و رانندگی استان آذربایجان غربی در سال 1394
  15. موانع پیاده سازی بودجه ریزی عملیاتی در سازمان تامین اجتماعی آذربایجان غربی و ارائه ی راهکار مناسب
سایر مقالات محل انتشار
  1. تاثیر تجارت الکترونیکی بر مدیریت زنجیره تامین کالا (مورد مطالعه: دانشگاه علوم پزشکی تهران)
  2. بررسی نقش وفادارای مشتریان بر کارایی بیمه های بازرگانی
  3. رابطه کمال‌گرایی مدیران سازمانی با فرسودگی شغلی کارکنان
  4. بررسی رابطه مهارت‌های ارتباطی و سبک‌های عمومی تصمیم‌گیری با حل تعارض بین فردی در مدیران هواپیمایی هما
  5. بررسی تاثیر فناوری اطلاعات بر مدیریت زنجیره تامین کالا ( مورد مطالعه: شرکت ایران خودرو)
  6. توانمندسازی نیروی انسانی و نقش آن در بهبود عملکرد کارکنان
  7. عوامل مؤثر در ایجاد رضایت شغلی و عدم رضایت شغلی کارکنان
  8. بررسي رابطه فرسودگي شغلي کارکنان با كاركردهاي خانوادگي آنها در سازمانهای دولتی ایران
  9. بررسی راهکارهای بهبود ارتباط تعهد سازمانی با ویژگی های شخصیتی کارکنان در سازمان های دولتی ایران
  10. بررسی تطبیقی توسعه آموزش ایران، فرانسه و ژاپن در سالهای (2012-2016)
  11. تحلیلی جامع از کلیدی ترین اقدامات در بهبود محیط کسب و کار استان مازندران
  12. بررسی رابطه فرهنگ سازمانی با بکارگیری فناوری اطلاعات در سازمانهای دولتی
  13. بررسي ارتباط میان اثر بخشي ارتباطات سازماني و منابع قدرت مديران در ادارات دولتی
  14. تجزیه و تحلیل عدالت رهبری بر رفتارهای منفی
  15. بررسي رابطه بين نگهداري و تعميرات بهره ور فراگير با عملکرد کسب و کار، با در نظر گرفتن متغيرهاي واسطه‌های کنترل آماری فرایند و توليد ناب