جستجو
رابطه شبکه های مجازی با علائم اضطراب و افسردگی در دانش آموزان دختر دبیرستانی استان اصفهان
الهام یوسفی1 زهرا تاجمیرریاحی2 فاطمه رازی3
چکیده :
هدف این پژوهش رابطه شبکه های مجازی با علائم اضطراب و افسردگی در دانش آموزان دختر دبیرستانی استان اصفهان می باشد. این بررسی از نوع توصیفی می باشد. آزمودنی های پژوهش 70دانش آموز دختر مقطع متوسطه شهرستان اصفهان درسال تحصیلی 95- 94 بودند که با روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب گردیدند. برای گردآوری داده ها از پرسش نامه ی سلامت عمومی و پرسش نامه اعتیاد به اینترنت یانگ استفاده شد. برای تحلیل داده ها از روش همبستگی پیرسون، به کمک نرم افزار SPSSانجام گرفت. یافته ها: اعتیاد (وابستگی ) به شبکه های مجازی با علائم اضطراب و افسردگی رابطه مثبت و معنا داری وجود دارد. نتیجه گیری: بین وابستگی به شبکه های مجازی و سلامت روان خصوصاًعلائم اضطراب و افسردگی رابطه وجود دارد. تغییر سبک زندگی و قرارگرفتن در فضای مجازی، کاهش روابط صمیمانه با اطرافیان بلاخص خانواده می تواند برسلامت روان فرد و خانواده تأثیر قابل توجه ای داشته باشد. کودکان و نوجوانانی که به اینترنت معتاد می شوند، برای ارضای خود ساعت های متوالی، بدون وقفه روی خط باقی می مانند، از استراحت صرف نظر می کنند و بدون اینترنت، حالت آشفتگی، عصبانیت، بد اخلاقی و در نهایت افسردگی پیدا می کنند.
کلمات کلیدی :
شبکه های مجازی
اضطراب
افسردگی
زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : روانشناسی بالینی
محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی علوم رفتاری و مطالعات اجتماعی
آدرس وب سایت کنفرانس : 2ibsconf.com
ارسال کننده : الهام یوسفی
کد IOI مقاله : XYZE-ZZFAZ
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XYZE-ZZFAZ
مقالات مشابه
- بررسی تاثیر فضای نشیمن در تقویت ارتباط بین افراد خانواده با استفاده از روانشناسی محیط
- بررسی شیوع افسردگی در زنان شاغل و غیر شاغل شهرستان اردبیل
- نقش میانجیگری رفتارهای وابسته به سلامت در رابطه بین عوامل روانی-اجتماعی و سرطان معده در استان البرز
- بررسی میزان تاب اوری،استقلال طلبی وابهام در کودکان وبزرگسالان بیش فعال درشهرستان گنبد کاووس
- سلامت روانی و ورزش در طول عمر
- مقایسه طرحواره های ناسازگار اولیه و میزان استفاده از شبکه های مجازی در بین دختران دبیرستانی خانوادههای مشکل دار و عادی شهرستان گرگان.
- بررسی پژوهشی میزان سنجش اثربخشی تحليلی رفتار متقابل با درمان شناختی در بهبود علائم مرضي شكست عاطفي دانشجويان
- بررسی اثر بخشی ریلکسیشن به شیوه پیشرونده بر روی کاهش علائم جسمانی اضطراب خانم هایی که دچار بارداری ناخواسته شده اند
- Disabled teenagers and depression demonstration among their family members
- بررسی نیمرخ شخصیتی و آسیب شناسی شخصیتی پرستاران بیمارستان-های تهران
- بازتاب اعتقادات مذهبی و عملکرد های دینی در افزایش سلامت روان
- مقایسه عملکردهای پنج سیستم مغزی وتغییرات خلقی در زنان یائسه و غیر یائسه شهر اصفهان
- رابطه شبکه های مجازی با علائم اضطراب و افسردگی در دانش آموزان دختر دبیرستانی استان اصفهان
- بررسی میزان شیوع اختلالات رفتاری و اضطرابی در دانش آموزان دختر و پسر دبستانی شهرستان نجف آباد در سال تحصیلی91-90
- Effectiveness of cognitive-behavioral therapy and mindfulness-based cognitive therapy on reduction of distress of patients infected by breast cancer in Martyrs Hospital (AS), Isfahan, Iran
سایر مقالات ارائه دهنده
- رابطه شبکه های مجازی با علائم اضطراب و افسردگی در دانش آموزان دختر دبیرستانی استان اصفهان
- بررسی میزان شیوع اختلالات رفتاری و اضطرابی در دانش آموزان دختر و پسر دبستانی شهرستان نجف آباد در سال تحصیلی91-90
- Effectiveness of cognitive-behavioral therapy and mindfulness-based cognitive therapy on reduction of distress of patients infected by breast cancer in Martyrs Hospital (AS), Isfahan, Iran
- Evaluate the effectiveness of training and awareness of the symptoms of breast cancer in female high school students in Isfahan province in the primary prevention
- The effectiveness of mindfulness-based cognitive therapy (MBST) and mindfulness-based stress reduction (MBSR) in depression and anxiety symptoms in patients with Parkinson s Najaf Abad city
- Compare the effectiveness of mindfulness-based cognitive therapy and treatment based on acceptance and commitment therapy on reducing anxiety and depression in women with post-traumatic stress disorder caused by the accident Najaf Abad city of Esfahan
سایر مقالات محل انتشار
- مقایسه عملکردهای پنج سیستم مغزی وتغییرات خلقی در زنان یائسه و غیر یائسه شهر اصفهان
- نقش هوش عاطفی و خودکارآمدی عاطفی در بهزیستی روانشناختی دانشجویان
- The Effect of Reflective Journal on the Reading Fluency of Iranian EFL Learners
- How the English Education in EFL Classes in Institutes of Iran Would Be and Should Be
- Study of the Relationship Between Culture and Learning New Language
- The Effect of Teaching Critical Thinking on Iranian EFL Learners Essay Writing
- اصحاب کساء در شعر اهل سنت
- نقش حکمرانی خوب در کاهش فسادوفقر
- تنوعات قومی فرصت یا تهدید
- رابطه شبکه های مجازی با علائم اضطراب و افسردگی در دانش آموزان دختر دبیرستانی استان اصفهان
- بررسی میزان شیوع اختلالات رفتاری و اضطرابی در دانش آموزان دختر و پسر دبستانی شهرستان نجف آباد در سال تحصیلی91-90
- Effectiveness of cognitive-behavioral therapy and mindfulness-based cognitive therapy on reduction of distress of patients infected by breast cancer in Martyrs Hospital (AS), Isfahan, Iran
- نقد تاریخ طبری
- Methodology on quality of life and resilience role on the perseverance of secondary school students
- رابطه سبک های تنظیم شناختی هیجان و سبک های مقابله با استرس با رضایت زناشویی در دانشجویان زن