جستجو
بررسي مقايسه اي تنهايي عاطفي – اجتماعي مادران دانش آموزان كم توان ذهني و عادي مقطع ابتدايي شهر آمل (سال تحصيلي 95-1394)
سيده زهرا هاشمي پور1 علیاصغر عباسی اسفجیر2 ارسلان خان محمدی اطاقسرا3
چکیده :
وجود کودک دارای مشکلات ویژه و کم توانی ذهنی می تواند خانواده و به ویژه مادران این کودکان را با مشکلات زیادی مواجهه نماید. هدف این پژوهش مقایسه تنهایی عاطفی- اجتماعی مادران دانش آموزان کم توان ذهنی و عادی مقطع ابتدایی شهر آمل میباشد. روش این پژوهش با توجه به ماهیت موضوع، توصیفی از نوع علّی- مقایسه ای است. جامعه آماری مورد مطالعه در این پژوهش، شامل کلیه مادران کودکان کم توان ذهنی و عادی مقطع ابتدایی شهر آمل در سال تحصیلی 95- 1394 می باشد که از این میان تعداد 50 مادر کودکان کم توان ذهنی و 50 مادران کودکان عادی به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. داده های پژوهش به وسیله مقیاس احساس تنهایی اجتماعی و عاطفی بزرگسالان جمع آوری شدند. داده های جمع آوری شده به وسیله آزمون t مستقل تجزیه و تحلیل شدند. یافته های پژوهش نشان داد بین مادران دانش آموزان کم توان ذهنی و عادی در تنهایی عاطفی- اجتماعی (05/0>p) تفاوت معنی داری وجود دارد. با توجه به یافته¬های پژوهش می توان نتیجه گرفت که تنهایی عاطفی- اجتماعی در مادران کودکان کم توان ذهنی پایین می باشد
کلمات کلیدی : تنهایی عاطفی- اجتماعی، کم توان ذهنی، مادران
زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : روانشناسی کودک
محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی علوم رفتاری و مطالعات اجتماعی
آدرس وب سایت کنفرانس : 2ibsconf.com
ارسال کننده : سیده زهرا هاشمی پور
کد IOI مقاله : XYZE-ZZHFZ
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XYZE-ZZHFZ
مقالات مشابه
- بررسی بیماری اتیسم در فرهنگ ،جامعه شناسی و روانشناسی شهری و ارتباط آن با طراحی معماری
- تأثیر مداخله شناختی – رفتاری بر حافظهی فعال دانش آموزان نارساخوان
- تأثیر آموزش بر ميزان آگاهي و نگرش زوجهاي شركتكننده در كلاسهاي مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج
- بررسی رابطه شیوه فرزندپروی و کمال گرایی در بین خانواده های شهرستان آباده طشک
- بررسی نقش پایگاه اجتماعی - اقتصادی مؤثر بر نحوه گذراندن اوقات فراغت دانش-آموزان (مطالعه¬ی موردی دانش¬آموزان دبیرستان¬های تیزهوشان کاشان)
- بررسي مقايسه اي شادكامي مادران دانش آموزان كم توان ذهني و عادي مقطع ابتدايي شهر آمل (سال تحصيلي 95-1394)
- اثربخشی آموزش مدیریت والدین در بهبود شاخص استرس والدین کودکان دارای اختلال نقصتوجه ـ بیشفعالی
- مقایسه سبک¬های دلبستگی، خودپنداره و استرس در مادران دارای فرزندان معلول و عادی
- بررسی تاثیر آموزش خانواده بر آگاهی¬های تربیتی والدین در زمینه رشد اجتماعی، عاطفی
- بررسی اثربخشی آموزش شناختی رفتاری رفتارهای مادرانه بر بهزیستی روانشناختی و استرس در مادران دارای کودک عادی و عقب مانده7تا12ساله شهراصفهان
- رابطه شیوه فرزندپروری وهراس اجتماعی مادران با هراس اجتماعی نوجوانان14تا17ساله
- اثربخشی آموزشی والدگری بر پایه نیازهای پنجگانه هیجانی با رویکرد تلفیقی دین و روانشناسی بر عزت نفس مادران با طرحواره ناسازگاراولیه بیکفایتی
- بررسی اثربخشی آموزش شناختی رفتاری رفتارهای مادرانه بر کیفیت زندگی در مادران دارای کودک هوش مرزی 7 تا 12 ساله شهر اصفهان
- بررسي مقايسه اي تنهايي عاطفي – اجتماعي مادران دانش آموزان كم توان ذهني و عادي مقطع ابتدايي شهر آمل (سال تحصيلي 95-1394)
- : بررسی وضعیت و عوامل موثر بر آگاهی و عملکرد مادران درزمان تغذیه تکمیلی کودکان 24-6 ماه مراجعه کننده به مراکز بهداشتی درمانی شهرستان بوانات
سایر مقالات محل انتشار
- مقایسه عملکردهای پنج سیستم مغزی وتغییرات خلقی در زنان یائسه و غیر یائسه شهر اصفهان
- نقش هوش عاطفی و خودکارآمدی عاطفی در بهزیستی روانشناختی دانشجویان
- The Effect of Reflective Journal on the Reading Fluency of Iranian EFL Learners
- How the English Education in EFL Classes in Institutes of Iran Would Be and Should Be
- Study of the Relationship Between Culture and Learning New Language
- The Effect of Teaching Critical Thinking on Iranian EFL Learners Essay Writing
- اصحاب کساء در شعر اهل سنت
- نقش حکمرانی خوب در کاهش فسادوفقر
- تنوعات قومی فرصت یا تهدید
- رابطه شبکه های مجازی با علائم اضطراب و افسردگی در دانش آموزان دختر دبیرستانی استان اصفهان
- بررسی میزان شیوع اختلالات رفتاری و اضطرابی در دانش آموزان دختر و پسر دبستانی شهرستان نجف آباد در سال تحصیلی91-90
- Effectiveness of cognitive-behavioral therapy and mindfulness-based cognitive therapy on reduction of distress of patients infected by breast cancer in Martyrs Hospital (AS), Isfahan, Iran
- نقد تاریخ طبری
- Methodology on quality of life and resilience role on the perseverance of secondary school students
- رابطه سبک های تنظیم شناختی هیجان و سبک های مقابله با استرس با رضایت زناشویی در دانشجویان زن