بررسی استفاده از روش ورلت در سیستم های ارتعاشی شامل فنر و دمپر

مجتبی محمدی1

چکیده :
در این پژوهش ابتدا روش ورلت معرفی و سپس برای وارد نمودن سرعت به ان از تقریبی استفاده شده است تا سیستم‌های ارتعاشی شامل فنر و دمپر قابل مدل کردن باشند. همچنین تاثیرات پارامترهای سیستم از جمله نسبت میرایی و نسبت فرکانس و دامنه تحریک خارجی و اندازه گامهای زمانی در دقت روش ورلت با توجه به حل تحلیلی معادلات سیستم مورد بررسی قرار گرفته است. در نهایت نشان داده شده است از این روش میتوان برای تحلیل و بررسی سیستم‌های ارتعاشی شامل فنر، دمپر و تحریک خارجی استفاده کرد.
کلمات کلیدی : ورلت، ارتعاشات، فنر،دمپر، روش عددی


زبان مقاله : فارسی
محور مقاله :
محل انتشار : هفتمین کنفرانس بین المللی دانش و فناوری مهندسی برق مکانیک و کامپیوتر ایران
آدرس وب سایت کنفرانس : https://www.dmeconf.ir/fa/
ارسال کننده : مجتبی محمدی
کد IOI مقاله : XFFH-HECGE
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XFFH-HECGE

مقالات مشابه
  1. بام سبز ، معماری پایداری ، و مصالح سبز وکاربرد آن در جهت کاهش مصرف انرژی
  2. Analysis And Design Of Active CMOS Mixer With Low IM2 & IM3
  3. تحلیل بافت های فرسوده شهری در راستای احیا و پیشگیری از فرسودگی (مطالعه موردی: محله درب نو گرگان)
  4. یهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان(پنجره دوحداره)
  5. بررسی تأثیر حالات نفسانی کاربر بر انتخاب رنگ در فضای داخلی مسکونی
  6. بررسی عناصر کالبدی در باغ های تخت ایران ؛ مطالعه موردی باغ تخت قصر قجر و باغ شازده ماهان کرمان
  7. ارزیابی آسایش حرارتی اقلیمی براساس شاخص های ماهانی و اوانز و زیست اقلیمی جهت دستیابی به معماری پایدار نمونه مورد مطالعه : شهر همدان
  8. معماري همساز با اقلیم با تاکید بر مجتمع هاي مسکونی
  9. (برنامه ریزی معماری استفاده بهینه از نور روز در کلاس درس مدارس) نمونه موردی:دبستان مجتمع آموزشی هدایت قم
  10. نگاهی به معماری بومی در اقلیم گرم و مرطوب (سواحل جنوبی ایران)
  11. تحلیل و ارزیابی شاخص های پویایی در فضاهای شهری
  12. سیستم ساختمانی ترونکو، روشی نوین در معماری پایدار
  13. A Study on Sediment Settling Pattern in the Reservoir of Shahid Rajaie Dam by Using Observed Data & Empirical Methods
  14. علل بروز تخلفات مهندسی ساختمان در شهر ایلام
  15. Investigation of the Seismic Behavior of the Coupled Shear Walls