آنالیز برنامه درسی موفق با رویکرد تربیت ذهن

فرشته عمرانی1 سارا حقیقت صفت2

چکیده :
برنامه ریزی باعث می شود در وقت ، انرژی و هزینه صرفه جویی شود و می تواند از ابهام ، سر در گمی و رفتن به مسیر های اشتباه جلوگیری کند .یکی از مهم ترین حوزه هایی که به برنامه ریزی دقیق ، سنجیده شده و همه جانبه نیازدارد ، آموزش و پرورش است . پژوهش حاضر از نوع کیفی بود ،که در دو مرحله بر اساس روش نظریه داده بنیاد انجام گرفت. جامعه آماری پژوهش حاضر متشکل از کلیه دانش آموزان دوره دوم دبستان شهر اصفهان بود . ما در این مقاله به طور خاص برنامه ریزی درسی در دوره ابتدایی را مورد بررسی قرار داده ایم چرا که اهمیت این دوره از سایر دوره های تحصیلی بیش تر است.از دیدگاه صاحب نظران، این دوره مناسب ترین فرصت برای تحصیل و یادگیری است و سرآغاز رشد استعداد های کودک است . در تجزیه و تحلیل اطلاعات در مرحله اول(مصاحبه با دانش آموزان)از طرح سیستمی مصاحبه نیمه سازمان یافته استفاده شد ودر مرحله دوم از کد گذاری باز موضوعی و محوری و نیز کد گذاری انتخابی استفاده شد. یافته های حاصل از بررسی مصاحبه ها حاکی از آن است که موارد زیر بطور خاص بررسی و اجرا گردد : ۱-زمان خاصی را برای مطالعه مشخص کنید.۲-مکان خاصی را برای مطالعه مشخص کنید.۳-به صورت روزانه دروسی که قرار است در طول روز خوانده شود را مشخص کنید.۴-در پایان کار حتماً تمامی اطلاعات را وارد دفتر برنامه ریزی کنید.۵-در زمان مطالعه خلاصه نویسی فراموشی نشود و خلاصه هارا همواره نزد خود در یک پوشه خاص نگه دارید.
کلمات کلیدی : برنامه ریزی درسی ، آموزش و پرورش ابتدایی ، آموزش و یادگیری ، علوم تربیتی


زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : گروه علوم تربیتی
محل انتشار : دومین کنفرانس روانشناسی، علوم تربیتی، علوم اجتماعی و مشاوره ایتالیا
آدرس وب سایت کنفرانس : cpsconf.com/2nd
ارسال کننده : سارا حقیقت صفت
کد IOI مقاله : XCBZ-EDEGG
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XCBZ-EDEGG

مقالات مشابه
  1. بررسی مؤلفه های مهارت اجتماعی در کتاب علوم اجتماعی ششم ابتدایی
  2. بررسی ارتباط سلامت معنوی و شادکامی در دانشجویان دانشگاه فرهنگیان شهید مطهری شیراز
  3. How the English Education in EFL Classes in Institutes of Iran Would Be and Should Be
  4. تبيين نقش واسطه گري تاب آوري در رابطه هوش هيجاني و سازگاري
  5. بررسی ارتباط سلامت معنوی و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان دانشگاه فرهنگیان شهید مطهری شیراز
  6. طراحی نظام جامع یادگیری الکترونیکی با الگوی طراحی آموزشی چهار مولفه ای(4C/ID)
  7. بررسی نقش شبکه های مجازی برمولفه های هویت فرهنگی دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه
  8. A Pedagogical Approach toward the role of Collocational and Colligational Awareness in Improving the Translation Fluency of Students
  9. واکاوی نظریه یادگیری ارتباط گرایی زیمنس
  10. مهارت های زندگی در هزاره سوم و رابطه آن با برنامه ریزی آموزشی در توسعه ملی ومنطقه ای
  11. بررسی امکان استقرار نظام جامع آموزش و یادگیری کارکنان بر مبنای استانداردایزو 10015 در شرکت کاله استان مازندران
  12. فرصت ها و چالش ها موک برای کتابداران دانشگاهی در ایران
  13. بررسی رابطه تصویر بدنی با عزت نفس و آسیب شناسی روانی ( افسردگی،اضطراب و استرس) دانشجویان رشته پزشکی و علوم تربیتی
  14. کاربست تکنولوژی آموزشی بر یادگیری
  15. بررسی صلاحیت های حرفه ای معلمان دوره ی ابتدایی شهر ساری
سایر مقالات محل انتشار
  1. نقش میانجی تناسب فرد- شغل و تناسب فرد- سازمان در رابطه بین سازگاری شغلی با فلات زدگی شغلی پرستاران بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
  2. اثر بخشی خانواده درمانی شناختی- رفتاری بر کیفیت زندگی و عملکرد خانواده در زوجین متقاضی طلاق
  3. شبکه‏ های اجتماعی ابزاری جهت تشکیل اجتماع یادگیری حرفه‏ای در آموزش کارکنان
  4. مقایسه خودکارآمدی، کمال‌گرایی و هوش هیجانی در افراد مبتلا به فشارخون و غیرمبتلا به فشارخون
  5. اختلالات خواب و همبستگی آن با اعتیاد به اینترنت در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت:یک مطالعه مقطعی
  6. سنجش ارتباطات بین فردی دانش‌آموزان ابتدایی (مطالعه موردی؛ شیراز، ناحیه 3)
  7. بررسي اثربخشي آموزش ذهن آگاهی بر افزايش عزت نفس و کیفیت زندگی کودکان استثنایی در حال تحصیل نابینا
  8. بررسی نقش جهت‌گیری مذهبی در پیش‌بینی تعارضات زناشویی
  9. آنالیز برنامه درسی موفق با رویکرد تربیت ذهن
  10. تییییییسدزدنتنتدطتسدتنشسشستنشس
  11. بررسی رابطه بین اثر بخشی آموزش حین خدمت کارکنان و تعهد سازمانی
  12. بررسی آموزش میزان یادگیری و یاد دهی درس ریاضی مقطع ابتدایی(پایه پنجم)
  13. روشهای اصلاحی در تربیت اخلاقی نهج البلاغه
  14. جایگاه راستگویی در سبک زندگی علوی
  15. تأثیر آموزش مؤلفه‌های تئوری انتخاب بر سهل‌انگاری تحصیلی و رشد اخلاقی دانش آموزان