جستجو
اعتماد ،عنصر استراتژیک در بازاريابي رابطه اي
احسان عباسپور1 ولی محمد چوبی2
چکیده :
با تغيير گسترده زمينه بازاريابي اکنون بازاريابي رابطهاي جايگزين بازاريابي سنتي مبتني بر عناصر چهارگانه آميخته بازاريابي گرديده است. استراتژي بازاريابي رابطه اي مبتني بر ايجاد، توسعه و حفظ ارتباط با خريداران مي باشد. جهت نيل به اين هدف سازمانها بايد عناصر ايجاد و حفظ روابط بين سازماني را شناسائي نموده و با سنجش اين عناصر در جهت بهبود روابط خود با سازمانهاي ديگر اقدامات لازم را به عمل آورند. يکي از مهمترين اين عناصر ، عنصر اعتماد مي باشد. اعتماد با رويکرد اينده نگر خود اينک جايگزين بسياري از عناصر مورد تاکيد قديمي مانند وابستگي، سرمايه گزاري در معاملات ويژه و رضايت گرديده است. بدين ترتيب با توجه به شکاف علمي(تئوريک) و عملي موجود پيرامون اين متغير زيربنائي بازاريابي نوين دو هدف در اين تحقيق پي گيري شده است. نخست مفهوم سازي و بيان اهميت اعتماد در شکل دهي و حفظ روابط بلندمدت و دوم ايجاد مقياسي معتبر جهت سنجش اعتبار بين سازماني به روش تحليل عاملي مورد بررسي قرار گرفته است.
کلمات کلیدی : اعتماد ، بازاریابی ، عنصر استراتژیک ، بازاریابی رابطه ای
زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : رویکردهای کاربردی - مدیریت
محل انتشار : پنجمین کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در مدیریت، اقتصاد و حسابداری
آدرس وب سایت کنفرانس : 5meaconf.com
ارسال کننده : ولی محمد چوبی
کد IOI مقاله : XYBE-ZKGKD
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XYBE-ZKGKD
مقالات مشابه
- دهکده آرامش بانوان مناطق شمال ایران بارویکردروانشناسی محیط
- بررسی و تحلیل برنامه های شهر دوستدار کودک با استفاده از مدل swot (نمونه مورد مطالعه:منطقه 6 تهران)
- بررسی ایستگاه مترو با رویکرد اکوتکنولوژیک وتاثیر آن در مصرف انرژی (مطالعه موردی : تهران- سوئد )
- تخمین رسوب معلق بااستفاده از مقایسه مدل شبکه عصبی مصنوعی
- بررسی ضرورت طراحی باغ سا لمندان و تاثیر آن بر جامعه ایرانی با تاکید بریادآوری خاطرات وامیدبه زندگی
- بررسی جامعه شناختی عوامل موثر بر احساس امنیت شهروندان (مطالعه موردی شهروندان خلخال در سال 1394)
- بررسی عوامل موثر برتحول فرهنگ سازمانی (مطالعه موردی: بانک انصار استان آذربایجان غربی)
- (ارزیابی برنامه های آموزشی مسئولیت پذیری دانش آموزان
- بررسی سرمایه های اجتماعی و هویت فرهنگی درصلح وامنیت بین المللی
- Assessment, Importance and application of premarital counseling and education: an analytical review of past researches
- بررسی خودکارآمدی، تاب آوری، ترس از ارزیابی منفی، تمرکز و شرایط محیطی نوجوانان تیزهوش و عادی در دبیرستان های شهر رشت
- نقش حکمرانی خوب در کاهش فسادوفقر
- A study on changes in life satisfaction among transsexuals in rasht
- ذهن و سرطان: اثربخشی مداخلات روانی/آموزشی در بهبود بهزیستی روانشناختی بیماران سرطانی20 تا 40 ساله
- بررسی جایگاه بازاریابی سبز در رفتار خرید مصرفکنندگان کالاهای ورزشی با استفاده از تاپسیس
سایر مقالات ارائه دهنده
سایر مقالات محل انتشار
- Study the Impact of Applying the Fluctuation Limit of Stock Price and Base Volume in Tehran Stock Exchange
- نوسانات نقدینگی کلان بر نقدشوندگی بازار سهام
- تاثیر تنوع رنگی بستهبندی محصولات در رفتار مصرف کننده
- عوامل موثر بر رشد اقتصادي ايران با توجه به نقش شاخص هاي توسعه انساني
- نقش جهانيشدن اقتصاد در اشتغالزايي بخش خدمات و صادرات غيرنفتي ايران
- بررسي تاثير سرمايه گذاري در صادرات غيرنفتي بر ايجاد اشتغال در اقتصاد ايران
- بررسی اثر تصویر برند، قیمت و پیشبرد فروش بر تغییر برند در بین دانشجویان استفاده کننده از خدمات پیام کوتاه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج
- تاثیر سیستم مدیریت یکپارچه بر عملکرد سازمانی از طریق نقش میانجی تعالی سازمانی
- بررسی اثر نفوذ تبلیغات دهان به دهان بر ارزش ویژه برند محصولات ایران خودرو در استان خوزستان
- نوآوری در صنایع با تکنولوژی پایین: شرایط حاضر و چشم انداز آینده (مطالعه موردی صنایع و شرکت های آلمان)
- بررسی رابطه تامین معیشت کارکنان با میزان فساد ادری در سازمان های دولتی
- بررسی تاثیر مزیت رقابتی بر بهبود عملکرد صادراتی (مطالعه موردی شرکت زمزم)
- بررسی رابطه سرمایه روانی و عملکرد کارکنان بانک های دولتی استان آذربایجان غربی (مطالعه موردی بانک های دولتی استان آذربایجان غربی)
- مدیریت دانش و نقش آن در کارآفرینی سازمانی
- عوامل موثر در ظهور اقتصاد بازاری