اعتماد ،عنصر استراتژیک در بازاريابي رابطه اي

احسان عباسپور1 ولی محمد چوبی2

چکیده :
با تغيير گسترده زمينه بازاريابي اکنون بازاريابي رابطه‌اي جايگزين بازاريابي سنتي مبتني بر عناصر چهارگانه آميخته بازاريابي گرديده است. استراتژي بازاريابي رابطه اي مبتني بر ايجاد، توسعه و حفظ ارتباط با خريداران مي باشد. جهت نيل به اين هدف سازمانها بايد عناصر ايجاد و حفظ روابط بين سازماني را شناسائي نموده و با سنجش اين عناصر در جهت بهبود روابط خود با سازمانهاي ديگر اقدامات لازم را به عمل آورند. يکي از مهمترين اين عناصر ، عنصر اعتماد مي باشد. اعتماد با رويکرد اينده نگر خود اينک جايگزين بسياري از عناصر مورد تاکيد قديمي مانند وابستگي، سرمايه گزاري در معاملات ويژه و رضايت گرديده است. بدين ترتيب با توجه به شکاف علمي(تئوريک) و عملي موجود پيرامون اين متغير زيربنائي بازاريابي نوين دو هدف در اين تحقيق پي گيري شده است. نخست مفهوم سازي و بيان اهميت اعتماد در شکل دهي و حفظ روابط بلندمدت و دوم ايجاد مقياسي معتبر جهت سنجش اعتبار بين سازماني به روش تحليل عاملي مورد بررسي قرار گرفته است.
کلمات کلیدی : اعتماد ، بازاریابی ، عنصر استراتژیک ، بازاریابی رابطه ای


زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : رویکردهای کاربردی - مدیریت
محل انتشار : پنجمین کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در مدیریت، اقتصاد و حسابداری
آدرس وب سایت کنفرانس : 5meaconf.com
ارسال کننده : ولی محمد چوبی
کد IOI مقاله : XYBE-ZKGKD
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XYBE-ZKGKD

مقالات مشابه
  1. دهکده آرامش بانوان مناطق شمال ایران بارویکردروانشناسی محیط
  2. بررسی و تحلیل برنامه های شهر دوستدار کودک با استفاده از مدل swot (نمونه مورد مطالعه:منطقه 6 تهران)
  3. بررسی ایستگاه مترو با رویکرد اکوتکنولوژیک وتاثیر آن در مصرف انرژی (مطالعه موردی : تهران- سوئد )
  4. تخمین رسوب معلق بااستفاده از مقایسه مدل شبکه عصبی مصنوعی
  5. بررسی ضرورت طراحی باغ سا لمندان و تاثیر آن بر جامعه ایرانی با تاکید بریادآوری خاطرات وامیدبه زندگی
  6. بررسی جامعه شناختی عوامل موثر بر احساس امنیت شهروندان (مطالعه موردی شهروندان خلخال در سال 1394)
  7. بررسی عوامل موثر برتحول فرهنگ سازمانی (مطالعه موردی: بانک انصار استان آذربایجان غربی)
  8. (ارزیابی برنامه های آموزشی مسئولیت پذیری دانش آموزان
  9. بررسی سرمایه های اجتماعی و هویت فرهنگی درصلح وامنیت بین المللی
  10. Assessment, Importance and application of premarital counseling and education: an analytical review of past researches
  11. بررسی خودکارآمدی، تاب آوری، ترس از ارزیابی منفی، تمرکز و شرایط محیطی نوجوانان تیزهوش و عادی در دبیرستان های شهر رشت
  12. نقش حکمرانی خوب در کاهش فسادوفقر
  13. A study on changes in life satisfaction among transsexuals in rasht
  14. ذهن و سرطان: اثربخشی مداخلات روانی/آموزشی در بهبود بهزیستی روانشناختی بیماران سرطانی20 تا 40 ساله
  15. بررسی جایگاه بازاریابی سبز در رفتار خرید مصرف‌کنندگان کالاهای ورزشی با استفاده از تاپسیس
سایر مقالات محل انتشار
  1. Study the Impact of Applying the Fluctuation Limit of Stock Price and Base Volume in Tehran Stock Exchange
  2. نوسانات نقدینگی کلان بر نقدشوندگی بازار سهام
  3. تاثیر تنوع رنگی بسته‌بندی محصولات در رفتار مصرف کننده
  4. عوامل موثر بر رشد اقتصادي ايران با توجه به نقش شاخص هاي توسعه انساني
  5. نقش جهاني‌شدن اقتصاد در اشتغالزايي بخش خدمات و صادرات غيرنفتي ايران
  6. بررسي تاثير سرمايه گذاري در صادرات غيرنفتي بر ايجاد اشتغال در اقتصاد ايران
  7. بررسی اثر تصویر برند، قیمت و پیشبرد فروش بر تغییر برند در بین دانشجویان استفاده کننده از خدمات پیام کوتاه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج
  8. تاثیر سیستم مدیریت یکپارچه بر عملکرد سازمانی از طریق نقش میانجی تعالی سازمانی
  9. بررسی اثر نفوذ تبلیغات دهان به دهان بر ارزش ویژه برند محصولات ایران خودرو در استان خوزستان
  10. نوآوری در صنایع با تکنولوژی پایین: شرایط حاضر و چشم انداز آینده (مطالعه موردی صنایع و شرکت های آلمان)
  11. بررسی رابطه تامین معیشت کارکنان با میزان فساد ادری در سازمان های دولتی
  12. بررسی تاثیر مزیت رقابتی بر بهبود عملکرد صادراتی (مطالعه موردی شرکت زمزم)
  13. بررسی رابطه سرمایه روانی و عملکرد کارکنان بانک های دولتی استان آذربایجان غربی (مطالعه موردی بانک های دولتی استان آذربایجان غربی)
  14. مدیریت دانش و نقش آن در کارآفرینی سازمانی
  15. عوامل موثر در ظهور اقتصاد بازاری