تأثیر عشق برند بر وفاداری با نقش میانجی عزت‌نفس و هویت اجتماعی

مانا رضائی1 امیر کاظمی2

چکیده :
هدف پژوهش حاضر بررسی و ارزیابی تأثیر عشق برند بر وفاداری با نقش میانجی عزت‌نفس و هویت اجتماعی است. بدین منظور با استفاده از ابزار پرسش‌نامه و نظرسنجی از 417 شهروندان شیرازی و استفاده از جداول فراوانی، تحلیل توصیفی و روش مدل ساختاری به ارزیابی فرضیه‌ها پرداخته شده است. بر اساس نتایج پژوهش عشق به برند به طور مستقیم اثر مثبت و معناداری بر وفاداری بر برند دارد. نتایج پژوهش همچنین نشان داد عشق به برند به طور غیرمستقیم و از کانال عزت‌نفس و هویت اجتماعی بر وفاداری بر برند اثر مثبت و معناداری دارد و هر دو متغیر عزت‌نفس و هویت اجتماعی منجر به تقویت روابط بین عشق به برند و وفاداری به برند می‌شوند؛ با این حال متغیر عزت‌نفس نسبت به هویت اجتماعی، اثر میانجی قوی‌تری دارد.
کلمات کلیدی : عشق به برند وفاداری هویت اجتماعی عزت‌نفس معادلات ساختاری.


زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : مدیریت
محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی نوآوری، رشد و توسعه در حوزه مدیریت، حسابداری و علوم انسانی
آدرس وب سایت کنفرانس : icimah.com
کد IOI مقاله : AZCC-AZEEFA
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/AZCC-AZEEFA

مقالات مشابه
  1. بام سبز ، معماری پایداری ، و مصالح سبز وکاربرد آن در جهت کاهش مصرف انرژی
  2. Analysis And Design Of Active CMOS Mixer With Low IM2 & IM3
  3. تحلیل بافت های فرسوده شهری در راستای احیا و پیشگیری از فرسودگی (مطالعه موردی: محله درب نو گرگان)
  4. یهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان(پنجره دوحداره)
  5. بررسی تأثیر حالات نفسانی کاربر بر انتخاب رنگ در فضای داخلی مسکونی
  6. بررسی عناصر کالبدی در باغ های تخت ایران ؛ مطالعه موردی باغ تخت قصر قجر و باغ شازده ماهان کرمان
  7. ارزیابی آسایش حرارتی اقلیمی براساس شاخص های ماهانی و اوانز و زیست اقلیمی جهت دستیابی به معماری پایدار نمونه مورد مطالعه : شهر همدان
  8. معماري همساز با اقلیم با تاکید بر مجتمع هاي مسکونی
  9. (برنامه ریزی معماری استفاده بهینه از نور روز در کلاس درس مدارس) نمونه موردی:دبستان مجتمع آموزشی هدایت قم
  10. نگاهی به معماری بومی در اقلیم گرم و مرطوب (سواحل جنوبی ایران)
  11. تحلیل و ارزیابی شاخص های پویایی در فضاهای شهری
  12. سیستم ساختمانی ترونکو، روشی نوین در معماری پایدار
  13. A Study on Sediment Settling Pattern in the Reservoir of Shahid Rajaie Dam by Using Observed Data & Empirical Methods
  14. علل بروز تخلفات مهندسی ساختمان در شهر ایلام
  15. Investigation of the Seismic Behavior of the Coupled Shear Walls
سایر مقالات محل انتشار
  1. لزوم انطباق سیاست‌گذاری‌های موسیقی با تحولات دیجیتال
  2. بررسی جایگاه لایت موتیف در موسیقی فیلم و تاثیر آن بر مخاطب
  3. ارزیابی و بهبود عملکرد فعلی استراتژی بازاریابی و اعمال تغییرات مناسب بر اساس بازخورد مشتریان
  4. حکمرانی منابع انسانی
  5. تأثیر عشق برند بر وفاداری با نقش میانجی عزت‌نفس و هویت اجتماعی
  6. بررسی وضعیت ابعاد شایستگی مدیران و ارائه مدلی برای توسعه آن در سازمانهای دولتی: مطالعه موردی
  7. The theoretical analysis of the mystics about the meaning of reality and reality perception
  8. توسعه مهارت‌های تیمی و ارتباطات بین‌افراد در سازمان‌های بازرگانی
  9. مروری بر تأثیر جمع‌سپاری در بهبود مدیریت شهرهای هوشمند
  10. اثربخشی آموزش روانشناسی مثبت¬نگر بر خوش¬بینی تحصیلی
  11. ارتباط بین عوامل عاطفی و مذهبی با اشتیاق تحصیلی دختران دوره متوسطه دوم شهر بوشهر
  12. استفاده از فناوری اطلاعات در بهبود فرآیندهای مدیریت منابع انسانی
  13. Examining the Impact of Social Media on Political and Social Developments
  14. The impact of social media on mental health
  15. ارتقا جایگاه مدیریت مالی در سازمان ها از طریق آموزش و توسعه