جستجو
تاثیر هوش تجاری بر توسعه کارآفرینی دیجیتال درصنعت بیمه با میانجی گری مدیریت ارتباط مشتریان (مورد مطالعه:شركت هاي بيمه كشور)
امیراحسانی1 علیرضا مقدم2
چکیده :
امروزه در بازارهای رقابتی با حجم بالايي از اطلاعات و داده ها روبرو هستيم. و سازمان ها ی خدماتی متوجه شده اند که سلایق مشتریان به شدت تغییر کرده است و توسعه فناوری بایستی برای برآورده کردن نیازها و آرزوهای آنان تغییر کند . و در آينده سازمان هايي موفق خواهند بود كه ديد روشني از آنچه كه بايد انجام دهند، داشته باشند و بتوانند از سيستم هاي موردنياز برخوردار گردند. فناوري هوش تجاري به يكي از مفاهيم مهم در مديريت سيستم هاي اطلاعاتي تبديل شده و با فرهنگ سازمانهاي پيشرو عجين شده است و در خط مقدم فناوري اطلاعات براي پشتيباني تصميم گيري مديريت قرار دارد. هدف از انجام این پژوهش بررسي اثر ميانجي مديريت ارتباط با مشتري بر ارتباط بين هوش تجاري و توسعه كارآفريني ديجيتال (مورد مطالعه:شركت هاي بيمه كشور) می باشد. تحقيق حاضر، از نظر زمان انجام تحقيق (سال 1400و1401)، ازنظر هدف، «كاربردي» و از نوع همبستگی و از نقطه نظر ماهیت، «توصیفی - پيمايشي» می باشد جامعه تحقیق این پژوهش شرکت های بیمه کشور و نمونه آماری در این تحقیق ، کارکنان و مشتریان صنعت بیمه به تعداد210 نفرانتخاب شدند. محقق بعد از گردآوري دادهها از نرم افزارهاي PLS Smart جهت تجزیه تحلیل آن استفاده نموده است و درپايان، نتايج به دست آمده نشانگر آنست که میان متغیر های « مديريت ارتباط با مشتري » و « هوش تجاري » و « توسعه كارآفريني ديجيتال » رابطه معنادار وجود دارد.
کلمات کلیدی : مديريت ارتباط با مشتري ، هوش تجاري ، توسعه كارآفريني ديجيتال
زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : مدیریت
محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی پژوهش در حسابداری، مدیریت، اقتصاد و علوم انسانی
آدرس وب سایت کنفرانس : meaconf.com
ارسال کننده : امیر احسانی
کد IOI مقاله : XGEE-KCAKB
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XGEE-KCAKB
مقالات مشابه
- تأثیر مدیریت دانش بر مدیریت ارتباط با مشتری
- تاثیر هوش تجاری برعملکرد بازاریابی همراه با نقش تعدیل گر آشفتگی محیطی. مورد مطالعه: مدیران شرکتهای داروسازی و پتروشیمی
- ارتباط بین کیفیت زندگی کاری و مدیریت ارتباط با مشتریان در بانک تجارت
- اثر هوش تجاری بر بازاریابی گردشگری ورزشی
- سنجش آمادگي استقرار سیستم مديريت ارتباط با مشتری(CRM) (مطالعه موردی: بانك ملي ایران- استان خراسان جنوبی)
- آینده پژوهی تولید و عملیات، رهیافتی نو از مدیریت ارتباط با مشتری(CRM)
- بررسی و تحلیل رابطه مدیریت زنجیره تامین(SCM) با مدیریت ارتباط با مشتری(CRM)
- بررسی شاخص های ارزیابی رضایتمندی در شرکت های مهندسی پروژه محور توسط مشتریان خارجی (کارفرمایان) بر اساس مدل تئوری سیستم های خاکستری- مورد مطالعاتی: شرکت مهندسی مبینا
- بررسی تاثیرمدیریت دانش بر ارزش مشتری با تاثیرگذاری مدیریت ارتباط با مشتری و گرایش بازار در صنعت بانکداری ،مطالعه موردی بانک ملت شهریزد
- بررسی ابعاد موثر برتوفيق مدیریت ارتباط با مشتری در بانک صادرات یزد
- تاثیر مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیک بر رضایت الکترونیک و وفاداری الکترونیک مشتریان
- مدیریت ارتباط با مشتری از تئوری تا عمل
- بررسی تأثیرمولفه هایe-CRM برکیفیت روابط الکترونیک با مشتریان (مطالعه موردی شعب بانک ملت منطقه 1 تهران)
- سیستم های اطلاعات کسب و کار از سیستم اطلاعات مدیریت تا هوش کسب و کار
- مديريت ارتباط با مشتری (CRM) راهكاري اثربخش در كسب مزيت رقابتي پايدار در فرایند تجارت
سایر مقالات محل انتشار
- مروری عوامل رفتاری موثر بر پیاده سازی موفق استراتژی در سازمان های ایرانی به روش فراترکیب
- تاثیر تمایل سرمایه گذاری بر پذیرش سیستم های گزارشگری امن و کیفیت گزارشگری مالی
- مروری بر مدیریت زنجیره تامین در چارچوب مدیریت پروژه
- تبیین مدل ساختاری مدیریت دانش(شاهد تجربی: شرکت ایران خودرو)
- بررسی موانع مشارکت دانشجویان پسر در فعالیتهای ورزش همگانی مطالعه موردی (دانشگاه محقق اردبیلی)
- بررسی حقوق املاک مجاور و مقابل در زمان اجرای پروژه های عمرانی از منظر ایمنی و بهداشت
- بغی چیست و باغی کیست؟
- تحلیل و بررسی تاثیر و نقش مالیات در توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور
- Comparing the attitude of Iranian EFL learners about online learning and face-to-face learning during the COVID-19 pandemic and post COVID-19
- بررسی اجمالی تأثیر هنر نقاشی کلاسیک و موسیقی سنتی در اقتصاد ایران
- The effect of teaching leadership skills on the knowledge and performance of hospital nursing service managers
- بررسی نقش میانجی مدیریت منابع انسانی دانش محور در تاثیرگذاری فرهنگ سازمانی بر عملکرد شغلی کارکنان در سازمانهای دولتی کشور
- شناخت و مطالعه ای بر دلایل ارائه مشاوره شغلی در مدارس
- تحليل محتواي كتاب علوم تجربی ششم ابتدایی
- The Effect of Facilitating Conditions and Social Effects on the Willingness to Use Social Networking Sites in Small Guest Houses in Iran