پیش بینی خلاقیت سازمانی کارکنان اداره آموزش و پرورش بر اساس مدیریت دانش

سونیا احمدی1

چکیده :
پژوهش حاضر با هدف پیش بینی خلاقیت سازمانی بر اساس مدیریت دانش کارکنان آموزش و پرورش انجام گرفت. پژوهش از نظر هدف کاربردی و از لحاظ روش، توصيفي از نوع همبستگی بود. جامعه آماري شامل كليه کارکنان معاونت توسعه منابع انسانی آموزش و پرورش استان کردستان در سال 1401 بودند. نمونه آماری از طریق فرمول کوکران، 150 نفر تعیین و به شیوه نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای برحسب مدرک تحصیلی انتخاب شدند. ابزار گردآوري داده‌ها پرسش‌نامه‏ مدیریت دانش و خلاقیت سازمانی بوده است. تجزیه و تحلیل دادها در دو سطح آمار توصیفی و استنباطی انجام گرفته است. نتايج نشان داد كه بين مدیریت دانش و ابعاد آن با خلاقیت سازمانی کارکنان همبستگی مثبت و رابطه معناداری وجود دارد. هم‌چنین سهم هر یک از ابعاد مدیریت دانش در پیش‌بینی خلاقیت سازمانی کارکنان متفاوت است. با عنایت به رابطه بین مدیریت دانش و خلاقیت سازمانی در کارکنان آموزش و پرورش، مدیران آموزش و پرورش با اتخاذ سیاست‌گذاری مناسب و با استفاده از دانش موجود در سازمان به بهترین وجه ممکن حمایت، تقویت و توسعه مدیریت دانش را به عنوان امری مهم در سرلوحه برنامه‌های خویش قرار داده تا بتوانند از طریق مدیریت دانش، خلاقیت سازمانی را در کارکنان سازمان تقویت و توسعه نمایند.
کلمات کلیدی : خلاقیت سازمانی، مدیریت دانش، کارکنان، سازمان آموزش و پرورش


زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : آسیب شناسی روانی و دانش آموزان
محل انتشار : چهارمین همایش ملی آسیب شناسی روانی
آدرس وب سایت کنفرانس : asruma4.ir
ارسال کننده : منیژه هاشمی مهر
کد IOI مقاله : XKAK-AZZHGA
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XKAK-AZZHGA

مقالات مشابه
  1. بام سبز ، معماری پایداری ، و مصالح سبز وکاربرد آن در جهت کاهش مصرف انرژی
  2. Analysis And Design Of Active CMOS Mixer With Low IM2 & IM3
  3. تحلیل بافت های فرسوده شهری در راستای احیا و پیشگیری از فرسودگی (مطالعه موردی: محله درب نو گرگان)
  4. یهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان(پنجره دوحداره)
  5. بررسی تأثیر حالات نفسانی کاربر بر انتخاب رنگ در فضای داخلی مسکونی
  6. بررسی عناصر کالبدی در باغ های تخت ایران ؛ مطالعه موردی باغ تخت قصر قجر و باغ شازده ماهان کرمان
  7. ارزیابی آسایش حرارتی اقلیمی براساس شاخص های ماهانی و اوانز و زیست اقلیمی جهت دستیابی به معماری پایدار نمونه مورد مطالعه : شهر همدان
  8. معماري همساز با اقلیم با تاکید بر مجتمع هاي مسکونی
  9. (برنامه ریزی معماری استفاده بهینه از نور روز در کلاس درس مدارس) نمونه موردی:دبستان مجتمع آموزشی هدایت قم
  10. نگاهی به معماری بومی در اقلیم گرم و مرطوب (سواحل جنوبی ایران)
  11. تحلیل و ارزیابی شاخص های پویایی در فضاهای شهری
  12. سیستم ساختمانی ترونکو، روشی نوین در معماری پایدار
  13. A Study on Sediment Settling Pattern in the Reservoir of Shahid Rajaie Dam by Using Observed Data & Empirical Methods
  14. علل بروز تخلفات مهندسی ساختمان در شهر ایلام
  15. Investigation of the Seismic Behavior of the Coupled Shear Walls
سایر مقالات محل انتشار
  1. الگوی اخلاقی و رفتاری سبک زندگی فاطمی
  2. پیش بینی رفتارهای پرخطر بر اساس نشخوار فکری و فرانگرانی در دانش آموزان
  3. اثربخشی آموزش تفکر مثبت بر تنیدگی تحصیلی، کنترل فکر و حرمت خود دانش آموزان دختر
  4. بررسی‌ تاثیر آموزش حضوري در مقایسه‌ با آموزش غیرحضوري بر یادگیري درس ریاضی‌ دانش‌ آموزان پسر کلاس ششم ابتدایی‌
  5. درمان هومیوپاتی و میگرن: مطالعه مروری
  6. مروری بر اثرات استرس بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان
  7. اثربخشی آموزش ذهن‌آگاهی بر سازگاری تحصیلی دانش‌آموزان با پیشرفت تحصیلی پایین
  8. اثربخشی آموزش ذهن‌آگاهی بر انگیزش تحصیلی دانش‌آموزان با پیشرفت تحصیلی پایین
  9. مروری بر اثرات استرس بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان
  10. تاثیر روان درمانی انگیزشی بر کنترل هیجانی دانشجویان در شبکه های مجازی
  11. پیش بینی کیفیت زندگی براساس معنای زندگی و نگرش مذهبی در مادران کودکان کم‌توان ذهنی
  12. نقش هوش اجتماعی در پیش بینی استرس شغلی معلمان ابتدایی
  13. بررسی رابطه بین الگوهای تغذیه‌ای با موفقیت تحصیلی دانش آموزان
  14. نقش تنظیم هیجان و حمایت خانواده در پیش‌بینی اختلال استرس پس از سانحه در پرستاران بخش کرونا بیمارستان امام علی (ع) شهر زاهدان
  15. ارتباط یادگیری مجازی با تحولات آموزشی در سازمان آموزش و پرورش