جستجو
بررسی نقش مهارتهای ارتباطی مدیران در عملکرد دبیران مقاطع متوسطه آموزش و پرورش
رضا حسین پور1 معصومه گراوند2
چکیده :
هدف این تحقیق¬ تعیین نقش مهارتهای ارتباطی مدیران در عملکرد دبیران مقاطع متوسطه آموزش و پرورش بود. تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت و روش توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماري کلیه مدیران و دبیران مقطع اول و دوم متوسطه مدارس شهرستان کوهدشت شامل 75 مدیر و 855 دبیر بود. با استفاده از جدول کرجسی و مورگان حجم نمونه برای جامعه مدیران 60 و برای جامعه دبیران 300 نفر تعیین شد. براي جمعآوري دادههاي تحقیق از پرسشنامه استاندارد مهارتهای ارتباطی مدیران بورتون (1999) و پرسشنامه استاندارد ارزیابی عملکرد معلمان مدارس که توسط آموزش و پرورش برای ارزیابی مدیران از عملکرد معلمان تهیه و ابلاغ شده بود، استفاده شد. برای تحلیل دادهها علاوه بر شاخصهای آمار توصیفی از جمله میانگین و انحراف استاندارد از ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد. نتایج نشان داد مهارت بازخورد و مهارت شنود مدیران در عملکرد معلمین تاثیری ندارد زیرا ضریب همبستگی معنی دار نبود ( 05/0 < sig)، ولی مهارت کلامی مدیران در عملکرد دبیران تاثیر مثبت دارد (38/0) r= یعنی هرچه مهارت¬های ارتباطی مدیران از کیفیت مطلوب¬تری برخوردار باشد، عملکرد دبیران بهتر خواهد شد.
کلمات کلیدی : مهارتهای ارتباطی مدیران، عملکرد دبیران، آموزش و پرورش
زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : علوم تربیتی
محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی علوم رفتاری و مطالعات اجتماعی
آدرس وب سایت کنفرانس : 2ibsconf.com
ارسال کننده : رضا حسین پور
کد IOI مقاله : XYZE-ZZHKB
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XYZE-ZZHKB
مقالات مشابه
- مدرسه امن دخترانه مورد بررسی: (دوره متوسطه خاص دختران)
- بررسی میزان آشنایی معلمان مقطع اول دبیرستان با مؤلفه ارزشیابی و کاربرد آن در تدریس دانش آموزان شهرستان آستانه اشرفیه
- در جستجوی اثربخشی: بررسی تطبیقی تحلیلی شایستگیهای اجتماعی در میان معلمان ایران و جهان براساس اسناد بالا دستی
- تأثیر ویژگی های شخصیتی معلمان بر انگیزه پیشرفت در بین دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه ناحیه یک آموزش و پرورش شیراز سال 94- 93
- رابطه بین انگیزه پیشرفت با عملکرد شغلی کارکنان
- پيش بيني فرآيندهاي شناختي پردازش اطلاعات بر مبناي خودكارآمدي در علوم تجربي در دانش آموزان تيزهوش دبيرستاني
- بررسي علل و عوامل موثر در گرايش دانش آموزان مقطع دبیرستان به اینترنت و راهکارهاي مقابله با آن (مطالعه موردی: دانش آموزان استان کهگیلویه و بویراحمد)
- نماز کامل ترین پاسخ به عالی ترین نیاز انسان است
- بررسی رابطه بین دلبستگی شغلی و حمایت اجتماعی با تعارض کار خانواده در دبیران زن متوسطه آموزش و پرورش شهر باوی
- بررسی رابطه بین عملکرد شغلی و استرس شغلی در بین دبیران آموزش و پرورش شهر اهواز
- آموزش و ضروروت استفاده از تکنولوژی های نوین در کلاس
- نگاهي به طراحي آموزشي از منظر رويكرد سازنده گرايي
- نقش و جایگاه آموزش و پرورش در تربیت سیاسی و اجتماعی دانش آموزان
- تأثير روان نمايشگري بر اصلاح رفتار دانش آموزان کم شنوا
- بررسی رابطه بین اضطراب ریاضی و رشته تحصیلی دانش آموزان دختر پایه دوم و سوم دبیرستان های غیر دولتی منطقه 12 تهران
سایر مقالات محل انتشار
- مقایسه عملکردهای پنج سیستم مغزی وتغییرات خلقی در زنان یائسه و غیر یائسه شهر اصفهان
- نقش هوش عاطفی و خودکارآمدی عاطفی در بهزیستی روانشناختی دانشجویان
- The Effect of Reflective Journal on the Reading Fluency of Iranian EFL Learners
- How the English Education in EFL Classes in Institutes of Iran Would Be and Should Be
- Study of the Relationship Between Culture and Learning New Language
- The Effect of Teaching Critical Thinking on Iranian EFL Learners Essay Writing
- اصحاب کساء در شعر اهل سنت
- نقش حکمرانی خوب در کاهش فسادوفقر
- تنوعات قومی فرصت یا تهدید
- رابطه شبکه های مجازی با علائم اضطراب و افسردگی در دانش آموزان دختر دبیرستانی استان اصفهان
- بررسی میزان شیوع اختلالات رفتاری و اضطرابی در دانش آموزان دختر و پسر دبستانی شهرستان نجف آباد در سال تحصیلی91-90
- Effectiveness of cognitive-behavioral therapy and mindfulness-based cognitive therapy on reduction of distress of patients infected by breast cancer in Martyrs Hospital (AS), Isfahan, Iran
- نقد تاریخ طبری
- Methodology on quality of life and resilience role on the perseverance of secondary school students
- رابطه سبک های تنظیم شناختی هیجان و سبک های مقابله با استرس با رضایت زناشویی در دانشجویان زن