بررسی نقش مهارتهای ارتباطی مدیران در توانمندی روانی آموزگاران

رضا حسین پور1

چکیده :
چکیده هدف از این تحقیق بررسی رابطه بین مهارتهای ارتباطی مدیران با توانمندی روانی آموزگاران بود. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر روش پژوهش توصیفی پیمایشی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری شامل کلیه آموزگاران مقطع ابتدایی شهر پلدختر به تعداد 152 نفر بود که با استفاده از جدول کرجسی و مورگان حجم نمونه 108 نفر تعیین و به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شد. برای جمع آوری داده های مورد نیاز از پرسشنامه مهارتهای ارتباطی زارعی متین و توانمندی روان شناختی اسپریتزر استفاده شد. به منظور تجزیه وتحلیل داده ها علاوه بر شاخص های آمار توصیفی از جمله میانگین، و انحراف معیار از آزمون های آمار استنباطی مانند آزمون کولموگرف اسمیرنوف و ضریب همبستگی پیرسون ستفاده شد . نتایج بررسی فرضیه های جزیی تحقیق نشان داد رابطه‌ی معنی‌داری بین خودگشودگی مدیران و توانمندی روانی کارکنان وجود ندارد، رابطه‌ی معنی‌داری بین همدلی مدیران و توانمندی روانی کارکنان وجود ندارد، رابطه‌ی معنی‌داری بین حمایتگری مدیران و توانمندی روانی آموزگاران وجود دارد، رابطه‌ی معنی‌داری بین مثبت‌گرایی مدیران و توانمندی روانی آموزگاران وجود دارد، رابطه‌ی معنی‌داری بین خودنظمی مدیران و توانمندی روانی آموزگاران وجود دارد، رابطه‌ی معنی‌داری بین مهارت ‌اجتماعی مدیران و توانمندی روانی معلمان وجود دارد، رابطه‌ی معنی‌داری بین نفوذ‌آرمانی و الهام‌بخشی مدیران و توانمندی روانی آموزگاران وجود دارد و رابطه‌ی معنی‌داری بین تحریک‌‌ خردمندانه‌ی مدیران و توانمندی روانی آموزگاران وجود دارد همچنین نتایج بررسی فرضیه کلی تحقیق نشان داد بطور کلی بین مهارتهای ارتباطی مدیران با توانمندی روانی آموزگاران رابطه مثبت و معناداری وجود دارد .
کلمات کلیدی : مهارتهای ارتباطی، توانمندی روانی، مدیران، آموزگاران، آموزش و پرورش


زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : علوم تربیتی
محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی علوم رفتاری و مطالعات اجتماعی
آدرس وب سایت کنفرانس : 2ibsconf.com
ارسال کننده : رضا حسین پور
کد IOI مقاله : XYZE-ZZFFD
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XYZE-ZZFFD

مقالات مشابه
  1. (برنامه ریزی معماری استفاده بهینه از نور روز در کلاس درس مدارس) نمونه موردی:دبستان مجتمع آموزشی هدایت قم
  2. سیستم ساختمانی ترونکو، روشی نوین در معماری پایدار
  3. علل بروز تخلفات مهندسی ساختمان در شهر ایلام
  4. مشارکت مردمی در بهسازی بافتهای فرسوده شهری (نمونه موردی بافت فرسوده قصردشت شیراز
  5. بررسي الگوي رفتاری در محيط مدارس مدرن ( نمونه ي موردی: دبيرستان جهان علوم استان اردبیل )
  6. سنجش و ارزیابی سنجه های مدیریتی اقتصاد مقاومتی در شهرداری مشهد (نمونه موردی : سازمان پایانه های مسافربری شهرداری مشهد)
  7. ضرورت بهره گیری از سیستم مدل سازی اطلاعات ساختمان( BIM ) در آموزش معماری ایران .
  8. بررسی و تحلیل برنامه های شهر دوستدار کودک با استفاده از مدل swot (نمونه مورد مطالعه:منطقه 6 تهران)
  9. مدرسه امن دخترانه مورد بررسی: (دوره متوسطه خاص دختران)
  10. ارزیابی میزان پایداری هنرستان¬های نوساخت بر اساس روش¬های اجرایی و مصالح به کار رفته در ساختمان
  11. طراحی مسکن در مجموعه‌های بلندمرتبه و برج های چند منظوره شهری: مطالعه امکان طراحی مسکن در ترکیب با سایر کاربری‌ها و عرصه‌های عمومی شهر
  12. نقش برنامه ریزی کالبدی شهری در تأمین نیازهای شهروندان
  13. طراحی مجتمع فرهنگی-آموزشی خشت دارالعباده با رویکرد معماری پایدار
  14. تأثیر صنعت گردشگری بر اقتصاد شهری (مطالعه موردی: شهر حسن کیف)
  15. پیامدهای اجتماعی نوسازی بافت فرسوده در شهر مشهد: مورد پژوهی محله طبرسی
سایر مقالات محل انتشار
  1. مقایسه عملکردهای پنج سیستم مغزی وتغییرات خلقی در زنان یائسه و غیر یائسه شهر اصفهان
  2. نقش هوش عاطفی و خودکارآمدی عاطفی در بهزیستی روانشناختی دانشجویان
  3. The Effect of Reflective Journal on the Reading Fluency of Iranian EFL Learners
  4. How the English Education in EFL Classes in Institutes of Iran Would Be and Should Be
  5. Study of the Relationship Between Culture and Learning New Language
  6. The Effect of Teaching Critical Thinking on Iranian EFL Learners Essay Writing
  7. اصحاب کساء در شعر اهل سنت
  8. نقش حکمرانی خوب در کاهش فسادوفقر
  9. تنوعات قومی فرصت یا تهدید
  10. رابطه شبکه های مجازی با علائم اضطراب و افسردگی در دانش آموزان دختر دبیرستانی استان اصفهان
  11. بررسی میزان شیوع اختلالات رفتاری و اضطرابی در دانش آموزان دختر و پسر دبستانی شهرستان نجف آباد در سال تحصیلی91-90
  12. Effectiveness of cognitive-behavioral therapy and mindfulness-based cognitive therapy on reduction of distress of patients infected by breast cancer in Martyrs Hospital (AS), Isfahan, Iran
  13. نقد تاریخ طبری
  14. Methodology on quality of life and resilience role on the perseverance of secondary school students
  15. رابطه سبک های تنظیم شناختی هیجان و سبک های مقابله با استرس با رضایت زناشویی در دانشجویان زن