تاثیر هوش تجاری بر توسعه کارآفرینی دیجیتال درصنعت بیمه با میانجی گری مدیریت ارتباط مشتریان (مورد مطالعه:شركت هاي بيمه كشور)

امیراحسانی1 علیرضا مقدم2

چکیده :
امروزه در بازارهای رقابتی با حجم بالايي از اطلاعات و داده ها روبرو هستيم. و سازمان ها ی خدماتی متوجه شده اند که سلایق مشتریان به شدت تغییر کرده است و توسعه فناوری بایستی برای برآورده کردن نیازها و آرزوهای آنان تغییر کند . و در آينده سازمان هايي موفق خواهند بود كه ديد روشني از آنچه كه بايد انجام دهند، داشته باشند و بتوانند از سيستم هاي موردنياز برخوردار گردند. فناوري هوش تجاري به يكي از مفاهيم مهم در مديريت سيستم هاي اطلاعاتي تبديل شده و با فرهنگ سازمانهاي پيشرو عجين شده است و در خط مقدم فناوري اطلاعات براي پشتيباني تصميم گيري مديريت قرار دارد. هدف از انجام این پژوهش بررسي اثر ميانجي مديريت ارتباط با مشتري بر ارتباط بين هوش تجاري و توسعه كارآفريني ديجيتال (مورد مطالعه:شركت هاي بيمه كشور) می باشد. تحقيق حاضر، از نظر زمان انجام تحقيق (سال 1400و1401)، ازنظر هدف، «كاربردي» و از نوع همبستگی و از نقطه نظر ماهیت، «توصیفی - پيمايشي» می باشد جامعه تحقیق این پژوهش شرکت های بیمه کشور و نمونه آماری در این تحقیق ، کارکنان و مشتریان صنعت بیمه به تعداد210 نفرانتخاب شدند. محقق بعد از گردآوري داده‌ها از نرم افزارهاي PLS Smart جهت تجزیه تحلیل آن استفاده نموده است و درپايان، نتايج به دست آمده نشانگر آنست که میان متغیر های « مديريت ارتباط با مشتري » و « هوش تجاري » و « توسعه كارآفريني ديجيتال » رابطه معنادار وجود دارد.
کلمات کلیدی : مديريت ارتباط با مشتري ، هوش تجاري ، توسعه كارآفريني ديجيتال


زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : مدیریت
محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی پژوهش در حسابداری، مدیریت، اقتصاد و علوم انسانی
آدرس وب سایت کنفرانس : meaconf.com
ارسال کننده : امیر احسانی
کد IOI مقاله : XGEE-KCAKB
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XGEE-KCAKB

مقالات مشابه
  1. تأثیر مدیریت دانش بر مدیریت ارتباط با مشتری
  2. تاثیر هوش تجاری برعملکرد بازاریابی همراه با نقش تعدیل گر آشفتگی محیطی. مورد مطالعه: مدیران شرکتهای داروسازی و پتروشیمی
  3. ارتباط بین کیفیت زندگی کاری و مدیریت ارتباط با مشتریان در بانک تجارت
  4. اثر هوش تجاری بر بازاریابی گردشگری ورزشی
  5. سنجش آمادگي استقرار سیستم مديريت ارتباط با مشتری(CRM) (مطالعه موردی: بانك ملي ایران- استان خراسان جنوبی)
  6. آینده پژوهی تولید و عملیات، رهیافتی نو از مدیریت ارتباط با مشتری(CRM)
  7. بررسی و تحلیل رابطه مدیریت زنجیره تامین(SCM) با مدیریت ارتباط با مشتری(CRM)
  8. بررسی شاخص های ارزیابی رضایتمندی در شرکت های مهندسی پروژه محور توسط مشتریان خارجی (کارفرمایان) بر اساس مدل تئوری سیستم های خاکستری- مورد مطالعاتی: شرکت مهندسی مبینا
  9. بررسی تاثیرمدیریت دانش بر ارزش مشتری با تاثیرگذاری مدیریت ارتباط با مشتری و گرایش بازار در صنعت بانکداری ،مطالعه موردی بانک ملت شهریزد
  10. بررسی ابعاد موثر برتوفيق مدیریت ارتباط با مشتری در بانک صادرات یزد
  11. تاثیر مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیک بر رضایت الکترونیک و وفاداری الکترونیک مشتریان
  12. مدیریت ارتباط با مشتری از تئوری تا عمل
  13. بررسی تأثیرمولفه هایe-CRM برکیفیت روابط الکترونیک با مشتریان (مطالعه موردی شعب بانک ملت منطقه 1 تهران)
  14. سیستم های اطلاعات کسب و کار از سیستم اطلاعات مدیریت تا هوش کسب و کار
  15. مديريت ارتباط با مشتری (CRM) راهكاري اثربخش در كسب مزيت رقابتي پايدار در فرایند تجارت
سایر مقالات محل انتشار
  1. مروری عوامل رفتاری موثر بر پیاده سازی موفق استراتژی در سازمان های ایرانی به روش فراترکیب
  2. تاثیر تمایل سرمایه گذاری بر پذیرش سیستم های گزارشگری امن و کیفیت گزارشگری مالی
  3. مروری بر مدیریت زنجیره تامین در چارچوب مدیریت پروژه
  4. تبیین مدل ساختاری مدیریت دانش(شاهد تجربی: شرکت ایران خودرو)
  5. بررسی موانع مشارکت دانشجویان پسر در فعالیت‌های ورزش همگانی مطالعه موردی (دانشگاه محقق اردبیلی)
  6. بررسی حقوق املاک مجاور و مقابل در زمان اجرای پروژه های عمرانی از منظر ایمنی و بهداشت
  7. بغی چیست و باغی کیست؟
  8. تحلیل و بررسی تاثیر و نقش مالیات در توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور
  9. Comparing the attitude of Iranian EFL learners about online learning and face-to-face learning during the COVID-19 pandemic and post COVID-19
  10. بررسی اجمالی تأثیر هنر نقاشی کلاسیک و موسیقی سنتی در اقتصاد ایران
  11. The effect of teaching leadership skills on the knowledge and performance of hospital nursing service managers
  12. بررسی نقش میانجی مدیریت منابع انسانی دانش محور در تاثیرگذاری فرهنگ سازمانی بر عملکرد شغلی کارکنان در سازمانهای دولتی کشور
  13. شناخت و مطالعه ای بر دلایل ارائه مشاوره شغلی در مدارس
  14. تحليل محتواي كتاب علوم تجربی ششم ابتدایی
  15. The Effect of Facilitating Conditions and Social Effects on the Willingness to Use Social Networking Sites in Small Guest Houses in Iran