Compare the effectiveness of mindfulness-based cognitive therapy and treatment based on acceptance and commitment therapy on reducing anxiety and depression in women with post-traumatic stress disorder caused by the accident Najaf Abad city of Esfahan

Esmaeil MardaniZadeh1

Abstract :
Abstract Aims Secondary trauma is a psychological consequence of direct and prolonged contact with a post-traumatic stress disorder person. The purpose of this study was to Compare the effectiveness of mindfulness-based cognitive therapy (MBCT) and treatment based on acceptance and commitment therapy (ACT) on reducing anxiety and depression in women with post-traumatic stress disorder caused by the accident, with controlling the effect of depression, anxiety and stress. Methods: In this quasi-experimental research with pretest-posttest with control group design, 36 women of post-traumatic stress disorder caused by the accident referred to Modarress Psychiatric Hospital of Esfahan, Iran in 2015 were studied. The people who have attained high score on the secondary trauma test were randomly assigned to two experimental groups and one control group. The research instruments were a demographic questionnaire, questionnaire of secondary post-traumatic stress, and questionnaire of depression, anxiety and stress. The interventions (Mindfulness-based cognitive therapy and acceptance commitment therapy) in the experimental group were 8 weeks and once a week, the control group did not receive any training. The analysis of data was performed by covariance. Conclusion: The findings from the study showed that the intervention based on acceptance and commitment therapy and mindfulness-based cognitive therapy for depression and anxiety have had significant effect (P<0/05), But Mindfulness-based cognitive therapy in reducing anxiety significantly more effective than treatment is based on acceptance and commitment (P<0/05). The results of this study showed that both interventions can be effective in reducing depression and anxiety.
Keywords : Keywords: Post-Traumatic Stress Disorder, mindfulness, depression, anxiety


زبان مقاله : انگلیسی
محور مقاله : روانشناسی بالینی
محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی علوم رفتاری و مطالعات اجتماعی
آدرس وب سایت کنفرانس : 2ibsconf.com
ارسال کننده : الهام یوسفی
کد IOI مقاله : XYZE-ZZFEG
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XYZE-ZZFEG

مقالات مشابه
  1. بایدهای طراحی معماری خانه های در تعامل با طبیعت
  2. بررسی شیوع افسردگی در زنان شاغل و غیر شاغل شهرستان اردبیل
  3. نقش میانجیگری رفتارهای وابسته به سلامت در رابطه بین عوامل روانی-اجتماعی و سرطان معده در استان البرز
  4. سلامت روانی و ورزش در طول عمر
  5. بررسی پژوهشی میزان سنجش اثربخشی تحليلی رفتار متقابل با درمان شناختی در بهبود علائم مرضي شكست عاطفي دانشجويان
  6. بررسی اثر بخشی ریلکسیشن به شیوه پیشرونده بر روی کاهش علائم جسمانی اضطراب خانم هایی که دچار بارداری ناخواسته شده اند
  7. Disabled teenagers and depression demonstration among their family members
  8. بازتاب اعتقادات مذهبی و عملکرد های دینی در افزایش سلامت روان
  9. بررسی میزان تاثیر درمان ذهن آگاهی بر بهبود کیفیت زندگی معتادان تحت درمان مراکز نگهدارنده متادون در شهرستان قزوین
  10. مقایسه عملکردهای پنج سیستم مغزی وتغییرات خلقی در زنان یائسه و غیر یائسه شهر اصفهان
  11. Effectiveness of cognitive-behavioral therapy and mindfulness-based cognitive therapy on reduction of distress of patients infected by breast cancer in Martyrs Hospital (AS), Isfahan, Iran
  12. اثربخشی درمان مبتنی بر تعهد و پذیرش بر درد مزمن و اضطراب در سالمندان
  13. تأثير روان نمايشگري بر اصلاح رفتار دانش آموزان کم شنوا
  14. The effectiveness of mindfulness-based cognitive therapy (MBST) and mindfulness-based stress reduction (MBSR) in depression and anxiety symptoms in patients with Parkinson s Najaf Abad city
  15. بررسی رابطه بین اضطراب ریاضی و رشته تحصیلی دانش آموزان دختر پایه دوم و سوم دبیرستان های غیر دولتی منطقه 12 تهران
سایر مقالات محل انتشار
  1. مقایسه عملکردهای پنج سیستم مغزی وتغییرات خلقی در زنان یائسه و غیر یائسه شهر اصفهان
  2. نقش هوش عاطفی و خودکارآمدی عاطفی در بهزیستی روانشناختی دانشجویان
  3. The Effect of Reflective Journal on the Reading Fluency of Iranian EFL Learners
  4. How the English Education in EFL Classes in Institutes of Iran Would Be and Should Be
  5. Study of the Relationship Between Culture and Learning New Language
  6. The Effect of Teaching Critical Thinking on Iranian EFL Learners Essay Writing
  7. اصحاب کساء در شعر اهل سنت
  8. نقش حکمرانی خوب در کاهش فسادوفقر
  9. تنوعات قومی فرصت یا تهدید
  10. رابطه شبکه های مجازی با علائم اضطراب و افسردگی در دانش آموزان دختر دبیرستانی استان اصفهان
  11. بررسی میزان شیوع اختلالات رفتاری و اضطرابی در دانش آموزان دختر و پسر دبستانی شهرستان نجف آباد در سال تحصیلی91-90
  12. Effectiveness of cognitive-behavioral therapy and mindfulness-based cognitive therapy on reduction of distress of patients infected by breast cancer in Martyrs Hospital (AS), Isfahan, Iran
  13. نقد تاریخ طبری
  14. Methodology on quality of life and resilience role on the perseverance of secondary school students
  15. رابطه سبک های تنظیم شناختی هیجان و سبک های مقابله با استرس با رضایت زناشویی در دانشجویان زن