Design and evaluation of Antibiotic Prophylaxis in Web-based dental continuing education course based on the constructivist

Somayeh Ebrahimi Koushk Mahdi1 Morteza Karami2 Mohammad Reza Ahanchian3 Mosannen Mozaffari Pegah4

Abstract :
This study aimed at design and evaluation of web-based continuing education for physicians based on constructivist theory in Mashhad University of Medical Sciences during the summer of 2012. Research population included 30 continuing education courses and the sample Antibiotic Prophylaxis course was randomly selected. All general dentists registering (40 dentists) in the course during the summer of 2012. By using the table of random digits, they divided into 2 groups each with 20 ones, one as the control group and the other as the experiment group. The study method was experiment. The independent variable was the instructional design pattern based on constructivist theory and the dependent variables included satisfaction, attitude and learning rate. For estimating satisfaction and attitude, a researcher-made questionnaire was used for evaluating satisfaction. The reliability of the questionnaire was α=.93. Karami s (2007) scale with the reliability of α= .92 was applied for evaluating attitude. A teacher-made pre-test post-test with kuder-richardson reliability of .80 was used for evaluating learning rate. The validity of these questionnaires and test were confirmed by some specialists. Data was analyzed by using descriptive statistics and inferential statistics (MANOVA and ANCOVA). Results showed that the participants mean scores in all satisfaction components and all attitude components were significantly higher in experiment group than control one. This was true in the case of learning rate. Then experiment group had more satisfaction, more positive attitude and higher learning rate than control group. It can be concluded that applying the constructivist theory for web-based learning environments in physicians continuing education makes these environments more effective due to its compatibility with the constructivist principles.
Keywords : educational design , Web based learning , constructivist theory , physicians continuing education


زبان مقاله : انگلیسی
محور مقاله : علوم تربیتی
محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی علوم رفتاری و مطالعات اجتماعی
آدرس وب سایت کنفرانس : 2ibsconf.com
ارسال کننده : سمیه ابراهیمی کوشک مهدی
کد IOI مقاله : XYZE-ZZFKZ
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XYZE-ZZFKZ

مقالات مشابه
  1. نگاهي به طراحي آموزشي از منظر رويكرد سازنده گرايي
  2. Design and evaluation of Antibiotic Prophylaxis in Web-based dental continuing education course based on the constructivist
  3. طراحی نظام جامع یادگیری الکترونیکی با الگوی طراحی آموزشی چهار مولفه ای(4C/ID)
  4. تأثیر به‏کارگیری شیوه‏های نوین در ارتقاء اثربخشی برنامه‏های آموزش ضمن خدمت از دیدگاه کارکنان بانک ملی اداره امور شعب غرب تهران
  5. مروری بر یادگیری پروژه محور: اهمیت و ضرورت و ویژگی‌ها
  6. طراحی آموزشی مبتنی بر ساختن گرایی و تآثیر آن بر مهارت تفکر
  7. طراحی آموزشی واحد یادگیری صنعت و زندگی درس علوم پایه چهارم ابتدائی
  8. Investigating the effects of designing e-learning environments on the knowledge of commercial risk and financial risk in insurance companies
  9. تأثیر آموزش مبتنی بر بازی های آموزشی و نقش آن بر مهارت خواندن، درس زبان انگلیسی پایه دوم راهنمایی
  10. بررسی طراحی آموزشی مبتنی بر بازی های آموزشی و نقش آن بر مهارت نوشتن، درس زبان انگلیسی پایه دوم راهنمایی
  11. تأثیر به‏کارگیری شیوه‏های نوین آموزشی (یادگیری سیار، یادگیری مبتنی بر وب) در ارتقاء اثربخشی برنامه‏های آموزش ضمن خدمت از دیدگاه کارکنان بانک ملی
  12. اینفوگرافیک، راهبردی در طراحی آموزشی
  13. بررسی سطح استانداردهای سازمانی در مدارس متوسطه شهرستان بم
  14. درس کاوی آموزش جمع بردارها بر مبنای کاوشگری به روش 5E
  15. مالکیت معنوی، ضرورت و چگونگی آموزش آن در دوره اول و دوم ابتدایی
سایر مقالات محل انتشار
  1. مقایسه عملکردهای پنج سیستم مغزی وتغییرات خلقی در زنان یائسه و غیر یائسه شهر اصفهان
  2. نقش هوش عاطفی و خودکارآمدی عاطفی در بهزیستی روانشناختی دانشجویان
  3. The Effect of Reflective Journal on the Reading Fluency of Iranian EFL Learners
  4. How the English Education in EFL Classes in Institutes of Iran Would Be and Should Be
  5. Study of the Relationship Between Culture and Learning New Language
  6. The Effect of Teaching Critical Thinking on Iranian EFL Learners Essay Writing
  7. اصحاب کساء در شعر اهل سنت
  8. نقش حکمرانی خوب در کاهش فسادوفقر
  9. تنوعات قومی فرصت یا تهدید
  10. رابطه شبکه های مجازی با علائم اضطراب و افسردگی در دانش آموزان دختر دبیرستانی استان اصفهان
  11. بررسی میزان شیوع اختلالات رفتاری و اضطرابی در دانش آموزان دختر و پسر دبستانی شهرستان نجف آباد در سال تحصیلی91-90
  12. Effectiveness of cognitive-behavioral therapy and mindfulness-based cognitive therapy on reduction of distress of patients infected by breast cancer in Martyrs Hospital (AS), Isfahan, Iran
  13. نقد تاریخ طبری
  14. Methodology on quality of life and resilience role on the perseverance of secondary school students
  15. رابطه سبک های تنظیم شناختی هیجان و سبک های مقابله با استرس با رضایت زناشویی در دانشجویان زن