جستجو
بررسی استفاده از نرمافزار جئوجبرا در آموزش ریاضی دانشآموزان
لیلا جعفری1 یوسف مهدوی نسب2
چکیده :
در طول چند دهه گذشته، فناوری در برنامه درسی ریاضی مدارس و دانشگاهها وارد شدهاست. در حقیقت، فناوریها عامل توانمند سازی در الگوی آموزش ریاضیات و نوآوری علمی بودهاند. تلفیق فناوری در آموزش ریاضی، فرصتهای نامحدودی را برای دانشآموزان به منظور مفهومسازی و انجام راهحلهای متنوع و منحصر به فرد، برای تولید و آزمایش فرضیهها و ساخت دانش ریاضی، فراهم میکند. یکی از نرمافزارهای بسیار کاربردی در زمینه تلفیق فناوری در آموزش ریاضی، نرمافزار جئوجبرا است. از آنجا که چگونگی استفاده بهینه از این نرمافزار، یکی از چالشهای معلمان ریاضی علاقمند و توانمند در حوزه فناوری میباشد، هدف پژوهش حاضر بررسی نتایج پژوهشهای انجام شده، به منظور شناسایی حیطههای تاثیرگذاری نرمافزار جئوجبرا در آموزش ریاضی میباشد. در پژوهش حاضر از روش مرور پیشینه استفاده شده است و پژوهش های داخلی و خارجی در مورد استفاده از جئوجبرا با کلید واژه های جئوجبرا، نرم افزار ریاضی، نرم افزار ریاضی پویا و فناوری در آموزش ریاضی مورد جستجو قرار گرفته است. حاصل بررسی پژوهشها نشانداد حیطههایی که نرمافزار جئوجبرا می تواند در آنها تاثیرگذار باشد عبارتند از: 1-درک و فهم، 2-انگیزش و نگرش، 3-یادگیری، 4-عملکرد، 5- مهارت، 6-ساخت و گسترش دانش، 7-خلاقیت، 8-بهبود قابلیت بازنماییهای چندگانه، 9-یادسپاری، 10- تجسم انتزاعی، 11-سرعت، 12-ویژگیهای شخصیتی، 13-فعالیت گروهی، 14- محیط یادگیری.
کلمات کلیدی : آموزش ریاضی. نرمافزارریاضی پویا. جئوجبرا
زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : فناوری و مدارس فردا
محل انتشار : اولین همایش ملی مدرسه فردا
آدرس وب سایت کنفرانس : fschooluma.ir
ارسال کننده : لیلا جعفری
کد IOI مقاله : XBGZ-EZDFZ
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XBGZ-EZDFZ
مقالات مشابه
- بام سبز ، معماری پایداری ، و مصالح سبز وکاربرد آن در جهت کاهش مصرف انرژی
- Analysis And Design Of Active CMOS Mixer With Low IM2 & IM3
- تحلیل بافت های فرسوده شهری در راستای احیا و پیشگیری از فرسودگی (مطالعه موردی: محله درب نو گرگان)
- یهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان(پنجره دوحداره)
- بررسی تأثیر حالات نفسانی کاربر بر انتخاب رنگ در فضای داخلی مسکونی
- بررسی عناصر کالبدی در باغ های تخت ایران ؛ مطالعه موردی باغ تخت قصر قجر و باغ شازده ماهان کرمان
- ارزیابی آسایش حرارتی اقلیمی براساس شاخص های ماهانی و اوانز و زیست اقلیمی جهت دستیابی به معماری پایدار نمونه مورد مطالعه : شهر همدان
- معماري همساز با اقلیم با تاکید بر مجتمع هاي مسکونی
- (برنامه ریزی معماری استفاده بهینه از نور روز در کلاس درس مدارس) نمونه موردی:دبستان مجتمع آموزشی هدایت قم
- نگاهی به معماری بومی در اقلیم گرم و مرطوب (سواحل جنوبی ایران)
- تحلیل و ارزیابی شاخص های پویایی در فضاهای شهری
- سیستم ساختمانی ترونکو، روشی نوین در معماری پایدار
- A Study on Sediment Settling Pattern in the Reservoir of Shahid Rajaie Dam by Using Observed Data & Empirical Methods
- علل بروز تخلفات مهندسی ساختمان در شهر ایلام
- Investigation of the Seismic Behavior of the Coupled Shear Walls
سایر مقالات ارائه دهنده
سایر مقالات محل انتشار
- بررسی رابطه ذهن آگاهی با افسردگی ، اضطراب ، استرس در دانش آموزان تیزهوش دختر شهر اردبیل
- نقش سرمایه اجتماعی در سکوت سازمانی مدیران مدارس
- نقش کیفیت زندگی کاری در جامعه پذیری سازمانی مدیران مدارس
- فضیلت سازمانی: مفهوم شناسی، پیشآیندها و پسآیندها (دستاوردی برای مدیران مدارس)
- رابطه¬ی روش تدریس فعال اساتید با توسعه شایستگی دانشجویان
- تبیین روایات دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان در خصوص عوامل موثر در مدیریت کارآمد کلاس درس
- بررسی میزان پایبندی به نماز و روزه و رابطه آن با سرمایه روانشناختی
- مهندسی شایستگی های مدیران مدارس
- بررسی ومقایسه سطوح تحول اخلاقی کودکان ونوجوانان دختر وپسر تهرانی دررابطه باوضعیت اقتصادی خانواده
- نقش تمایزیافتگی در پیش¬بینی خودکارآمدی و پیشرفت تحصیلی دانش¬آموزان دبیرستانی
- بررسی کارایی روش تدریس مبتنی بر تفکر فعال(روش تدریس مشارکتی) در کلاس های چند پایه
- یادگیریی ترکیبی رویکرد نوین برای توسعه تفکر علمی و انتقادی در نظام اموزش عالی
- سبک های والدگری ادراک شده با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر تهرانی
- رابطه بین سبکهای والدگری ادراکشده با رفتارهای پرخطر دانش آموزان دختر دبیرستانی
- مطالعه كاربردهاي مدل هاي ارتقاي كيفيت فرايند ياددهي – يادگيري در محيط هاي مجازي آموزش عالي