نقش پیشرفت علوم اعصاب شناختی در درمان اختلالات خلقی

مهتا محمدکاشی1

چکیده :
علوم اعصاب شناختی زیرشاخه ای از علوم اعصاب است که فرآیندهای بیولوژیکی را که زیربنای شناخت انسان هستند، به ویژه در رابطه با رابطه بین ساختارهای مغز، فعالیت و عملکردهای شناختی مطالعه می کند. هدف تعیین چگونگی عملکرد مغز و دستیابی به عملکرد است. علوم اعصاب شناختی به عنوان شاخه ای از روانشناسی و علوم اعصاب در نظر گرفته می شود، زیرا علوم زیستی را با علوم رفتاری مانند روانپزشکی و روانشناسی ترکیب می کند. فناوری‌هایی که فعالیت مغز را اندازه‌گیری می‌کنند، مانند تصویربرداری عصبی عملکردی، می‌توانند بینشی در مورد مشاهدات رفتاری در زمانی که داده‌های رفتاری ناکافی هستند، ارائه دهند. تصمیم گیری نمونه ای از یک فرآیند بیولوژیکی است که بر شناخت تأثیر می گذارد. اختلالات خلقی یک اختلال پزشکی واقعی است. روانپزشک یا سایر متخصصان سلامت روان معمولاً اختلالات خلقی را از طریق یک تاریخچه پزشکی کامل و ارزیابی روانپزشکی تشخیص می دهند. ما در این مقاله به بررسی نقش علوم اعصاب شناختی و تاثیر آن بر درمان اختلالات خلقی پرداخته ایم.
کلمات کلیدی : اعصاب شناختی، اختلالات خلقی، علوم اعصاب، بیولوژیک


زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : علوم شناختی
محل انتشار : اولین کنگره ملی مطالعات علوم اعصاب و روان‌شناسی
آدرس وب سایت کنفرانس : cnps.ir
ارسال کننده : مهتا محمدکاشی
کد IOI مقاله : XEEG-HBHHD
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XEEG-HBHHD

مقالات مشابه
  1. بام سبز ، معماری پایداری ، و مصالح سبز وکاربرد آن در جهت کاهش مصرف انرژی
  2. Analysis And Design Of Active CMOS Mixer With Low IM2 & IM3
  3. تحلیل بافت های فرسوده شهری در راستای احیا و پیشگیری از فرسودگی (مطالعه موردی: محله درب نو گرگان)
  4. یهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان(پنجره دوحداره)
  5. بررسی تأثیر حالات نفسانی کاربر بر انتخاب رنگ در فضای داخلی مسکونی
  6. بررسی عناصر کالبدی در باغ های تخت ایران ؛ مطالعه موردی باغ تخت قصر قجر و باغ شازده ماهان کرمان
  7. ارزیابی آسایش حرارتی اقلیمی براساس شاخص های ماهانی و اوانز و زیست اقلیمی جهت دستیابی به معماری پایدار نمونه مورد مطالعه : شهر همدان
  8. معماري همساز با اقلیم با تاکید بر مجتمع هاي مسکونی
  9. (برنامه ریزی معماری استفاده بهینه از نور روز در کلاس درس مدارس) نمونه موردی:دبستان مجتمع آموزشی هدایت قم
  10. نگاهی به معماری بومی در اقلیم گرم و مرطوب (سواحل جنوبی ایران)
  11. تحلیل و ارزیابی شاخص های پویایی در فضاهای شهری
  12. سیستم ساختمانی ترونکو، روشی نوین در معماری پایدار
  13. A Study on Sediment Settling Pattern in the Reservoir of Shahid Rajaie Dam by Using Observed Data & Empirical Methods
  14. علل بروز تخلفات مهندسی ساختمان در شهر ایلام
  15. Investigation of the Seismic Behavior of the Coupled Shear Walls
سایر مقالات محل انتشار
  1. تاثیر آموزش مبتنی بر ذهن آگاهی بر کنترل تحصیلی آگاهانه دانش آموزان
  2. اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد (ACT) بر کاهش تعارض زناشویی و افزایش صمیمیت جنسی در میان زوجین آسیب دیده از روابط فرا زناشویی در دوران کرونا.
  3. نورو سایکولوژی پارکینسون
  4. بررسی نقش اضطراب کرونا و استرس ادراک شده براساس تحمل ابهام و بهزیستی روان شناختی بهبود یافتگان کووید 19
  5. مقایسه کیفیت زندگی، ذهن آگاهی و حمایت اجتماعی در کودکان با و بدون ابتلاء به صرع
  6. نقش انعطاف پذیری شناختی و سبک های دلبستگی در پیش بینی عملکرد تحصیلی دانش آموزان
  7. مقایسه بین همبودی نقایص شناختی معتادان در جستجوی درمان و معتادان ‏غیردرمانخواه
  8. بررسی میزان فراوانی خود جرحی در دانشجویان دارای نشانه‌های اختلال خشم متناوب
  9. مروری بر توجه بصری در اختلال طیف اتیسم
  10. بررسی کارکرد توجه پایدار و حافظه کاری نوجوانان بهبود یافته کووید19 حاد و عادی
  11. بررسی اثربخشی روش درمانی شناختی و رفتاری بر بهبود مهارت های گفتاری و شناختی در کودکان اتیستیک
  12. نقش حساسیت اضطرابی و دشواری در تنظیم هیجان با وسواس فکری- عملی در دوران همه‌گیری کووید-۱۹
  13. استفاده ی همزمان از داروی کلونیدین و هالوپریدول میتواند باعث کاهش قابل توجه پرخاشگری بیماران اسکیزوفرنی شود.
  14. نقش پیشرفت علوم اعصاب شناختی در درمان اختلالات خلقی
  15. مقایسه عملکردهای توجهی در دانش آموزان دختر و پسر