پیش بینی رفتارهای پرخطر بر اساس نشخوار فکری و فرانگرانی در دانش آموزان

قاسم عبداللهی بقرآبادی1 لیلا آرامی زرج آباد2

چکیده :
پژوهش حاضر با هدف پیش¬بینی رفتارهای پرخطر بر اساس نشخوار فکری و فرانگرانی در دانش آموزان انجام شد. جامعه آماری این پژوهش شامل تمامی دانش¬آموزان دختر متوسطه دوم منطقه 2 شهر کرج بود که در سال تحصیلی 1400-1401 مشغول به تحصیل بودند. نمونه پژوهش با روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. حجم نمونه بر اساس فرمول پلنت (گرین) 180 نفر در نظر گرفته شد. به منظور جمع آوری داده ها از پرسشنامه رفتارهای پرخطر احمدآبادی (1387)، پرسشنامه نشخوار فکری هوکسما و مارو (1991)، پرسشنامه فرانگرانی ولز (2009) استفاده شد. داده¬ها با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل ¬رگرسیون چند ¬متغیره تحلیل شد. نتایج نشان داد که بين نمرات رفتارهای پرخطر و نشخوار فکری رابطه معناداری (01/0P≤) وجود داشت. همچنین بین رفتارهای پرخطر و مولفه های فرانگرانی رابطه معناداری (01/0P≤) وجود داشت. نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که فرانگرانی و نشخوار فکری در سطح (α=0/01) قادر به پیش¬بینی رفتارهای پرخطر نوجوانان بودند. هر دو متغیر 39 درصد واریانس رفتارهای پرخطر را تبیین می¬کنند.
کلمات کلیدی : رفتار های پرخطر، فراتگرانی، نشخوار فکری، دانش آموزان.


زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : آسیب شناسی روانی و دانش آموزان
محل انتشار : چهارمین همایش ملی آسیب شناسی روانی
آدرس وب سایت کنفرانس : asruma4.ir
ارسال کننده : قاسم عبداللهی بقرآبادی
کد IOI مقاله : XKAK-KHAHH
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XKAK-KHAHH

مقالات مشابه
  1. (برنامه ریزی معماری استفاده بهینه از نور روز در کلاس درس مدارس) نمونه موردی:دبستان مجتمع آموزشی هدایت قم
  2. بررسي الگوي رفتاری در محيط مدارس مدرن ( نمونه ي موردی: دبيرستان جهان علوم استان اردبیل )
  3. ضرورت بهره گیری از سیستم مدل سازی اطلاعات ساختمان( BIM ) در آموزش معماری ایران .
  4. توسعه مدل مطلوبیت مدهای حمل‌ونقلی مربوط به هدف‌ سفرهای مختلف
  5. مدرسه امن دخترانه مورد بررسی: (دوره متوسطه خاص دختران)
  6. ارزیابی میزان پایداری هنرستان¬های نوساخت بر اساس روش¬های اجرایی و مصالح به کار رفته در ساختمان
  7. طراحی هتل بیمارستان با رویکرد توریسم درمانی در شهر زاهدان
  8. Designing and development practical model for climate change education
  9. بررسی تاثیر فناوری اطلاعات و امکانات آموزشی و امکانات نوین آموزشی در پیشرفت تحصیلی مدارس ابتدایی دخترانه شهرستان شوش دانیال
  10. بررسی میزان آشنایی معلمان مقطع اول دبیرستان با مؤلفه ارزشیابی و کاربرد آن در تدریس دانش آموزان شهرستان آستانه اشرفیه
  11. تاثیر هوشمند سازی مدارس بر افزایش کیفیت تدریس معلمان و نگرش دانش آموزان به یادگیری
  12. اثربخشی آموزش رویکردشناختی رفتاری بر میزان خودکارامدی و منبع کنترل در دانش آموزان دختر
  13. تأثیر مداخله شناختی – رفتاری بر حافظه‌ی فعال دانش آموزان نارساخوان
  14. تأثیر ویژگی های شخصیتی معلمان بر انگیزه پیشرفت در بین دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه ناحیه یک آموزش و پرورش شیراز سال 94- 93
  15. اثربخشي آموزش نرم افزار ان بك بر بهبود حافظه ي فعال دانش آموزان نارساخوان
سایر مقالات محل انتشار
  1. الگوی اخلاقی و رفتاری سبک زندگی فاطمی
  2. پیش بینی رفتارهای پرخطر بر اساس نشخوار فکری و فرانگرانی در دانش آموزان
  3. اثربخشی آموزش تفکر مثبت بر تنیدگی تحصیلی، کنترل فکر و حرمت خود دانش آموزان دختر
  4. بررسی‌ تاثیر آموزش حضوري در مقایسه‌ با آموزش غیرحضوري بر یادگیري درس ریاضی‌ دانش‌ آموزان پسر کلاس ششم ابتدایی‌
  5. درمان هومیوپاتی و میگرن: مطالعه مروری
  6. مروری بر اثرات استرس بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان
  7. اثربخشی آموزش ذهن‌آگاهی بر سازگاری تحصیلی دانش‌آموزان با پیشرفت تحصیلی پایین
  8. اثربخشی آموزش ذهن‌آگاهی بر انگیزش تحصیلی دانش‌آموزان با پیشرفت تحصیلی پایین
  9. مروری بر اثرات استرس بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان
  10. تاثیر روان درمانی انگیزشی بر کنترل هیجانی دانشجویان در شبکه های مجازی
  11. پیش بینی کیفیت زندگی براساس معنای زندگی و نگرش مذهبی در مادران کودکان کم‌توان ذهنی
  12. نقش هوش اجتماعی در پیش بینی استرس شغلی معلمان ابتدایی
  13. بررسی رابطه بین الگوهای تغذیه‌ای با موفقیت تحصیلی دانش آموزان
  14. نقش تنظیم هیجان و حمایت خانواده در پیش‌بینی اختلال استرس پس از سانحه در پرستاران بخش کرونا بیمارستان امام علی (ع) شهر زاهدان
  15. ارتباط یادگیری مجازی با تحولات آموزشی در سازمان آموزش و پرورش