جستجو
بررسی تاثیر شيوه روش تدریس بارش مغزی بر افزایش خلاقیت در درس علوم دانشآموزان دختر پايه پنجم ابتدایی مدارس شهر سيرجان در سال تحصيلي 94-93
طیبه نیک بخش1
چکیده :
هدف از اجراي اين پژوهش تبيين و تشريح شيوهي يادگيري بارش مغزی به عنوان يكي از روشهاي نوين تدريس و يادگيري بررسي و تأثير اين شيوه بر رشد تفكر خلاق دانشآموزان دختر و ارائه پيشنهادات جهت تهيه و تنظيم محتوا و فعاليتهاي آموزشي بر اساس نتايج به دست آمده است
فرضيههاي اساسي اين تحقيق عبارتند از شيوهي يادگيري بارش مغزی بر پرورش سطوح خلاقيت (اصالت ، سيالي و انعطافپذيري) دانشآموزان تأثير مثبت دارد. جامعه آماري اين تحقيق شامل تمام دانشآموزان دختر پنجم ابتدايي شهر سيرجان در سال تحصيلي 94-1393 ميباشد، كه جمعاً 40 دانشآموز دختر به عنوان نمونه انتخاب گرديد. اين پژوهش به روش شبه تجربي و با استفاده از پيش آزمون و پس آزمون در گروه آزمايش و كنترل انجام شده و جهت جمعآوري اطلاعات از آزمون خلاقيت تورنس استفاده شده است. گروه آزمايش به مدت 3 هفته تحت آموزش به شيوه بارش مغزی در درس علوم قرار گرفته و گروه كنترل نيز به شيوه معمول و سنتي مدارس به يادگيري پرداختند. دادهها و اطلاعات جمعآوري شده با استفاده از آزمون T تحليل گرديد. نتايج و يافتههاي پژوهش حاضر حاكي از تأييد فرضهاي اساسي اين تحقيق ميباشد در اين بررسي نتايج فرضيات نشان ميدهد كه شيوهي يادگيري بارش مغزی در رشد قابليت اصالت، سيالي و انعطافپذيري پاسخها و ايدههاي دانشآموزان تأثير مثبت دارد و به طور كلي نتايج حاصل از اين پژوهش اين است كه شيوهي يادگيري بارش مغزی در پرورش توانايي خلاقيت دانشآموزان در درس علوم تأثير مثبت دارد.
کلمات کلیدی : بارش مغزی، درس علوم، پایه پنجم دبستان، سطوح خلاقيت
زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : رفتارشناسی
محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی علوم رفتاری و مطالعات اجتماعی
آدرس وب سایت کنفرانس : 2ibsconf.com
ارسال کننده : طیبه نیک بخش
کد IOI مقاله : XYZE-ZZFGE
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XYZE-ZZFGE
مقالات مشابه
- بررسی تاثیر پارک های علم و فناوری با نگاهی به جامعه
- Designing and development practical model for climate change education
- بایدهای طراحی معماری خانه های در تعامل با طبیعت
- بررسی مؤلفه های مهارت اجتماعی در کتاب علوم اجتماعی ششم ابتدایی
- پيش بيني فرآيندهاي شناختي پردازش اطلاعات بر مبناي خودكارآمدي در علوم تجربي در دانش آموزان تيزهوش دبيرستاني
- تفاوت جایگاه زنان از دیدگاه علوم انسانی اسلامی وعلوم انسانی غربی
- بررسی تاثیر شيوه روش تدریس بارش مغزی بر افزایش خلاقیت در درس علوم دانشآموزان دختر پايه پنجم ابتدایی مدارس شهر سيرجان در سال تحصيلي 94-93
- بررسی تاثیر استفاده از روش های تدریس فعال بر علاقه دانش آموزان به درس ریاضی
- بررسی نانو فناوری در علوم مهندسی معماری(مطالعه موردی شیشه)
- The relationship between sleep quality and psychological condition in college students
- Review of Decentralization in the Health Management in Shiraz University of Medical Sciences
- The Amount of Media and Information Literacy among Tabriz University central library’s users Using Iranian Media and Information Literacy Questionnaire (IMILQ)
- شیوه اجرای مؤلفههای اقتصاد مقاومتی بهمنظور تبدیل تهدیدها (تحریمها) به فرصت در خطوط انتقال آب، نفت، گاز و پتروشیمی
- عوامل موثر بر انتقال دانش در ميان شرکتهاي مستقر در پارک علم و فناوري مطالعه موردی : پارک علم و فناوری خليج فارس
- Application and interpretation of water quality assessment for different water resources
سایر مقالات محل انتشار
- مقایسه عملکردهای پنج سیستم مغزی وتغییرات خلقی در زنان یائسه و غیر یائسه شهر اصفهان
- نقش هوش عاطفی و خودکارآمدی عاطفی در بهزیستی روانشناختی دانشجویان
- The Effect of Reflective Journal on the Reading Fluency of Iranian EFL Learners
- How the English Education in EFL Classes in Institutes of Iran Would Be and Should Be
- Study of the Relationship Between Culture and Learning New Language
- The Effect of Teaching Critical Thinking on Iranian EFL Learners Essay Writing
- اصحاب کساء در شعر اهل سنت
- نقش حکمرانی خوب در کاهش فسادوفقر
- تنوعات قومی فرصت یا تهدید
- رابطه شبکه های مجازی با علائم اضطراب و افسردگی در دانش آموزان دختر دبیرستانی استان اصفهان
- بررسی میزان شیوع اختلالات رفتاری و اضطرابی در دانش آموزان دختر و پسر دبستانی شهرستان نجف آباد در سال تحصیلی91-90
- Effectiveness of cognitive-behavioral therapy and mindfulness-based cognitive therapy on reduction of distress of patients infected by breast cancer in Martyrs Hospital (AS), Isfahan, Iran
- نقد تاریخ طبری
- Methodology on quality of life and resilience role on the perseverance of secondary school students
- رابطه سبک های تنظیم شناختی هیجان و سبک های مقابله با استرس با رضایت زناشویی در دانشجویان زن